Skocz do zawartości

redline

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O redline

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia redline

0

Reputacja

  1. ...hehe ? rzeczywiście z tą grupą 31 to śmiesznie wyszło, bo pomagała mi żona robić te logi i zamiast 33 wpisywała 31 :-) ...powiem szczerze, że auto po wczorajszym logowaniu zrobiło się nieco żwawsze, ...chyba wykręcenie pod 6tyś obr wyszło mu na dobre, bo do tej pory to auto jeździło na krótkich trasach do 10 km. no to jest moje pierwsze b6 z 1.8T i rzeczywiście może przez to, że jest ciężkie odczuwam taki efekt. Obecnie posiadam również A4 1.8T ANB Avant też 150KM +jeszcze LPG i ponad 300 000km przebiegu i powiem szczerze, że w porównaniu do tego AVJ to b5 wymiata i czuć w nim więcej Nm Tak, że w takim razie ja przestaje się czepiać tego auta, niech żona dalej sobie nim jeździ, a ja bardzo wam dziękuje za zainteresowanie tematem i pomoc przy analizie logów. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam serdecznie
  2. Witam, przed chwilą powtórzyłem logi chociaż ciężko mi się teraz wieczorem je robiło bo ruch duży i co chwilę ktoś wyjeżdzał mi na droge dlatego udało mi się zrobić na nowo w pełni tylko te ponizsze http://vaglogi.pl/log-002_020_NJdi1.html http://vaglogi.pl/log-002_031_DwyrT.html http://vaglogi.pl/log-115_118_55yC7b.html może na ich podstawie da sie cos wywnioskować? nie udało mi się zrobic 2+33 bo padła mi bateria w lapku, zrobię ten log jutro. Proszę o jakieś sugestie.
  3. Witam wszystkich forumowiczów chętnych mi pomóc swoim doświadczeniem. Nabyłem Audi A4 B6 1.8T AVJ, niestety auto nie daje w pełni frajdy z jazdy ponieważ jest to już moje trzecie 1.8T to wiem, że dolega mu brak mocy. W aucie wymieniłem 3 nowe cewki, komplet świec NGK, i zawór DV ponieważ stary okazał się dziurawy. Uszczelnione zostały również na nowo wtryskiwacze bo było wokół nich mokro i brudno. Pomimo tego auto reaguje ospale na gaz. Podstawiałem drugą przepływkę ale nie odczułem różnicy w mocy. Zrobiłem dziś takie logi jak poniżej: http://vaglogi.pl/log-020_003_DhB271.html http://vaglogi.pl/log-115_118_PjoF9.html http://vaglogi.pl/log-001_031_2pdhG.html może ktoś z doświadczonych kolegów podpowie na co moge zwrócić uwagę. W bloku 032 korekty: 0,8% i długoterminowa -0,9% prośba o pomoc
  4. Wielkie dzięki Banan, takiej odpowiedzi oczekiwałem . VINu rzeczywiście nigdzie dodatkowo nie ma zapisanego :-) Dzisiaj w takim razie będę robił podmianę zegarów, mam nadzieję, że pójdzie gładko. Pozdrawiam ....Wczoraj wyrzuciłem na dobre Jaegera i cieszę się już wreszcie sprawnym półfisem VDO. Nie było żadnych problemów z uruchomieniem nowych zegarów, a wszystko zajęło nie całe 15 minut :-) ...miałem tylko jeden problem z przyuczaniem kluczyków do immobilizera, otóż z racji, że posiadałem tylko 1 kluczyk do auta (i to w dodatku zamiennik) to jakiś czas temu zakupiłem grot, dorobiłem kopie i zakupiłem używany scyzoryk od takiej samej audi. Z racji tego, że nie miałem PINu do