Skocz do zawartości

AudiMichal

Pasjonat
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O AudiMichal

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Bristol

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia AudiMichal

2

Reputacja

  1. Wszystko bez zciągania przodu, bez garażu.
  2. Odświeżam temat - może ktoś pomoże? Z góry dziękuje
  3. Witam wszystkich i proszę o poradę A4 B8, 2.0 TDI CAGC, 88kW, 2008 Mam problem z błędem 'mała ilośc oleju dolej 1l'. W rzeczywistości llośc oleju na bagnecie jest w normie, wymieniłem czujnik oleju wraz z olejem ale to nie pomogło. Podejrzewałem pompe oleju, bo podobno te silniki mają z tym problem (imbus się wyrabia) ale mechanik mówi, że jakby ten imbis był zużyty to wywalało by czerwone ostrzeżenie a nie tylko pomarańczowe ostrzeżenie dolej 1l. W zasadzie poza tą informacją to nic się nie dzieje - wszytsko wygląda jakby działało ok...no ale właśnie, czy mam czekac aż coś większego się uwali czy narazie tym się nie przejmować. Temat przekopałem na niejednym forum ale w zasadzie nie ma złotej opcji. Ludzie wymieniają czujniki i tą pompe/imbus i czasami też nie pomaga. Sprawdziłem na VCDS pozycja 069 Oil fill level 48.256mm, pozycja 070 Oil warning threshold 38.00mm czyli poziom oleju wygląda na OK choć znalazłem gdzieś, że inny klubowicz miał 68mm... Poza tym w aucie mam nastepujące problemy które (może z jakiegoś powodu) mogą wpłynąć na ten błąd: 1. Auto mi nie dogrzewa do 90C...wymieniony termostat 2 razy ale dalej dobija w ruchu max do 70C. Podobno jakiś jest inny termostat ale nie znalazłem i mechanik też nie znalazł chociaż szukaliśmy konkretnej rzeczy - podobno te modele nie mają? Może czujnik temperatury uwalony. problem na inny temat 2. Bląd na VCDS 5380 Valve for Air Filter Bypass Flap (N275). Podobno wtyczka pod puszka z filterem nie podpieta...może podczas wymiany rozrządu mechanik nie podłączył, do sprawdzenia. 3. Ostatnio mam problem z tylnią prawą lampą - tak jakby świeci ściemniona do 20%. Jeden styk jest zardzewiały, wyczyściłem dzisiaj ale jeszcze nie zmontowałem może pomoże. 4. Na VCDS Readines Status pisze Exhaust Gas Recirculation Failed or incomplete ale jak robie test EGR to wychodzi OK. 5. Jak wczoraj siedziałem w aucie (wymiana lamp przednich i coś tam sprawdzałem) przednia maska była otwarta to zauważyłem, że podczas nagłego zwiększania obrotów z silnika gdzies tam chyba wydobywały się spaliny (trochę dymu i koniec, bardzo mało)...ale tylko sporadycznie, nie ma regóły. W środku auta nie czuć spalin...chyba do obarnięcia w osobnym temacie. Za wszelkie rady z góry dziękuje
  4. No już po robocie… Miałem dwa podejścia do wymiany napinacza paska. Problem w tym, że jest tam klaustrofobicznie mało miejsca: Podejście nr 1 – tam jest tak mało miejsca, że nawet jest ciężko ściągnąć sam pasek – klucz 16mm + jakiś mały imbus żeby zablokoweać napinacz. Dodam, że do zablokowania napinacza trzeba go naciągnąć do końca do oporu – wtedy można włożyć np jakiś mały imbus zeby go zablokować. Do śruby za alternatorem żeczywiście można dojść ale do odkręcenia jest potrzebny klucz płaski 13mm z grzechotką jak w poście powyżej. Za rolkę prowadzącą i rolkę alternatora się nie brałem tego dnia. Po 2 godzinach kręcenia kluczami, 20 próbach zablokowania napinacza – dałem sobie spokój. Ręce miałem tak obolałe i poocierane, że moim zdaniem – nie ma to sensu! Złożyłem wszystko do kupy w godzinę – tak jak było. Podejście nr 2 – wieczorem przeglądałem internet żeby sprawdzić jak ściągnąć przód ze zderzakiem i odsunąć chłodnicę. Jest na youtubie filmik https://youtu.be/io7AP5-M3bM – niestety po niemiecku ale pokazują każdą śróbę jak odkręcić i co robić więc wszystko zrozumiałe – film jest w zasadzie dedykowany do wymiany rozrządu ale pierwsze 10min jest poświęcone wysuwaniu przodu. Przód wysunąłem w jakąś godzinę - Potem to już jest tyle miejsca, że robota to sama przyjemność. Zaznaczyć na pasku kredą w którą stronę się obraca, żeby tak samo założyć paske po robocie. Zdobić zdjęcie jak pasek