Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Śruby nadkola tył w A4 B7 Avant


Arthoor

Rekomendowane odpowiedzi

Ściągane było nadkole tył ( wymiana bałwanka amora ) zauważyłem że brakuje jednej śrubki ( torx 25 tam są ) mechanik twierdził że tam nie było śrubki ( sam dół od strony drzwi ) dziwne bo jest dziurka w nadkolu jak i w progu - wszystkie inne wchodzą w punkt a ta jedna nie ( potem zobaczyłem że nie ma się ona w co wkręcać bo jest tam już blacha karoserii ale bez dziurki na gwint jak w innych punktach ) zatem tam ma być jakaś nakładka z gwintem ? ( patrzyłem w innym b7 avant i wszystkie mają tam śrubę i właśnie torx 25 ? 

IMG_6069.jpeg

IMG_6068.jpeg

IMG_6067.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być, najprawdopodobniej już nie było albo mechanik zgubił. Daje się tam taki wsad z gwintem, parę zł kosztują w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Langista napisał(a):

Ma być, najprawdopodobniej już nie było albo mechanik zgubił. Daje się tam taki wsad z gwintem, parę zł kosztują w ASO.

Właśnie mechanik to przy mnie robił i jak założył to zauważyłem - mogło faktycznie nie być bo tylko w tym miejscu nie ma odciśniętej śruby na nadkolu i progu - zastanawia mnie tylko to że tam jest strasznie mało miejsca na identyczny torx jak jest cała reszta - masz może foto tej nakładki z gwintem albo numer części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWW.EBAY.PL

10 Torx Schrauben mit Spreizmutter Mutter Clips für Audi Skoda Seat VW | Auto & Motorrad: Teile, Autoteile &...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał(a):
WWW.EBAY.PL

10 Torx Schrauben mit Spreizmutter Mutter Clips für Audi Skoda Seat VW | Auto & Motorrad: Teile, Autoteile &...

 

 

 

Byłem w serwisie po to - ale nie pomogli - sprawdzali etke po vin i powiedzieli ze może to być element ( metalowy na zdjęciu ) a w drugim serwisie ( plastikowy element ) ale nie na 100% :) 

IMG_6070.jpeg

IMG_6071.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ma to być ten biały plastik i ma wejść pomiędzy blachę a próg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N90821401 w nadkolu jak odkręcisz całkowicie końcówkę progu (plastik)  taka nakretka jest wciskana w kwadratowy otwór w nadkolu jest ona stosowana w bardzo wielu miejscach, podczas zbyt mocnego dokręcania, lub gdy wkręt zardzewieje obraca się w otworze, albo rozrywa.

edit. da się to wcisnąć bez zdejmowania tej nakładki, ale jest dość ciasno

Edytowane przez tass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tass napisał(a):

N90821401 w nadkolu jak odkręcisz całkowicie końcówkę progu (plastik)  taka nakretka jest wciskana w kwadratowy otwór w nadkolu jest ona stosowana w bardzo wielu miejscach, podczas zbyt mocnego dokręcania, lub gdy wkręt zardzewieje obraca się w otworze, albo rozrywa.

edit. da się to wcisnąć bez zdejmowania tej nakładki, ale jest dość ciasno

 

zobacz zdjęcie - mówisz że za tą dziurą w progu powinien być otwór kwadratowy w blaszanym nadkolu ? ( wtedy śruba by tam wpadała a jest opór - odginałem tam gdzie jest ta dziura żeby zobaczyć czy po prostu może nie trafiam w otwór ale tam właśnie jest blacha na całej długości i to mnie zdziwiło - latarka świeciłem i nie ma tam dziury - reszta śrub wchodzi tip top w otwory - tam skoro było by to wyłamane to śruba by wpadała a dotyka na prosto blachy 

IMG_6072.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tam wciska się tą wkładkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Arthoor napisał(a):

 

zobacz zdjęcie - mówisz że za tą dziurą w progu powinien być otwór kwadratowy w blaszanym nadkolu ? ( wtedy śruba by tam wpadała a jest opór - odginałem tam gdzie jest ta dziura żeby zobaczyć czy po prostu może nie trafiam w otwór ale tam właśnie jest blacha na całej długości i to mnie zdziwiło - latarka świeciłem i nie ma tam dziury - reszta śrub wchodzi tip top w otwory - tam skoro było by to wyłamane to śruba by wpadała a dotyka na prosto blachy 