Jaegera, a problemem było wyciągniecie go z procka to odłożyłem ten temat i tylko służył mi do otwierania auta, domykania szyb. Wczoraj postanowiłem go dodać, w VAG CAN Commander ustawiłem 2 kluczyki i po kolei je dodałem (niby dodawanie obu zakańczało pomyślnie) ale po włączeniu zapłonu migała lampka od immo, ale auto odpalało na obu kluczykach tylko że cały czas migała. W zegarach widniał błąd o niepoprawnym kodowaniu kluczyka. Po kilku wyłączeniach zapłonu i załączeniach niestety samochód już gasł po odpaleniu za każdym razem niezależnie od kluczyka. Dopiero wpadłem na pomysł, że spróbuje dodać tylko 1 osobno kluczyk ten zamiennik (nie scyzoryk) i poszło. Moje pytanie brzmi czemu nie przyjęło mi tego scyzoryka? czy może pastylka być w nim zła? bo na pewno w nim jest jakaś bo pamiętam, jak miałem go rozebranego w kawałkach to była pastylka. ...Scyzoryk pochodzi z audi a6 z 1997 roku, a moja to a4 b5 2000 rok. Czy może jest niezgodna ta pastylka z moim immo i dlatego nie da się dodać tego kluczyka? Czy ktoś wie jaka pastylka jaki typ powinna być w moim kluczyku? Z góry dzięki za pomoc
  5. Witam wszystkich, Zamierzam wymienić zegary w mojej a4 B5 1.8T 2000 rok, obecne Jaeger półfis 8d0 920 900B poniżej dane odczytane z ekranu z VAG-COM tych zegarów: Vag Number: 8D0 920 900B Software Coding: 00044 Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D13 Shop# 00050 Extra: Ident.Nr.Wegfahrs. (14-cyfrowy kod zaczynający się od AUZ......) Extra: (puste pole) Kupiłem zegary VDO półfis o takim samym numerze części 8d0 920 900B, poniżej dane odczytane z ekranu VAG-COM tych zegarów: Vag Number: 8D0 920 900B Software Coding: 00082 Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D09 Shop# WSC 00000 Extra: (14-cyfrowy kod zaczynający się od AUZ....) Extra: (puste pole) Mam pytanie czy żeby wstawić nowe zegary VDO zamiast tego Jaegera i uruchomić auto to czy potrzebuję wyciągać PIN z Jaegera? Czy może po prostu wywalić Jaegera, podpiąć VDO, zakodować zegary do auta, PIN do nich już wyciągnąłem VAG-CAN+COMMANDERem i po prostu dodać kluczyki? Pytam bo czytałem, że są różne generacje immo (immo 1, immo2, immo3...) i do tych immo 3 to trzeba mieć PIN ze starego licznika bo jest przypisany Nr.VIN auta. Reasumując to czy uruchomię nowe zegary bez konieczności znajomości PINU ze starych zegarów? Jak to rozpoznać jakie immo siedzi w tym Jaegerze a jakie w tym VDO? Z góry wielkie dzięki za pomoc.
  6. soulmaster3m Dzięki wielkie za podesłanie linka ...serio temat taki duży a gdzieś mi to uciekło ..także zwracam honor ok przejdźmy do rzeczy .....po zapoznaniu się z tematem pozostaje mi jeszcze jedna kwestia do rozstrzygnięcia. Mianowicie czy w ogóle potrzebuje wyciągać PIN/Login ze obecnych zegarów Jaeger? Czy śmiało mogę je wydłubać, a zamontować po prostu te nowe VDO które zakupiłem (wyciągnąć z nich PIN, zakodować odpowiednio i dodać klucze). Reasumując, to czy cokolwiek ze starych zegarów jest potrzebne? Czy mogę je wywalić "na śmietnik" i zapomnieć o nich.
