Skocz do zawartości

sowiq

Pasjonat
  • Postów

    636
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

25

O sowiq

Informacje

  • Imię
    Krzysztof
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    Q7
  • Nadwozie
    SUV
  • Rok produkcji
    2021
  • Silnik
    3.0 TFSI V6
  • Kod silnika
    CTWB
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. sowiq

    B9 Fellows

    Miałem to samo, naprawione w ASO na gwarancji. Z tego co kojarzę to procedura przewidywała na to 6 roboczogodzin.
  2. Weź pod uwagę jeszcze jedną rzecz - tam idzie antena dachowa z całą wiązką. Spotkałem się z przykładami, że komuś powodowało to zakłócenia w połączeniu kamer.
  3. sowiq

    B9 Fellows

    A tak na logikę - po czujnik po stronie kierowcy?
  4. sowiq

    B9 Fellows

    Niestety nie znam odpowiedzi, ale serio pod fotelem kierowcy instalują czujnik zajętości fotela? 🙃
  5. @mydlo tak, wymieniłem z iPhone 8 na 13 Pro i problemy ustały. Próbowałeś łączyć po kablu?
  6. Ostatnio zgłosiłem to w ASO podczas jakiegoś serwisu. Podobno problem jest znany i jest już na to poprawka. Zrobili mi jakąś aktualizację i póki co jest OK.
  7. @kamelus_ a to bardzo ciekawe! Dzięki za info! Pamiętam, że kiedyś na forum jeden kolega kupił RS5 i bardzo szybko skończyły mu się klocki hamulcowe. W ASO bardzo się krzywili na wymianę w ramach pakietu serwisowego, a pomógł dopiero argument, że to nie widzimisię właściciela, a kontrolka w samochodzie informująca o potrzebie wymiany.
  8. Pakiet serwisowy możesz dokupić do nowego auta. Z tym, że tam masz ograniczoną listę rzeczy - np. wymiana oleju, filtrów, piór wycieraczek, itp. I oczywiście wszystko zgodnie z zaleceniami - jak w książce piszą, że wymiana oleju co 30k km, to częściej Ci nie wymienią. Pakiet masz na czas lub przebieg, zależnie co nastąpi szybciej. Mi wyszło, że taniej płacić samemu za serwis. Przynajmniej nikt na mnie nie patrzy jak na debila jeśli chcę wymienać olej co 15k km Co masz na myśli przez "naprawy z winy użytkownika"? Bo tego to na dobrą sprawę nawet gwarancja nie obejmuje
  9. Komunikat o braku możliwości zamówienia auta do produkcji dotyczy całego modelu Q7, a nie jak wcześniej - wersji z silnikiem TFSIe. Czekamy na relację
  10. @piotar1000 1) Niestety nie wiem. Pozwolę się wypowiedzieć mądrzejszym 2) Jeśli przymierzasz się do zakupu salonowej Q7, to być może będziesz musiał zrewidować plany. Zobacz obrazek poniżej. 3) Ja wychodzę z założenia, że warto wziąć tyle, na ile Cię stać. Wiadomo, że im więcej, tym lepiej Jeśli chcesz dopytać o jakąś konkretną rzecz z wyposażenia, to po prostu pisz. Chętnie podzielę się swoją opinią.
  11. Ja diesla w ogóle nie rozważałem. Zawsze jeździłem benzyną i brałem pod uwagę tylko TFSI i TFSIe. Dostałem na jazdę próbną na weekend hybrydę i jeździło mi się nią wręcz fenomenalnie dobrze. Potem przejechałem się dieslem i była kompletna padaka - chyba głównie z powodu zestrojenia skrzyni biegów, która po wciśnięciu gazu potrzebuje prawie 2 sekund, żeby auto w ogóle zaczęło jechać. Dla mnie taka jazda byłaby mało przyjemna. Nagrałem nawet film, który wrzucam poniżej. Z TFSIe zrezygnowałem z 2 powodów - po pierwsze jest to plug-in, a ja nie za bardzo miałbym go gdzie ładować na co dzień. Po drugie w hybrydzie nie jest dostępne wyposażenie, na którym mi zależało w tym aucie - webasto, tylna oś skrętna, koło zapasowe. No i do tego pod podłogą bagażnika nie ma w ogóle miejsca. Jeśli chodzi o spalanie, to tak jak napisałem - u mnie jest to 12.4, a nogę mam raczej ciężką. Na autostradzie, jadąc z tempomatem 140 km/h, wychodzi około 9-10 litrów. Bagażnik jest spory. Może u mnie ogranicza go trochę ustawienie tylnych