Skocz do zawartości

kopytko19

Pasjonat
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O kopytko19

Informacje

  • Imię
    Patryk
  • Miasto
    Oleśnica

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kopytko19

1

Reputacja

  1. kopytko19

    gasnie na zimnym

    Jak nie działa wentylator klimy to również zaczyna ciężej pracować ponieważ ciśnienia rosną. A w b7 nie juz przypadkiem sterowania zaworem rozprężnym i sprężarka zawsze działa ?Tzn zawsze jest spięta nie jak ze sprzęgłem magnetycznym?
  2. kopytko19

    Zamiennik DPF

    Jako ,że tamat wiecznie żywy postanowiłem podzielić się informacjami po półtora roku jazdy i 55k KM które przybyły na liczniku. Wydaje mi sie ,ze jest to już wiarygodna informacja ze względu na przejechane Km. Tak jak i wcześniej wspominałem uważam ,że zapchany DPF w 80% przypadków to jest objaw a nie przyczyna:) Tak było i u mnie. Przed tym zanim DPF został zapchany wypalanie uruchamiało się co 100Km przed samym zapchaniem co 20 Po wymianie częstotliwość spadła do 300-400km jednak było to jednak nadal nie to samo co przed usterką. Dopiero po regeneracji głowicy , częstotliwość zaczęła się zmniejszać , w tym momencie wypalanie uruchamia się co 1 lub 2 zbiorniki. Dodatkowo zauważyłem że zależne jest to gdzie się tankuje najrzadziej BP ultimate a dziwnie często na shel V power nitro. Więc staram się tankować jak najczęściej na BP(wiem opinie są różne ) choć na różnych stacjach jest różnie ja znalazłem swoją i tylko tam tankuje:P -przynajmniej się staram. Dlatego na moim przykładzie mogę śmiało powiedzieć zamiennik JMJ jest ok i śmiało polecam oszczędność tych kilku tys zł. Kupcie coś dziecku w zamian:P Jak macie Wiadomo znajdzie sie ktoś kto napisze ,ze "mi po 10k km " padł. ok ale jestem pewny ,że to nie filtr jest winowajcą. Dodam ,ze przez ten cały okres nie było żadnego błędu na komputerze itp. Ps. W innych tematach przeczytałem ,ze były problemy z gwintami czujników, potwierdzam , dziwnie ciasne były i trzeba je było lekko pod-gwintować. Dodatkowo nie jest tak idealnie spasowany na kołnierze ale po kilku miesiącach od montażu przy regeneracji głowicy nie było problemów. Temperatura dopasowała wszystko
  3. Wszyscy narzekają na nasze silniki a je się tak łatwo naprawia
  4. AD2. świst-->olej-->zapach spalonego oleju, turbo puszcza do wydechu. To moja opinia:P AD3. standard termostat do wymiany ( nie napisałeś czy jest ponad 90 czy poniżej) AD4. powinny się wszystkie zapalić i gasnąć kolejno (nie jednocześnie) - przynajmniej od AirBag i ABS. AD5. Jak auto długo stało w komisie przyblokowały się heble, jak są zardzewiałe przejdzie mu, jak nie są najlepiej zrobić remont hamulców ( czyszczenie) aby było wszystko ok. (to wersja light- może puszczać pompa abs i przyhamowywać w czasie jazdy ale to bardzo rzadkie uszkodzenie)
  5. tak dokładnie 1100zł. wrocław firma CEZAR, oczywiście jak pisałem zawory pozostały stare ale prowadnice też wymienione. PiotrSOB, na pewno coś z regulacją tej sztangi ale nie wiem jak, n75 jest ok, nawet swój zakładali aby zbadać czy na pewno. Przed regeneracją było wszystko ok. Więc podejrzewam złą regulację przez tą właśnie ręczna pompkę podciśnienia, na której to ustawiali.
  6. hej i wskazania z komputera o odchyłkach były by w porządku? Przed tą operacją moc była w normie. Wydaje mi się ,że jak wytarłem to nie powinno to aż tak wpłynąć na działanie wtrysku ponieważ później by to wydmuchnęło jak bym wtarł nagar tylko i wyłącznie ściereczką. Ale fakt nie znam się aż tak na tym i może faktycznie narobiłem, wleje do filtra jakiś preparat czyszczący i zobaczymy czy cokolwiek się polepszy. Najgorsze ,że nie mam Vaga a tylko jakieś delphi i nie wiem jak tym czymś zrobić logi :/ bo bym widział czy turbo wstaje słabo czy co innego. Witam,ponownie potrzebuje waszej pomocy, czy ma ktoś poradnik-link (lub info przy jakim podciśnieniu w naszym silniku ustawić wszystko - gość od regeneracji upiera się na -0,6) w jaki sposób wyregulować zawór VNT w turbo. Niestety turbo ładowało dopiero od 2200 pojechałem do gościa, który regenerował, poprzestawiał zderzak i długość sztangi ale teraz wpada w awaryjny po przekroczeniu 120km/h . Mam dość i chce to zrobić samemu, bo wg nich an aucie nie można tego zrobić i chcą turbo na stół dostać , a ja nie chce znów wydawać 300zł na wszystkie uszczelki ( nie założę starych). Pierwszy raz w życiu człowiek auto do mechanika odda i szlag trafia.