  7. Wiem co to wyszukiwarka :-) szukałem ..i żadnych konkretnych informacji tylko jakieś ogólniki ...zadaje konkretne pytanie i oczekuje pomocy tylko konkretnie w moim temacie ....proszę o fachową wiedzę popartą praktyką bo teorii już się naczytałem. Z góry bardzo dziękuje za pomoc. ...rzeczywiście zły dział :-/ moja wina ...sorry
  8. Witam wszystkich, wiem, że temat niejednokrotnie wałkowany, dużo wszystkiego na internecie ale nie moge jakoś ogarnąć tematu zamiany zegarów w mojej a4 b5 1.8T rok prod. 2000. Poniżej opiszę mój problem. Posiadam aktualnie w swojej audi wadliwe zegary Jaeger 8D0920900B 1/2 fis (kiedy spada temperatura na zewnątrz, zaczynają wskazówki wariować, brak podświetlenia wskazówek itp.) Postanowiłem je podmienić jednak już na VDO 8D0920900B 1/2 fis bo podobno nie są wadliwe. Po długich poszukiwaniach wreszcie znalazłem te zegary i zakupiłem. Problem jest w tym, że nie bardzo wiem jak ogarnąć temat z kodowaniem immo które w nich siedzi. Obecnie posiadam 2 kluczyki do obecnych uszkodzonych zegarów Jaeger ale nie znam kodu PIN do tego licznika. Próbowałem go wyciągnąć za pomocą VAG Tacho 3.01 i VAG CAN Commander 1.4 ale nie mogę pobrać wsadu pomimo łączenia się z nimi. Dużo osób pisze, że trzeba pamięć wylutować z nich i wrzucić do programatora i odczytać kod ze wsadu. Niektórzy wypowiadają się, że do zaprogramowania immo do tych zegarów VDO które kupiłem nie potrzeba pinu z tego Jaegera, tylko PIN z tych VDO. Już sam nie wiem jak się za to zabrać bo na razie auto odpala, a boje się, że jak zacznę grzebać w grupie 17 z tymi VDO i kluczykami to jeszcze uziemię sobie auto. Nie wiem jak to jest z generacjami immo2 i immo3, jedni piszą, że to audi z tego roku miało immo2 a inni, że immo 3 i trzeba gdzies przypisywać nr vin do zegarów. Poniżej zrzut z VAGa dla moich zegarów uszkodzony Jaeger (na nim teraz latam): http://www.directupload.net/file/d/4484/rfcfmrzg_jpg.htm Poniżej zrzut z VAGa dla nowo zakupionych zegarów VDO (na tych chcę latać): http://www.directupload.net/file/d/4484/2v5gpdt2_jpg.htm Po zamontowaniu VDO do auta, próbowałem zczytać z nich PIN i otrzymałem taki efekt jak poniżej: http://www.directupload.net/file/d/4484/d49vh3zx_jpg.htm Pin odczytało, przebieg odczytało podobny do tego na liczniku z róznicą dosłownie 2-3 kilometrów. Prośba do Was o pomoc jak mam się za to zabrać, podejść do tematu żeby podmienic te zegary i wgrać te moje 2 kluczyki. Z góry wielkie dzięki.
  9. rano na zimnym silniku sprawdziłem temp. w dolocie na kanale 118 i była 15 stopni przy temperaturze na zewnątrz 10 stopni ale nie wiem czy ona z reguły nie startuje od 15 stopni... może tu ktoś się wypowie. Już wszystkiego się czepiam i jeszcze dla świętego spokoju planuje zmierzyć ciśnienie paliwa. Manometr już mam taki do 6bar, teraz muszę jakieś końcówki złączki wymyśleć, żeby się wpiąć w listwę. Tak na marginesie to gdzie najlepiej się wpiąć na wejście czy na wyjście z listwy. Wyczytałem gdzieś, że gość miał ten sam problem z zamulaniem co ja i w jego przypadku winny był regulator ciśnienia paliwa, który utrzymywał za małe ciśnienie.