foteli, bo mam wysunięte na maxa do tyłu, a oparcia rozłożone. Ale rozczarowują wspomniane schowki. Pod podłogą bagażnika masz pierdolnik - koło zapasowe, jakieś moduły, kable, itp. - wszystko na wierzchu. Jeśli chcesz coś tam schować, to zostaje to poupychać rzeczy w jakichś dziurach. Schowek w podłokietniku - zmieścisz tam telefon, a portfel musi już leżeć na telefonie, bo obok się nie zmieści. Schowek pod kierownicą - nawet w A4 miałem dużo większy. Więcej schowków nie ma Ze swojej strony przyznam, że jeśli miałbym kasę na Q8, to wolałbym już SQ7 Te auta różnią się jedynie budą, a to już kwestia gustu czy ktoś w samochodzie woli lepszy silnik czy ładniejszą dupkę Jeśli chodzi o x6, to zniechęciła mnie jedna recenzja, na której człowiek zmierzył ile trzeba miejsca na parkingu, żeby otworzyć w tym aucie tylne drzwi. W Q7 zaskoczyło mnie, że bez większego problemu wysiadam nawet pod marketem. Jakbyś miał jakieś pytania, to wal śmiało. Chętnie pomogę
  12. Wrażenia z Q7 po prawie 2 latach użytkowania: Bardzo przyjemne i komfortowe auto. Mnóstwo miejsca w środku, ale wielkość i organizacja bagażnika oraz schowków trochę rozczarowują. Średnie spalanie: 12.4 / 100 (3.0 TFSI, 340 KM) przy średniej prędkości 47 km/h, bez zwracania dużej uwagi na ekonomię podczas jazdy. Nie usunąłbym żadnego elementu z zamówionego dodatkowego wyposażenia (może poza siatką oddzielającą przestrzeń bagażnika, którą trzeba trzymać w domu, bo nie ma miejsca w aucie). Nawet takie rzeczy jak Homelink, chociaż trochę problematyczne w uruchomieniu, bardzo ułatwiają życie. Elektronika lubi szwankować. Uważam ją za największy problem w tym aucie. Do tej pory: na gwarancji wymieniono mi cały moduł MMI (cały system się zawieszał, miałem czarne ekrany, więc nawet brak możliwości ustawienia klimatyzacji) [szacunkowy koszt samej części: ~20k] na gwarancji wymieniono mi sterownik skrzyni biegów (auto unieruchomione - brak możliwości odpalenia) [szacunkowy koszt samej części: ~20k + kilka dni diagnozowania] na początku miałem duże problemy z Apple CarPlay (rozłączał się po kilku minutach), ale po wymianie telefonu ustały od czasu do czasu auto lubi w losowych momentach rzucić losowe błędy. Na przykład kilka dni temu nagle dostałem błąd o awarii obu świateł drogowych i asystenta. Błąd zniknął samoczynnie. od czasu do czasu MMI potrafi się przez kilka dni zawieszać i wyłączać, żeby później zacząć działać normalnie pierdoły, np. ostatnio dźwięk kierunkowskazów (generowany z głośników) zaczął być o jakieś 300% głośniejszy (nie ma opcji zmiany głośności). Po kilku dniach wrócił do normy. To tak na szybko, jeśli kogoś interesują takie podsumowania
  13. sowiq

    B9 Fellows

    No niestety w przypadku auta na gwarancji nie jest to takie do końca oczywiste. Co prawda zgodnie z prawem możesz wymienić olej u Wieśka bez utraty gwarancji. Ale jak coś padnie w skrzyni, to Audi powie, że to wina złego oleju. I bujaj się później po sądach udowadniając, że nie jesteś wielbłądem. Poza tym ja już przerobiłem tylu mechaników (łącznie z polecanymi na tym forum) i miałem tyle przygód, że do takich warsztatów też podchodzę z dużą ostrożnością.
  14. sowiq

    B9 Fellows

    Ja nie wiem co się dzieje z tymi serwisami. Ostatnio próbowałem się umówić na diagnozę szwankującego MMI. Najbliższy wolny termin w Warszawa Wilanów za około 3 tygodnie ? Brak ludzi, stanowisk, czy może auta zaczęły się nagle psuć na potęgę? Dostałeś chociaż na ten czas darmowe auto zastępcze, czy olewka?
  15. @Muskel1 dzięki za informację! Wiesz może dlaczego, albo masz pod ręką jakiś artykuł na ten temat? Pytam, bo nie słyszałem o tym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...