  7. SotoM , ja pisze o swoich doświadczeniach , które fizycznie testowałem dlatego wiem że silnikowi się nic nie dzieje i w warunkach na "sucho " jak piszesz właśnie taką metodą to robią Ale jak pisałem powyżej w tym silniku bym nic nie robił takiego chyba najlepsza metoda poprostu jezdzic i wymienic z 2 razy cześciej olej:)
  8. docieranie na ostro nie polega na jeździe naon stop w pełnym zakresie, tylko jedzie sie tak max 5-10 km , wymienia olej i filtry i jeździ normalnie. W fabryce tak są docierane silniki na rolkach. ja robiłem to w 2 silnikach po wymianie wszystkiego, fakt była to benzyna za każdym razem i starsze VW, następna wymiana oleju i filtrów jak sotoM pisze po 1k km. Też byłem sceptyczny tej metodzie ale w fabryce przecież nikt nie jeździ jak emeryt 1000km w kółko po placu. fakt metoda w kontrolowanych warunkach na rolkach , ale jak sie nie ma dojścia to i trasa jest ok, choć metoda rolki 10 razy bezpieczniejsza, ważne aby w każdej metodzie wymienić filtry i olej po 1k km, a po ostrej metodzie od razu po jeździe. PS, ta metoda dla nie pewnego mechanika, jak wszystko jest ok nie ma prawa nic się stać, jak się coś rozsypie to mechanik dał ciała. EDIT: Zapomniałem o jednym , powinno się to robić na oleju mineralnym , bo syntetyk jest zbyt śliski, i w naszych silnikach z pompkami nie wiem czy faktycznie to byłaby dobra metoda.
  9. kolego poczytaj w necie trochę o "docieraniu na ostro" - nie będę się rozpisywał bo jest sporo informacji na ten temat.
  10. mam jeszcze pytanko, niestety jak pisałeś oddałem moją turbinę do regeneracji pełnej (mogłem tylko uszczelnienie zmienić bo miała tylko wyciek do IC, reszta była ok -jak na 220K km powiedzieli ,ze ideał) i teraz mam wrażenie ze dużo później wstaje , nie jak wcześniej z granic 1500 a teraz w okolicy 2200 przez co auto muli strasznie przy ruszaniu. Jak zrobić logi przy multitroniku? Czy po regeneracji wymagana jest regulacja jakaś? Widać na śrubie od sztangi ze ja rozkręcali i nie dali w to samo miejsce, jest w innym miejscu ale zaznaczyli to swoją farbą gwarancyjną.
  11. Witam , ponownie, audi już po operacji. zregenerowana głowica tuleje mosiężne w gniazdach. Założone nowe szklanki, nowy wałek i zregenerowane turbo ( po oddaniu do sprawdzenia okazało się że upuszcza lekko olej do IC ( choć IC suchy) ) , zmienione uszczelniacze na wtryskach , uszczelka głowicy i wszystkie uszczelki, śruby które tego wymagały przy tej operacji. . Po złożeniu miłe zaskoczenie silniczek pracuje ciszej ( pierwsze 5 min głośniej ) i nic nie trzęsie. I teraz to co pokazał komputer: BIPy na poziomie od -5 do -15 wszystkie na minusie i skaczą sobie na wolnych (czy to się reguluje?), przy obrotach 3000 na poziomie -10 do -22. Teraz korekty, wtrysk z 4 cylindra który pokazywał korekty na poziomie 4,5 i więcej wsadziłem na miejsce 3 , nie wiem w sumie po co jak wszystko inne już nowe no ale tak zrobiłem a dopiero później pomyślałem. To w końcu wyniki Bipy już mamy i są ok, korekty 1cyl 0,00 do +/-0,20 mg( poprzednio -1,00 do +2,00) 2cyl 0,20 do 0,60 ( poprzednio -1,50 do +2,00mg) 3 cyl ten poprzedni co miał mega korekty od 0,30 do +0,85mg ) Widać jednak wymaga regeneracji. 4cyl 0,00 do -0,20mg ( Poprzednio od -1,00 do +2,00 większość czasu równe 0,00) wiec jak nowy:P) Wtrysków nie zdążyłem nawet dobrze wyczyścić, wytarłem je tylko szmatą przemyłem końcówkę środkiem do czyszczenia silników z biedronki (PS. dobrze rozpuszcza nagary w egr również - inne tego typu środki nie ruszały tego) , zmieniłem oringi i reszte i to wszystko. Jak widać ten czwarty jednak jakoś uszkodzony ma największe odchyłki ale do poprzednich daleko :) Ogólnie bardzo zadowolony jestem PS. mało się nie osrałem ze strachu jak zapaliłem pochodził z 20 min to pomyślałem, że dam mu wyższe obroty ja na gaz a tu BUM i głuche głośne BUUUU , wyłączyłem szybko i załamany podnoszę maskę szukać gdzie coś się wyrwało oglądam szukam nie widzę oleju:P Okazały się ze rura z IC spadła bo źle założyłem rurę