  10. devastation...nie zrzucałem jeszcze przewodu z aktuatora, ale zrobię to jutro albo najpoźniej w poniedzialek i zobaczymy czy bedzie lepiej szła ..mówisz Łukaszu, że to ECU ustala spec na podstawie odczytu z czujników ...hmmm intryguje mnie cały czas ta przepustnica, ale skoro parametry ma ok to nie jej wina, ale przypomniałem sobie, że wtedy kiedy dobrałem się do niej to oprócz niej wyczysciłem z oleju czujnik ten w dolocie obok niej... może to on jest winowajcą tego całego zamieszania? moje odczucie jest takie, że ten cały bigos robi jakaś pierdoła elektroniczna
  11. obecnie wsadziłem starą 461D i przejechałem na pb ponad 60km i korekta długoterminowa jest obecnie 2,8% i w tych okolicach się utrzymuje, ale auto nie zbiera się z dołu, nadal wskazówka obrotomierza po przegazowaniu leniwie się podnosi, do 3 tyś obrotów jest mułowate dopiero powyżej zaczyna lepiej iść ale szału nie ma, jest dokładnie to o czym mówisz niski Spec Boost, brak jest elastyczności na każdym z biegów żeby cokolwiek w miarę przyśpieszała to trzeba ją do oporu na każdym biegu do dechy cisnąć. Martwi mnie to niskie spec, nie wiem co za nie odpowiada, może coś z WG się dzieje albo n75 niedomaga już nie wiem sam, ....odczucia są takie jakby ktoś dużą przyczepę do niego przyczepił, Łukaszu a Ty wiesz jaka przepływka z jakim symbolem siedzi u Ciebie w AWT? w ECU żadnych błędów ehhh....
  12. Pomimo wszystko sprawdzę ciśnienie bo po wymianie uszczelnień nie sprawdziłem, a przepływkę podmienię na stara i zobaczymy co pokaże. Najwyżej te nową oddam na wymiane. ---------- Post dopisany 02-11-2013 at 10:57 ---------- Poprzedni post napisany 01-11-2013 at 20:39 ---------- Od rana wziąłem sie do roboty, zrobiłem próbę ciśnieniową i okazało się, że wygląda wszystko szczelnie, po nabiciu 0.8 bar nie słychać żadnego syczenia, ciśnienie baaardzo powoli zaczyna spadać, ale to chyba normalne. Mam pytanie jaki powinien być przepływomierz w 1.8T ANB z jakim numerem? Bo wg ETKA i serwisu to do mnie powinien iść ten o numerze 06A906461D, a moje auto od kiedy kupiłem je miało przepływkę 06A906461L i znakomicie na niej latało. Dlatego przy kupnie nowej kupiłem analogicznie tą z końcówką L. Dla porównania wrzuciłem dziś przepływkę starą i zrobiłem log 002: stara przepływka 461L kanał 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM a wrzuciłem również dziś przepływkę z 461D i oto wynik 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM co najciekawsze po przejechaniu kilku kilometrów korekta długoterminowa poszła na -0,8% a na nowej przepływce ale z "L" była około +11% pomimo to auto nadal mulaste przez cały zakres obrotów; już nie wiem co mam robić:-(
  13. dzięki Łukaszu za zainteresowanie w temacie, postaram się jutro podłączyć go pod kompresor, już kiedyś robiłem próbę ciśnieniową i dałem w dolot około 0.8bar, i nigdzie nie syczało za wyjątkiem wtryskiwaczy, dlatego wymieniałem uszczelnienia na nowe, ale fakt faktem gdzieś ubywało ciśnienia powoli, przy czym jedyne co słychać było to bulgotanie oleju gdzieś w silniku, Podepnę go jutro jeszcze raz i sprawdzę czy może wyszło coś nowego. Pytanie czy do próby ciśnieniowej odpina sie coś więcej poza zaworem odmy z TIP'a? Mam stare dwie przepływki to podstawię i zobaczę co się zmieni.
  14. Dzięki wielkie za cenne sugestie, przepływka rzeczywiście z tego co wiem to powinna dawać około 120g/s przy 5500, ale jest nowa bosch'a i mam na nią rachunek i gwarancję, może warto byłoby ją zareklamować, a stara dawała najwięcej około 90-93g/s, jutro zrobię log 117 i postaram sie zrobić test z odpięciem wężyka od WG. Już kiedyś około 2 miesiące temu go odłączyłem i poszedł jak wściekły aż do przeładowania. Aha i jeszcze jeden błąd dziś wyszedł 00562 czujnika temperatury oleju G266 (ale chyba to nie ma wpływu na nic) przy ostatniej wymianie oleju wymieniałem go na tani zamiennik i już się chyba nadziałał. W tych wozach widzę, że nie ma co oszczędzać;-) Mam wrażenie, jakby teraz był w jakimś trybie serwisowym bo tydzień temu jak widać w tym zsumowanym zadawał dużo więcej teraz spec tylko 1400. Postaram się w najbliższym czasie podstawić drugą przepustnicę ---------- Post dopisany at 19:45 ---------- Poprzedni post napisany at 19:13 ---------- dodaje log 117 dynamiczny i na wyłączonym silniku wciskając płynnie pedał gazu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM a tu log 117 115 002 razem VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM jak według Was panowie to wygląda?
