Skocz do zawartości

Luwak

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Luwak

Osiągnięcia Luwak

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedz, brat sprawdzał panewki i mówił że dobre(jak dla mnie tez wyglądały ok), zwłaszcza ze względu na przebieg(270tys z czego ja 80 zrobiłem przez ostanie 8 lat, ile jest na prawdę tego nie wie nikt). W misce było czysto(lekki nalot schodzący pod palcem), w nowym oleju też nie znalazłem tego badziewia. Płukankę leje zawsze przed wymianą, do tej pory używałem liqui moly proline, teraz kupiłem takie coś ARCHOIL AR2820 PROFESSIONAL ENGINE FLUSH (może jakaś bardziej agresywna). Olej używam FUSCH supersyn 5w40 tez spełnia normę, używałem motula jak kupiłem samochód, ale na fuschu wydaje mi się ze silnik ciszej pracuje. Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 taki kiedyś używałem ale teraz z ceną odlecieli, fuscha w mercedesie 190 używałem i do dzisiaj polecam. Co do tego badziewia w misce to nie wiem co to jest, wydawało mi się ze to panewki na początku, ale po wymyciu z oleju to właśnie takie kremowe/przezroczyste się zrobiło. Na piasek wydaję mi się trochę za miękkie, spokojnie śrubokrętem można było to rozgnieść. Pompę zdemontowałem, dla mnie wyglądała dobrze ale mechanikiem nie jestem. Najważniejsze ze smok czysty. Ciśnienie oleju w okolicach 7bar dobija jak olej jest zimny, i faktycznie wtedy widać ze zawór się uruchamia bo spada w okolice 5,5. Na nagrzanym oleju, trzyma 5,5bar(lekkie wahania) powyżej 3,7tys obr/min. Właśnie czytałem że przy 2000 obr/min ma być powyżej 2bar, u mnie jest przy bardzo gorącym oleju 3,4bar i zacząłem się zastanawiać czy to nie za dużo czasami. Trzeba jeździć i obserwować, aż ekologia nie zabije mojego dieselka. Może skrócę interwał wymiany oleju i sprawdzę jeszcze w lato czy coś jeszcze wyleci.
  2. Mała aktualizacja, pomierzyłem kompresję i cisnienie oleju. Cisnienie oleju: -Obroty jalowe - 1,2bar -2000obr/min-3,4bar -3000obr/min-5bar -4200obr/min- 5,5bar(więcej nie rośnie, manometr zaczyna się wahać jak by jakiś zawór puszczał) Kompresja mierzona na zimnym silniku: 1cyl-30bar 2cyl-30bar 3cyl-30bar 4cyl-28bar Miska ściągnięta nic w sumie nie widac, smok raczej czysty. Brat jutro podjedzie sprawdzić panewki(to już nie moja liga). Jak by mi ktoś mógł napisać czy ciśnienia oleju są normalne, co czytam to inaczej. Z tego co znalazłem to przy 2000obr/min powinno być powyżej 2bar to chyba jest dobrze. Silnik zalany jest 5W40.