  12. W moim przypadku wyszło dużo mniej. fakt szedłem w zamienniki a nie części z aso ale zamienniki typu ina, ruviele i febi pompa wody tylko bo nie bylo akurat innej no i wałek ale podobno jest ok. We Wrocławiu pełna regeneracja głowicy to 1100zł. Całość myślę zamknąć się w kwocie do 5-6k zł . ale fakt robię wszystko sam oprócz regeneracji głowicy. Przyznam szczerze ,ze najwięcej kasy chłoną pierdółki typu uszczelki śrubki itp. bo główne elementy zawsze się policzy a te nieprzewidziane bolą bardziej niż to co się planuje. JA niestety przywiązuje się do aut i ciężko mi je sprzedać dlatego robię, druga sprawa że autko miało tylko przerysowane drzwi reszta nie ruszona i mam pewność że z 2 nie było składane dlatego też wole je sobie naprawić niż pakować się w następną niewiadomą. Trzeba czasem zaryzykować, tak jak ryzykowałem z zamiennikiem DPF i jestem zadowolony, wg mnie nie ustępuje oryginałowi na tyle aby dopłacać kilka kilo zł na oryginał, a zwolennikiem wycinania nie jestem.
  13. 223 tys podobnie w sterowniku auta z motogodzin wychodzi więc wydaje się realny ale prawdy nigdy się nie dowiemy , wałek też już ma oznaki małego wytarcia ( jedna krzywka) dlatego też go wymieniam. Ogólnie robię generalkę głowicy i turbo, rozrząd, paski ,rolki i wszystko co trzeba wymieniać podczas odkręcania tego wszystkiego. Najbardziej zaskoczyły mnie śruby od popychaczy wtrysków 30 zł za sztukę:/ . Jedynie wtryski musza zostać stare bo szkoda mi na to kasy i nie współmierna wymiana do wartości autka, zwłaszcza że 3 nie lały a tylko jeden przez prawie brak oringa przelewał niemiłosiernie, ale wtryski wymienić to już będzie pikuś. Wracając do przebiegu wydaje się być ok bo wszytko pada jak na ten przebieg - głowica, , zawieszenie, dpf, dwu-masa. Zostanie mi jeszcze do zrobienia dwu-masa na szybko i zawieszenie choć na przeglądzie nie mogli nic wykryć a coś puka na małych szybkich nierównościach. gładzie cylindrów idealne , nawet nie ma żadnego progu przy górze ( nie ma to jak stare porządne żeliwne głowice chociaż w tych naszych 2.0 mamy dobry dół silnika ( prócz pompy oleju:P ) .
  14. dzięki wielkie za odpowiedz. właśnie trafiłem wczoraj w nocy na Twój temat i widziałem zdjęcie z równie wytartą pompka jak u mnie. Co do wycierania gniazd byłem świadomy, ale nie spodziewałem się tak wytartego wtrysku. Dzisiaj głowica idzie do regeneracji a wtryski na ryzyko założę ponownie , bo regeneracja tego wytarcia niemożliwa niestety:(
  15. Witam wszystkich. Dzisiaj zabrałem się za rozebranie głowy mojego silnika ponieważ uszczelka pod głowica cieknie a wiec pora zrobić generalny remont głowicy. Sprawa wygląda tak ,ze podczas wyciągnięcia wtrysków , zaniepokoiło mnie to ze są poobcierane w miejscu uszczelniaczy. głowica oczywiście idzie do regeneracji a gniazda zostaną na tulejowane poprzez mosiężne pierścienie. Ale chodzi mi o to czy u któregoś z was też tak wyglądały wtryski. I czy po wymianie wszystkich uszczelek oraz zamontowaniu powinno być wszystko ok? Proszę o odpowiedz od osób, które miały tak wyglądające wtryski i po montażu jest wszystko ok. 3 wtryski działały ok korekty max do 0,50 jedynie 4 wtrysk lał bardzo mocno poza zakres regulacji ale przyczyną okazał się bardzo wytarty o-ring wtrysku co powodowało również lanie ropy do oleju. Bardzo proszę o nie usuwanie tematu jeżeli o czymś zapomniałem, ponieważ zależy mi na pilnej odpowiedzi, auto potrzebne do codziennego dojeżdżania do pracy. Załączam jak wyglądają wtryski po demontażu , wszystkie wytarte po tej samej stronie ( druga strona bez mocowania mocowania). https://www.dropbox.com/s/5jte8ezj6xymwqr/20150730_210831.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/6jf4wf7a5hlds57/20150730_210814.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/ghe5f2mk2j0hhb0/20150730_210806.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/2u7sldblqfw5r39/20150730_210748.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/nqmwexgk0a780t2/20150730_210720.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/5jte8ezj6xymwqr/20150730_210831.jpg?dl=0 Przepraszam za linki do zdjęć ale to najszybsza forma udostępnienia , a zależy mi bardzo na czasie. PS, widać też drugą stronę wtrysków nie ma takiego wytarcia i każdy tak wygląda ,ze tylko jedna połówka wytarta. Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...