 

Tyle tam tego:

spinka.png

Edytowane przez tass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tutaj ma to sens - tylko dlaczego nie ma tej dziury w którą mam wepchać ten kołek rozprężny ? ( jak cokolwiek przez te 2 dziury przeciągnę w nadkolu i progu dalej jest już tylko blacha - odginałem ten kawałek progu na tyle ile się da i nie widziałem dziury tylko odbity w tym miejscu ślad ze śruba sie tam zatrzymuje  - wg tego co napisałeś dało by się tam ten kołek wcisnąć bez rozbierania - tyle że nie za bardzo jest go w co wcisnąć - jest to możliwe że nie ma u mnie tej dziury w tym miejscu ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest, miałeś tam ten wsad i w środku pewnie została jego resztka, pokaż zdjęcie z resztą jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Nie jest, miałeś tam ten wsad i w środku pewnie została jego resztka, pokaż zdjęcie z resztą jak to wygląda.

Będę w garażu to postaram się zrobić foto , tyle co udało mi się odchylić ten próg to w miejscu gdzie jest dziura w progu na tym samym poziomie jest blacha , chyba że ta dziura jest sporo niżej ale wtedy przecież reszta śrub by nie wchodziła na swoje miejsca a wchodzi - w tym miejscu jest ewidentny opór i jak na przestrzał wsadzę śrubę to widać że końcówka dotyka blachy i nie ma tam plastiku ani dziury ( spróbuję to mocniej odchylić ale jest mało miejsca - gdyby faktycznie tam resztki zostały plastiku to uda się to przepchać tym nowym kołkiem , bo rozkręcanie całego progu z obu stron mi się nie widzi ( odkręcałem w tych miejscach nadkole z obu stron i odchylałem i jest to samo ) 

 

takie foto znalazłem w sieci ( kadr ) widać że jest tam dziurka ale jest mniejsza niż pozostałe ( w tych 2 kwadratowych większych powyżej z lewej i prawej normalnie się wkręcają śruby ta najniższa wizualnie jakaś mniejsza się wydaje sporo )

IMG_6073.jpeg

Edytowane przez Arthoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1659988176450.thumb.jpg.1cf8d4046a3cdafa0d0a3aa391d99a4b.jpg

Tu widać ten wsad z gwintem, też u siebie wymieniałem bo na zdjęciu ewidentnie widać, że jest wyrobiony całkowicie. Od drugiej strony najwygodniej jego go odciąć i resztę wybić delikatnie młotkiem żeby nie uszkodzić blachy. Warto wyposażyć się w szczotki druciane na wiertarkę i coś na zabezpieczenie i wytrawienie rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Langista napisał(a):

1659988176450.thumb.jpg.1cf8d4046a3cdafa0d0a3aa391d99a4b.jpg

Tu widać ten wsad z gwintem, też u siebie wymieniałem bo na zdjęciu ewidentnie widać, że jest wyrobiony całkowicie. Od drugiej strony najwygodniej jego go odciąć i resztę wybić delikatnie młotkiem żeby nie uszkodzić blachy. Warto wyposażyć się w szczotki druciane na wiertarkę i coś na zabezpieczenie i wytrawienie rdzy.

U mnie akurat rdzy tam praktycznie nie ma - jeżeli będzie dało się to wymienić bez rozkręcania progu na wcisk to się pobawię , przynajmniej już wiem że tam ma być ten rozporowy plastik - zastanawia mnie tylko fakt jak to możliwe że jak odchylałem dość mocno ten próg nie widziałem ani tej kwadratowej dziury ani resztki kołka a śruba wsadzana na prosto zatrzymuje się centralnie na metalu - dam znać w tygodniu czy coś mi się udało ( muszę w poniedziałek te kołki kupić )

Edytowane przez Arthoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Arthoor napisał(a):

No i tutaj ma to sens - tylko dlaczego nie ma tej dziury w którą mam wepchać ten kołek rozprężny ? ( jak cokolwiek przez te 2 dziury przeciągnę w nadkolu i progu dalej jest już tylko blacha - odginałem ten kawałek progu na tyle ile się da i nie widziałem dziury tylko odbity w tym miejscu ślad ze śruba sie tam zatrzymuje  - wg tego co napisałeś dało by się tam ten kołek wcisnąć bez rozbierania - tyle że nie za bardzo jest go w co wcisnąć - jest to możliwe że nie ma u mnie tej dziury w tym miejscu ? 