  3. Pacjent A4 b5 rok 1999 silnik AFN Witam po dłuższej przerwie, ostatnio przy wymianie oleju zauważyłem w starym oleju jakieś dziwne drobiny. Większość była stosunkowo mała i raczej płaska 0,5x0,5mm, błyszczała w oleju jak kawałki panewki, po przelaniu starego oleju przez filtr do lakierowania było sporo tego gruzy i kilka większych elementów takich jak na załączonym zdjęciu(leży na środku szczeki imadła). Po wymyciu wygląda mi to na jakiś twardy plastik, ewentualnie ceramika. Elementy są raczej miękkie, po przyciśniecie płaskim śrubokrętem się rozpadają. W weekend jak się uda to zdejmę miskę i sprawdzę czy coś widać, jak ktoś miał podobny przypadek to prosił bym o sugestie na czym się skupić. Kolega ma mi pożyczyć manometr do sprawdzenia ciśnienia oleju, ale najpierw musi go znaleźć... Czytałem że do demontażu miski trzeba podnieść silnik albo sanki odkręcić, nie bardzo mam jak podwiesić silnik więc raczej na sankach się skupie, kwestia czy wystarczy sanki z przodu odkręcić czy całe? Niektórzy po odkręceniu miski odkręcają smok żeby łatwiej wyszła, ale wtedy i tak chyba trzeba sanki luzować? Jest sens sprawdzania panewek jak te drobiny są z jakiegoś gównolitu? Ściągałem pokrywę zaworów i tam jest czysto, żadnych ciał stałych w oleju. Dodam jeszcze ze samochód ostatnio wydaje przy dodawaniu gazu dziwne jednostajne dźwięki i zdarzało mu się wyć. Ściągałem paski, bo myślałem że to któraś rolka tak hałasuje, ale w sumie nie było różnicy. Problem z wyciem ustał kiedy zmieniłem felgi na letnie, dźwięk (trochę jak przy obróbce skrawaniem) pozostał dalej tylko jest dużo cichszy. W tym przypadku to chyba nie dźwięk wydawany przez silnik, raczej coś z przeniesienia napędu, dziwne ze dźwięk tylko słychać przy dodawaniu gazu.
  4. Witam, posiadam felgi wraz z oponami po moim świętej pamięci Mietku i nie wiem czy będą pasować. Felgi mają rozmiar 16", 7,5J i et 46, znając życie to nie będą pasować, ale wolę zapytać. Mam na nich założone prawie nowe opony, jeden sezon przejechały, a drugiego Mietek nie dociągnął . Więc mogę skorzystać z dwóch opcji, mam jeszcze letnie opony z felg 15" które służą aktualnie za zimówki więc wystarczy zamienić i po problemie (opcja najtańsza), lub zakup pasujących felg 16 do audi i przemianka opon z jednych na drugie. Z racji tego że w tym momencie mogę , przeznaczyć max 600-800zł na felgi to szału nie ma. Chwilę się rozglądałem i zmalałem kilka ciekawych kompletów, nie jestem tylko pewien czy przy 16" et dobre mają, gdzieś znalazłem że felga 7J-7,5J i et od 45 do 32, ale nie wiem czy to prawidłowe dane.
  5. Luwak

