Arthoor
Pasjonat-
Postów
42 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Arthoor
Informacje
-
Imię
Art
-
Miasto
Kraków
Auto
-
Model
A4 B7
-
Nadwozie
Avant
-
Rok produkcji
2007
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
BWE
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
Osiągnięcia Arthoor
0
Reputacja
-
SPOCIKI KRAKOWSKIE - WTOREK godzina 20:00 Galeria Kazimierz!
Arthoor odpowiedział(a) na Cuber temat w Małopolskie
Był bym wdzięczny -
SPOCIKI KRAKOWSKIE - WTOREK godzina 20:00 Galeria Kazimierz!
Arthoor odpowiedział(a) na Cuber temat w Małopolskie
Witam , macie kogoś poleconego w Krakowie do podłączenia komputera w rozsądnej kwocie i ogarniętego w temacie ? Potrzebuję odczytać i skasować ewentualne błędy ? -
Rozumiem a możesz kogoś polecić w centrum Krakowa ? ( mój mechanik jest całkowicie z drugiej strony Krakowa i stracę pół dnia na dojazdy w obie strony
-
Ale auto odpala bez problemu , napięcie też jest ok , nie miałem żadnego problemu z odpaleniem , zacznę od sprawdzenia błędów , może ktoś polecić kogoś w Krakowie z komputerem co ogarnia dobrze temat w rozsądnych pieniądzach ?
-
Da ktoś jakiś namiar w Krakowie kto w rozsądnej cenie podłączy mi vag w Krakowie i odczyta/skasuje błędy ?
-
Akumulator wymieniany 3 lata temu , ale ładowany 2 dni temu , błędów nie sprawdzałem jeszcze bo nie mam vag żeby podłączyć ( muszę poszukać gdzieś w Krakowie kto mi to sprawdzi odczyta błędy i skasuje ) przelotki w drzwiach dziś sprawdzę ( używane w zasadzie są tylko drzwi od kierowcy i klapa bagażnika )
-
Nie wiem jak opisać temat więc opiszę jakie rzeczy zaczęły się dziać z autem - przy otwieraniu drzwi zapala się oświetlenie jak zwykle , fis pokazuje otwarte drzwi po czym nagle oświetlenie gaśnie i na fis pokazuje się monit że drzwi zostały zamknięte ( przy otwieraniu auta z pilota i przy zamykaniu normalnie zapala się i gaśnie tak samo przy otwieraniu i zamykaniu zamka ) - zdarzyło się kilkukrotnie ostatnio , następna rzecz przy odpalaniu raz na jakiś czas gasną zegary ( tylko przy odpalaniu - zegary się nie resetują - dzieje się to raz na jakiś czas , raz odpali normalnie - raz przygasną - bez reguły , czasem gdy wyłączone są światła zegary jakby falują ( pojaśniają się i przyciemniają tak jak lampka otwierania drzwi - akurat to nie wiem czy tak było wcześniej bo zawsze miałem światła na automatycznej funkcji ) Kolejna rzecz to przy 15km/h ryglują mi się drzwi auta , po zatrzymaniu i otwarciu drzwi kierowcy automatycznie odblokowywało wszystkie drzwi - ostatnio zdarzyło mi się że otwarły się tylko kierowcy a klapa i reszta drzwi nadal była zaryglowana ( odblokowałem ręcznie guzikiem z drzwi i otwarło normalnie ) Dziś kolejny problem - wyjechałem z pracy , dojechałem do garażu , lampka się przy otwarciu drzwi nie zapaliła wysiadłem chcę otworzyć klapę bagażnika nie da się , reszta drzwi otwarta , chcę zamknąć auto i otworzyć z pilota nie działa nic zero reakcji ( wsadziłem kluczyk auto zapaliło ale nadal nie działa pilot ) pomyślałem baterie , poszedłem do domu po 2 komplet kluczy wracam za 10 minut , wszystko działa i to tym pilotem który 10 minut wcześniej nie reagował klapa sama się otworzyła ( nie zamknąłem auta bo nie działał pilot ) wsiadam wszystko ok działa ale patrzę na panel klimatyzacji ustawienia na LOW z obu stron , włączone econo ( przed wyjściem z auta było po 19 stopni i econo wyłączone ) ustawiłem i wszystko działa . Czego to mogą być objawy ? ( wszystko pojawiło się na przełomie ostatnich dni ) auto nie było myte , nie ma wilgoci wszystko jest suche ( auto zawsze w garażu i w domu i w pracy ) dywaniki suche zero błędów na fis , pada lub padł moduł komfortu ?