idzie, żeby się potem nie zastranawiać Zdjąć pasek – napiąć napinacz kluczem 16mm do oporu i zablokować go np imbusem. Nie trzeba żadnych przedłużek do klucza bo napinacz idzie ładnie. Jak nie masz siły żeby napiąć napinacz bez przedłużki – będziesz mieć kłopot potem przy zdejmowaniu rolki akumulatora bo tam naprawdę potrzeba sporo siły. Odkręcić alternator – 2 śruby kluczem nasadkowym (chyba) 13mm i go wysunąć do przodu. Alternator siedzi bardzo ciasno więc można sobie pomóc jakimś śrubokrętem, żeby go wysunąć ale trzeba uważać żeby nic nie uszkodzić. Odłączyć akumulator, żeby nie zdrobić zwarcia. Odkręcić śrubę z kablem od alternatora. (jeśli ktoś uważa to nie jest to potrzebne odłączanie aku – można np owinąć izolacją śrubę do alternatora) Odłączyć wtyczkę od alternatora. Od dołu za alternatorem po lewej stronie jest śruba do napinacza – potrzeba klucz 13mm płaski z grzechotką. Po wysunięciu alternatora jest tam więcej miejsca. Napnacz wyciągamy bez większych problemów i wymieniamy – nie ściągać blokady w nowym napinaczu, napinacz wchodzi spowrotem tylko w jednej pozycji więc nie można się pomylić., Zakręcamy śróbę. Dalej wymiana rolki prowadzącej Do wymiany rolki potrzeba klucza 12 ząbkowego M10 lub M12 – już nie pamiętam który – odkręcamy śrubę i już – rolka schodzi. Wymieniamy zakręcamy śrubę. Zakładamy osłonkę plastikową Dalej wymiana rolki alternatora Montujemy spowrotem alternator. Alternator siedzi bardzo ciasno więc jest trochę zabawy ale delikatnie ja pomogłem sobie delikatnie młotkiem gumowym i poszło. Zakręcamy te dwie śruby kluczem (chyba) 13mm. Na ebayu kupiłem zestaw kluczy do ściągnięcia rolki alternatora za około 40zł, Jest to klucz 33 ząbkowy z innym kluczem który wchodzi do środka żeby blokować wałek alternatora. Bez tych kluczy nie ma co się zabierać za to. Po kilku minutach jakoś poszło. Ważne, ten klucz 33 ząbkowy kręcimy w prawo żeby odkręcić – bo jest tam lewy gwint. Rolka zeszła wymieniłem i zakręciłem. Zakładamy osłonkę plastikową Przykręcamy kabel zasilający i potem zakłądamy wtyczkę od alternatora. Zakłądanie paska. Układamy pasek według zdjęcia które wcześniej zrobiliśmy i pamiętać należy o kierunku obrotu paska który wcześniej zaznaczyliśmy. Nowy pasek ma być typu 1580 a nie 1583. Jedna osoba może to zrobić bez większych kłopotów (jak przód jest odsunięty). Pasek pasuje tylko w jednej konfiguracji, więc jak ktoś nie zrobił zdjęcia to na youtubie jest sporo filmików na których pokazują jak robić rozrząd – tam jest też pokazany pasek wielorowkowy przed wymianą i można podpatrzeć jak ma iść pasek. Kluczem 16mm napinamy lekko napinacz, żeby zwolnić blokadę/drut – i go wyciągamy. Montujemy przód i powinno działać. Całość zajęła mi jakieś 4 godziny i 2 browary. Chyba nic nie pomieszałem – trochę improwizowałem i na bierząco rozwiązywałem problemy. Drugim razem już bym to zrobił w 2 -3 godzinki. A tu dodatkowe info: Po przekopaniu internetu tego się dowiedziałem. Najlepiej zmieniać te rolki i napinacz przy wymianie rozrządu – wtedy i tak trzeba odsunąć lub zdjąć przód i wszystko jest na wierzchu. Podobno napinacz rzadko się psuje ze starości – najczęściej jest inna przyczyna zepsutego napinacza. Podobno najczęściej jest to rolka od alternatora a czasami rolka prowadząca dlatego warto obie wymienić. Pasek podobno też radzą wymienić przy okazji, bo strzeżonego Pan ....itd - mój był wymieniany rok temu więc to olałem – i 100zł w kieszeni. Jak się zerwie to można założyć bez wysówania przodu – zresztą dlaczego miałby się zerwać. Podobno są do kupienia paski typu 1583 i one powodują drgania napinacza bo są o 3mm dłuższe od oryginalnego – 1580. Jest nadruk na pasku więc łatwo to sprawdzić. Więc jak drga ci napinacz i masz taki pasek to jest szansa, że pomoże sama wymiana paska na ten typu 1580 – warto spróbować. Mam nadzieję, żę się przyda bo spędziłem godzinę wklepując te infomrację.
  5. iwadrian - nie trzeba odkręcać alternatora - brzmi super, ale tam jest maga mało miejsca. żeby dostać się do tej śruby za alternatorem o kręceniu kluczem nie wspomnę. Chyba, że jest jakiś sposób albo sam to przerabiałeś - mógłbyś rozwinąć temat. Dzięki i pozdrawiam