    Proszę o analizę logów.

    Czyli jak ustawię GMP, to bolec 15mm powinien wchodzić w otwór koła pompy wtryskowej (silnik afn)? Czy coś jeszcze?
  6. Luwak

    Proszę o analizę logów.

    Proszę o analizę logów. Ostatnio wydaje mi się, że silnik coś głośniej chodzi. W spalaniu nie widzę różnicy, oleju nie bierze. Sam już nie wiem czy to czasami nie jest już jakaś moja fanaberia. Logi z grupy 003 jutro powtórzę, bo coś nie wyszło a urządzenie do obsługi laptopa poszło się szlajać [siostra]. Ogólnie wrażenie głośniejszej pracy, mam po tym jak coś "strzeliło" mi pod maską w czasie wyprzedzania, silnik był niedogrzany a mi się trochę spieszyło. Sprawdzałem rozrząd i znaczniki napinacza nie są centralnie, ale nie wiem czy to korygować. Mam do wymiany napinacz paska wieloklinowego i sprzęgiełko w alternatorze, czy może to powodować głośniejsza pracę? Logi niestety w pojedynczych plikach, robiłem je pierwszy raz i myślałem, że po każdym logowaniu nowy log jest a tu niespodzianka. Logi: Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 002,002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003,003,003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 000,000,000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008,008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 001,001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004,004,004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Błedy: po wykasowaniu już nie wracają Nowe logi grupy 003 dynamiczny, dynamiczny , basic - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM ---------- Post dopisany 24-02-2014 at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2014 at 20:35 ---------- Ponawiam, prośbę.
  7. Dzięki za numer, przypomniałem sobie, że u mnie w mieście Skoda jest to może będą mieli taką śrubę. Jak się okaże, że jednak nie posiadają to zgłoszę się do kolegi.
  8. Poszukuje nazwy, numer, czy cokolwiek co by mi pozwoliło zakupić tą śrubę , wiem tylko ze jest plastikowa i ma łeb na śrubokręt krzyżowy. Nie znam rozmiaru ani nic więcej. Chciałem odwiedzić szroty w okolicy, ale wszystkie jakoś krótko pracują i niestety pokrywają się z moimi godzinami pracy. Można taką śrubę dostać gdzieś poza ASO, bo niestety do nich też mam daleko?
  9. Prawdę mówiąc co mnie obchodzi jak to działa, dwumas prawdopodobnie jest sprawniejszy od zwykłego sprzęgła i bardziej komfortowy, lepiej tłumi drgania itp.. Znając życie gdyby ktoś chciał stworzyć pancernego dwumasa to by stworzył, tylko po co, gdzie w tym zysk? Wymieniając dwumasy dajemy pracę więc nie narzekajmy, 14 letnie auto to ma prawo coś się spier.... i trzeba sie z tym liczyć, przynajmniej ja tak do tego podchodzę. Wracając do tematu podczas ruszania to mi nic nie szarpie, doszedłem do wniosku, że puki nie przeszkadza mi to w jeździe to nie będę się martwił, na razie poduszki wymienię pod skrzynią i się zobaczy. Wstawiam jeszcze dwa filmiki, problem w tym ze nadal słabo słychać, o ile na pierwszym jeszcze coś tam da się usłyszeć, to w drugim nic ( drugi był robiony pod samochodem, widać jak bieg zmieniam ) nie wiem, po co go wstawiam ale cóż. Na tym pierwszym kombinowałem z ręcznym, i w skrajnych sytuacjach coś tam zadrży w samochodzie, ale bez tragedii. Jutro kabel mi przyjdzie, to prześle logi. Jeszcze wracając do łącznika elastycznego wydechu, możecie mi jakiś polecić? Może w ASO się popytać, ile w ASO może taki łącznik kosztować? Dźwięk o którym mówię, nie jest dźwiękiem metalicznym.
  10. Witam! Mam problem z moim samochodem, otóż podczas uruchamiania i gaszenia trzęsie nim, przy zapłonie dodatkowo słuchać taki głuchy dźwięk. Oczywiście podejrzenia padły na dwumasa, ale sam nie wiem. Podczas jazdy nic nie trzęsie, przy ruszaniu też bez problemowo, w sumie w okolicach 1500-1800 czuć wibracje ale podejrzewam plecionkę, bo mi wydech skaczę(swoją drogą gdzie można kupić jakąś przyzwoitą, szukałem na allegro ale nie wiem która dobra:unknown:). Wrzucałem 5 bieg przy 60 km/h i gaz, efekt budą nie trzęsie, samochodem nie szarpie( jutro jeszcze raz spróbuję postaram się dokładniej nasłuchiwać). Spróbuję jeszcze testu z ręcznym, zobaczymy co wyjdzie. Pod spodem umieszczam filmik z próbą nagrania tego o co mi chodzi, słabo trochę słychać, ale najbardziej drażni mnie takie łup przy zapalaniu , przeglądałem inne tematy ale trudno mi przypasować onomatopeje innych użytkowników, jedni piszą o jakiś tłuczonych dachówkach inni mają jeszcze lepsze pomysły więc doszedłem do wniosku, że najlepiej nagrać filmik. Kupiłem kabel prawdopodobnie będzie w środę to wstawię logi, nie robiłem korekcji wtrysków po wymianie rozrządu, nie sądzę żeby to było to, ale kto wie. W najbliższych planach mam zamiar wymienić poduszki pod skrzynią i plecionkę zobaczymy co wyjdzie. W sumie i tak w tej chwili nie stać mnie na wymianę dwumasa, więc zacznę od tańszych rzeczy i będę powoli odkładał na cudowną myśl niemieckich inżynierów . Szum na końcu to załączona klima. Jutro po dalszych testach dam znać.
  11. Witam wszystkich bardzo serdecznie!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...