-
Febi zielony 6162 mineral podobno nie spełnia norm audi tylko BMW , opinie są podzielone na forach ( podobno rzadki i kilka osób po zalaniu miało problemy ) ten dedykowany 6161 to znów syntetyk więc wtedy wolę zalać ten a aso oryginalny zamiast zamiennik febi ( płyn wymienię dopiero w lato jak będę miał więcej czasu tak jak pisałem ) chodzi mi o dolewkę i opinie czy ktoś dolewał 4000 do 2000 i były problemy ( jak pisałem serwisy są podzielone na takie które mi sugerowały że robili tak i nie było problemów i takie które kategorycznie twierdzą że nie mieszają się te płyny (ASO ) Auto ma 134000 przebiegu ( i jest to oryginalny przebieg a auto jest u mnie od 9 lat ) oprócz olejów filtrów i rozrządu za mojej kadencji nic więcej nie robiłem , historia aso którą mam wydrukowaną też nie opisuje wymiany tego płynu a zbiorniczek jest opisany mineral i G002000 ( auto 2007 rok ) fluid w zbiorniczku wydawał się na 1 rzut oka ciemny ale jak trochę zebrałem z miarki na papier to bardziej mu do koloru oleju silnikowego jasnego )
-
Temat wałkowany setki razy ale nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi ( przewałkowałem setki postów na grupach vag zarówno audi jak i vw/skody ) obdzwoniłem też kilka serwisów autoryzowanych audi/skoda jak i sklepów :) każdy gada co innego , wiem że najprościej jest wymienić całkowicie ,ale potrzebuję dolać tylko bo brakuje na miarce a może wymienię cały jak będzie czas ( wakacje ). Na zbiorniczku mam only mineral G 002000 który jest nieprodukowany od 2006 ( auto jest z 2007 ) obecnie jedyny dostępny fluid vag to G004000 ( podobno syntetyk ) minerał zamiennik G 002000 obecnie to tylko febi 6162 ( ale wg norm on spełnia je tylko w BMW ) do audi jest 6161 ( ma normy vw ale to odpowiednik G004000 więc niby syntetyk :) )wtedy lepiej zalać oryginał . 2 serwisy audi twierdzą że się zmieszają bez problemu 2 następne że wg Vin powinienem mieć G004000 i nie wiedzą czemu na zbiorniczku mam G002000 :) i lepiej nie mieszać wtedy tylko zalać G002000 którego nie ma :) więc tylko wymiana. Kto inny znów poleca dolać uniwersalny STP ( na forach vag ) Moje pytanie konkret do kogoś kto dolewał czy faktycznie zmiesza się G2000 z G4000 ? Czy ryzykować ten febi 6162 ( auto było serwisowane i nie ma wzmianki że był wymieniany płyn ale z drugiej strony auto jest z 2007 a płynu G002000 nie robią od 2006 :) więc może być jeden lub drugi :)
-
Wczoraj przy odpalaniu miałem wrażenie że zgasły wszystkie zegary ( wsiadłem przekręciłem kluczyk do pozycji I zapaliły się wszystkie zegary , po przekręceniu do pozycji II silnik odpalił od strzała ale wydawało mi się że wszystkie zegary zgasły na sekundę i uruchomiły się normalnie ) nic się nie zresetowało , później kilka razy specjalnie jeszcze odpalałem i wszystko działa jak powinno ( nic nie gaśnie przy uruchamianiu ) akumulator ? ( wymieniałem ok 2 lata temu )
-
Wszystko się zgadza , uszczelka była przyczyną zapocenia, wymieniona na oryginał z ASO i problem znikł , dziękuję za pomoc .
-
Robiłeś to u siebie ? , nie wiem co mam myśleć kontaktowałem się z 2 mechanikami vag ( oboje polecani , jeden robił mi przy aucie , oboje pracowali w ASO po naście lat ) jeden mówi że to faktycznie uszczelka i z wymianą ok 200pln , drugi stwierdził że tam nie ma uszczelki tylko jakiś silikon łączący i sama robocizna 1200pln , więc sprzeczne info i różnica w cenie raczej znaczna.
-
Pod tymi rurkami i u góry z tej samej strony silnika też w rogu ( zapocona jest ta osłona srebrna termiczna i to z niej kapie niżej ) Jeśli to faktycznie uszczelka to jakie mniej więcej koszta robocizny i części ( czytałem że do tej wymiany trzeba trochę porozbierać )
-
-
Zauważyłem ( po wymianie oleju z Castrola na Motul - być może przypadek ) że z lewej strony silnika stojąc przed autem od góry w rogach pojawił się lekki wyciek ( wyglądało to na początku na zapocenie ) , ale po dłuższym postoju (auto stało kilka dni (7) w garażu ) na podłodze zauważyłem ok 1cm kropkę oleju i to właśnie z tej samej strony gdzie było zapocenie , więc chyba gdzieś się zbiera olej i zaczyna kapać ( wygląda to na łączenie dekla przy śrubach ? ) z tego co oglądałem w sieci te silniki właśnie dość często widziałem że z tej strony jest zapocone ( to norma ? , przejmować się tym , czy to oby uszczelka czy z czegoś innego może kapać w tym miejscu ) ? Dużo jest roboty z wymianą tej uszczelki ( jakie koszta jeśli to ten problem ? )