  6. Super - Pytanie 1 i 3 potwierdzone. Czy wymiana rolki poniżej napinacza też be zdejmowania przodu? Daniel pamiętasz może czy jakieś niestandardowe klucze potrzebowałeś?
  7. Witam, szukałem po forum i jest tego trochę ale w zasadzie nie ma zdecydowanej odpoweidzi na następujące pytania: 1. Czy można wymienić napinacz paska bez zdejmowania przodu? 2. Czy można wymienić rolkę prowadzącą bez zdejmowania przodu? Do tematu dojrzewam w miare jak coraz głośniej silnik stuka rano na zimnym. Jest tam bardzo mało miejsca ale.. zlokalizowałem śrubę za alternatorem - słaby dostęp więc pytanie nr 3 3. Czy trzeba odkręcać alternator żeby dostać się do tej śruby? Niestety jeszcze turorialów nie ma ale może ja będę pierwszy. Do tej pory wiem, że pasek trzeba kupić 1580 bo podobno 1583 który też ponoś pasują ale napinacz nie dociska dobrze i są luzy i napinacz lata. 4. Ostatnie pytanie - jakie klucze? Do napinacza, żeby ściągnąć pasek trzeba klucz 16mm z przedłużką i to do tej pory ustaliłem czyli całe nic :-) . A jak to wygląda z reszta kluczy. Czy coś mnie zaskoczy? Jakiś specjalny klucz? Wszystkim wielkie dzięki z góry za jaka kolwiek pomoc i sugestie!
  8. Podczepię się do tematu - i odrazu się przyznaje że było grzebane w Long Coding 3-4 lata temu. Poza tym to światła w wersji mega podstawowej. Zwykłe żarówki i żadnych spryskiwaczy. Co można kliknąć odkliknąć żeby to usunąć. Jest to jedyny błąd jaki misię zawsze wyświetle?
  9. W myślałem, że do przełącznia z np CD na Radio
  10. Witam, Juz jaki czas temu wymieniem kierownice na multifunkcje ale niestety nie mogę zakodować radia Radio 56. Nie przyjmuje żadnego kodowania. Inne przyciski multifunkcji działają - poza MODE - Po wciśnięciu MODE wskakuje np. lista utworów na CD. Tak na nawiasie mam radio CHorus - czerwone. Czy może coś pominąłem? Prosze o pomoc i z góry dziekuję.
  11. Witam, mam problem z przepustnicą. Wyskakuje błąd p2103 throttle actuator 'a' control motor circuit voltage high-faulty. Teraz pytanie czy można z tym jechać w trase - razem jakieś 3000km. Auto jakby chodzi normalnie. Mam zaplanowany wyjazd na dzisiaj i chyba nie zdąże zrobić. Kontrolka check engine sie zapalila potem zgasła I znowu zapaliła no i świecą żarowa tez miga. Jakieś pół roku temu też to wyskoczyło ale po paru dniach wszystko było ok. Kontrolka świec czasami miga - jakby DPF chciał się dopalać - sprawdziłem stan I jest 9%. Wczoraj zdjąłem przepustnice i EGR I wyczyściłem ale nie pomogło. Zawór szczelny, w zasadzie to nie było to wszystko tak zabrudzone. Jak myślicie koledzy - można jechać - czy robić?
  12. Witam, mam podobny problem z przepustnicą. Wyskakuje błąd p2103 throttle actuator 'a' control motor circuit voltage high-faulty. Teraz pytanie czy można z tym jechać w trase - razem jakieś 3000km. Auto jakby chodzi normalnie. Mam zaplanowany wyjazd we środę i chyba nie zdąże zrobić. Kontrolka check sie zapalila no i świecą żarowa tez miga. Jakieś pół roku temu też to wyskoczyło ale po paru dniach wszystko było ok. Teraz to w pojawił się check engine
  13. Ja zamontowalem bezpośrednio ze świateł w podsufitce tyle ze kamerka jest na 12v. Po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12.5 do 14v. Po wyłączeniu zapłonu po 1min spada napięcie do 4v i kamerka sama się wyłącza. Ciekawe czy będzie rozladowywac aku..
  14. To samo mi przyszło do głowy że może kabelkologia jest zamieniona Tam nie da się odwrotnie wtyczki podłączyć - chyba że całkowicie coś było rozbierane. Inna opcja to może coś się pomieszało z ustawieniem kraju - np w UK przy cofaniu (Right hand Side) obniża sie lusterko lewe. MOże masz coś pomieszane z ustawieniami kraju/jezyka i taki jest efekt - czysta spekulacja.
  15. Okazuje się, że gadałem bzdury na 100% - nie ma świateł stopu w bagażniku - a dałbym sobie cycki uciąć wcześniej że stop był w klapie!! Dzięki wrclaguna i pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...