  15. Witam wszystkich audi maniaków:-) Podłączam się do tematu kolegi bo mam problem ze swoją A4 B5 Avant 1.8T ANB 2000 rok z LPG. Auto kilka miesięcy temu straciło na mocy w całym zakresie obrotów. Wcześniej była "rakieta" a teraz to auto w ogóle nie idzie, chodzi jak zwykłe 1.8 albo nawet gorzej. Już witki mi opadły bo nie wiem co mu dolega. W ramach próby usprawniania auta jako pierwszą wymieniłem przepływkę na nową BOSCH 06A 906 461 L; zmieniłem świece na NGK dedykowane, zmieniłem cewki również NGK bo miałem stukowe - teraz już nie ma; wymieniłem uszczelniacze wtrysków benzynowych bo było brudno wokół nich, wymieniłem trójnik odmy bo mój się rozleciał, zmieniłem zawór DV na nowy z ASO ten mocniejszy z ...710N; mierzyłem wydajność pompy paliwa, ale metodą objętościową - podczas 15sek pompa napełniła 0,5l naczynie, więc chyba jest ok. Podstawiałem także n75, ale używkę. Co więcej wyrzuciłem zawór EGR (zaślepka w bloku), brak suszary, ogólnie cały SAI wyrzucony, został tylko zaworek sterujący z wpiętą wtyczką, przewody pozaślepiane. Przepustnica czyszczona i zaadaptowana (ciekawostka, że po wyczyszczeniu jej samochód odżył i prze około 5 km szedł tak jak rakieta). Katalizator wywalony, klapka od WG na swoim miejscu. Wirnik turba kręci się lekko, nie czuć luzów. Sonda lambda wymieniona na ori BOSCH. Auto obecnie nie wyrzuca błędów, jedyny który się pojawiał to błąd mieszanka za uboga system to lean (mult). Jedyny problem jest z korektą długoterminową, która osiąga wartości z zakresu 10-20% nie ważne czy po wykasowaniu błędów jeżdzę na LPG czy benzynie (ciągle ta sama sytuacja) nie słychac nieszczelności. Zauważyłem, że wartości Spec boost przy wciskaniu gazu na biegu jałowym i engine load wstaja bardzo ospale. Kiedyś delikatne wciśnięcie gazu powodowało gwałtowne i szybkie wkręcenie motoru na obroty a teraz wskazówka obrotomierza wolno wstaje i wolno spada. Nie mam już sił do tego auta. Może ktoś z was pomoże mi w temacie będe wdzięczny. Poniżej zamieszczam niektóre logi auta: kanał 020: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM kanał 115: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM kanał 002 115 060 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM zlogowałem 060 z racji podejrzenia przepustnicy. co wy na to? kanał 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM poniżej logi 002 115 118 logi zsumowały mi się z robionymi przed tygodniem, ale co ciekawe tydzień wcześniej auto chwilowo lepiej chodziło. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM wiem, że to nie sposób na pomiar, ale spójrzcie jaki wydźwięk ma sytuacja w kanale 115 kiedy dodaje gazu i odpuszczam i tak kilka razy, Spec boost stoi w miejscu a Actual rośnie nieznacznie. Czy tak ma być? kanał 115 z wciskaniem i odpuszczeniem gazu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM kanał 032: którkoterminowa 0,9%; długoterminowa: 11,5% logi robione na PB po skasowaniu błędów i przejechaniu kilku km. Będe wdzięczny za wszystkie sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...