Najprawdopodobniej ta wciskana nakrętka jest zasmarowana izolacja, nie było wkręta, nawpadało błota i bardzo ciężko to namierzyć, na 99% musi to być chyba że jakaś wada produkcyjna i brak otworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2024 o 19:44, tass napisał(a):

Najprawdopodobniej ta wciskana nakrętka jest zasmarowana izolacja, nie było wkręta, nawpadało błota i bardzo ciężko to namierzyć, na 99% musi to być chyba że jakaś wada produkcyjna i brak otworu.

Powiem Ci że mam to auto od 2012 roku mniej więcej - kupione z salonu Audi - staram się dbać o takie rzeczy - oglądałem dokładnie wnękę jak mechanik ściągnął nadkole - jest czysta niebieska blacha - był tam jakiś piach ale mechanik przedmuchał wszystko zanim założył nie jest nic zasmarowane - właśnie to mnie zastanawia że skoro była by tam dziura czy reszta plastiku nawet złamana to przecież śruba by przeszła na wylot przez nadkole elastyczne - przez ten kawałek progu i gdzieś by musiała wejść - a zatrzymuje się wsadzona na prosto centralnie na blasze wnęki (  po to odkręciłem wyższe śruby i odginałem próg żeby zobaczyć czemu nie mogę trafić i widziałem tylko blachę niżej -  każda inna ta sama śruba wkręca się idealnie w swoje miejsca bez kombinowania ( torx ) tylko tutaj tak jest - co najlepsze ta sama sytuacja jest z drugiej strony - tylko ta jedna śruba się nie wkręca i blokuje na blasze wnęki - stąd post ( sprawdzałem w innych B7 avant ale nie wiem jakie roczniki i wszędzie był torx u mnie nie ma - mechanik powiedział to samo że tam śruby nie ma .

 

Zastanawiam się czy po prostu nie wsadzić tam zwykłego plastikowego kołka nadkola z innego auta ( taki co najpierw wciska się kołek a potem dopina na wcisk powinno się chyba sprawdzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, dla mnie dziwne, nie spotkałem się w audi z taką sytuacja, że brakowało otworu montażowego, jak samochód nie miał przygód blacharskich. Wbrew pozorom czasem nie jest tak łatwo trafić w taką nakrętkę zamontowaną w nadkolu, mechanikowi niechało się z tym walczyć dochodzić co jest nie tak, to co miał innego powiedzieć. Ten kawałek plastiku przez który przechodzi torx to tylko nakładka progu i jeśli są w nim otwory to po to aby to przykręcić, w tym wypadku do metalowego nadkola.

 

Możesz zastosować, tylko po co, wytrzymało tyle lat to wytrzyma jeszcze kilka i już to zastosuj coś takiego, aby było łatwe w demontażu, i nie za długie aby nie uszkadzało lakieru na nadkolu bo będzie się ruda panoszyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odkręciłem  nadkole materiałowe - odkręciłem tak żebym mógł odchylić próg - nawet kołki kupiłem :) te co w nadkole metalowe wchodzą - i nie ma dziury :) jest czysta blacha trochę wyżej jest ten kołek na torxa - jest ta zaślepka duża okrągła a dziury nie ma :) - nie zrobiłem foto bo zapomniałem telefonu do garażu - wygląda to tak jak na tym foto które dodałem z sieci a dziura mniej więcej powinna być tam gdzie oznaczyłem czerwonym kółkiem - wygląda to tak jak by miała być spinka tam która trzyma nadkole materiałowe i „ zakleszcza „ sie na progu - nie dotykając blachy ( wsadziłem tam spinkę zaciskowa 5mm ale za mały łeb ma ( chyba z b8 ) i muszę coś innego poszukać .

IMG_6083.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...