Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B7 BPW] Delikatny świst przy przyśpieszaniu i inne


warmachine

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, samochód świeżo sprowadzony z DE. Dopiero będę wymieniał rozrząd i wszystkie filtry, lecz mam kilka pytań.

1. Jakie dokładnie rzeczy najlepiej powymieniać (jakie filtry i ogólnie wszystko co uważacie)?

2. Przy przyśpieszaniu słychać delikatny świst i lekkie szarpanie- co to może być (objawy dodatkowe: od spodu widać olej, na luzie i postoju głośniej chodzi silnik, mechanik nazwał to ,,jak sieczkarnia'', niekiedy czuje zapach spalonego oleju, poza tym pali na dotyk, nie kopci i przy wyłączaniu nic nie stuka i świszczy)

3. Dlaczego temperatura po przejechaniu 100km nie jest równo 90st. a kreska pionowo (czasami jest tak)?

4. Gdy przekręcam kluczyk to wyskakują kontrolki nawet AIR BAG i ABS. Po odpaleniu giną. Czy to normalne?

5. Po przejechaniu dłuższego odcinka felgi alu z przodu się grzeją. Co może być przyczyną i czy jest to normalne?

Pozdrawiam i dziękuję za rady i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD2. świst-->olej-->zapach spalonego oleju, turbo puszcza do wydechu. To moja opinia:P

AD3. standard termostat do wymiany ( nie napisałeś czy jest ponad 90 czy poniżej)

AD4. powinny się wszystkie zapalić i gasnąć kolejno (nie jednocześnie) - przynajmniej od AirBag i ABS.

AD5. Jak auto długo stało w komisie przyblokowały się heble, jak są zardzewiałe przejdzie mu, jak nie są najlepiej zrobić remont hamulców ( czyszczenie) aby było wszystko ok. (to wersja light- może puszczać pompa abs i przyhamowywać w czasie jazdy ale to bardzo rzadkie uszkodzenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Jak przebiegu od wcześniejszych obsług i przeglądów nie jesteś pewien na 100%, to do wymiany wszystkie filtry, olej w silniku i rozrząd .

Sprawdź też płyn chłodzący ( temperaturę zamarzania ) :naughty:

Ad2. Jak odgłos "sieczkarni " dochodzi dolnej części przodu silnika, to pewnie to wina kończącego się napędu wałków wyrównoważających, który u Ciebie powinien być na łańcuszku, z racji daty produkcji auta :decayed:

Bodajże od marca albo kwietnia 2006r. dopiero zmienili napęd na bezawaryjny , czyli na koła zębate, ale dokładnie to można stwierdzić ponoć tylko po VIN-ie :hi:

Świst i szarpanie- tutaj musisz się sprecyzować gdzie świszczy i w jakich przypadkach i warunkach szarpie :P

Pozostałe rzeczy tak jak napisał kolega powyżej, czy hample nie blokują i ewentualnie który, sprawdzisz przejeżdżając się kawałek bez używania hamulca, wystarczy wtedy porównać temperaturę felg , mogą być co najwyżej leciutko ciepłe :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Jak przebiegu od wcześniejszych obsług i przeglądów nie jesteś pewien na 100%, to do wymiany wszystkie filtry, olej w silniku i rozrząd .

Sprawdź też płyn chłodzący ( temperaturę zamarzania ) :naughty:

Ad2. Jak odgłos "sieczkarni " dochodzi dolnej części przodu silnika, to pewnie to wina kończącego się napędu wałków wyrównoważających, który u Ciebie powinien być na łańcuszku, z racji daty produkcji auta :decayed:

Bodajże od marca albo kwietnia 2006r. dopiero zmienili napęd na bezawaryjny , czyli na koła zębate, ale dokładnie to można stwierdzić ponoć tylko po VIN-ie :hi:

Świst i szarpanie- tutaj musisz się sprecyzować gdzie świszczy i w jakich przypadkach i warunkach szarpie :P

Pozostałe rzeczy tak jak napisał kolega powyżej, czy hample nie blokują i ewentualnie który, sprawdzisz przejeżdżając się kawałek bez używania hamulca, wystarczy wtedy porównać temperaturę felg , mogą być co najwyżej leciutko ciepłe :hi:

Auto rok 2006 I rejestracja czerwiec, nie pamiętam daty produkcji... Świst nie jest nie wiadomo jaki, ale ja to słyszę przy przyśpieszaniu w granicach 1700-2000 obrotów. Szarpanie też mniej więcej w tych granicach, lecz moim zdaniem szarpanie jest wcześniej świst troszeczkę później. Niezależnie czy ciepły czy zimny. Nie wiem czy ma to związek, ale gdy jadę na rondzie to czuję jakby spotęgowane szarpanie- ale to jeszcze muszę sprawdzić. Na razie planuję wymienić rozrząd filtry i olej, wolę się upewnić na forum czy może zacząć w innej kolejności ale raczej najpierw to co napisałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do ASO niech Ci po VIN-ie sprawdzą jaki masz napęd wałków :decayed:

Na temat szarpania podczas delikatnego przyspieszania masz temat tutaj :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/

Zalecam przeczytać od początku do końca i porównać swoje objawy do tam opisanych :naughty:

Co do świszczenia to nadal nic konkretnie nie opisałeś, a my ze szklanej kuli nie wróżymy :grin::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do najbliższego ASO ponad 100km hehe

ciekawe informacje w tym linku co podałeś, jeszcze się zastanowię, ale raczej spróbuję z Twoim patentem :P

a ze świszczenia co mam więcej napisać? Objawy są wtedy, kiedy raptownie przyśpieszam, jak delikatnie to nie szarpie. A świst to jest zawsze raz mniejszy raz większy (jakby turbina) ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO możesz zaatakować telefonicznie, niech Cię połączą z działem części zamiennych , jak mądrze zapytasz to się dowiesz jaki masz napęd wałków. :naughty:

Jeżeli szarpanie masz podczas intensywnego przyspieszania , to temat który Ci zalinkowałem wcześniej takiego objawu nie dotyczy .

Nieregularne szarpnięcia podczas dużego obciążenia silnika mogą być skutkiem luźnych konektorów zasilających pompowtryski.

Gwizdanie turbiny zazwyczaj wiąże się z jej mechanicznym uszkodzeniem ( pokrzywione , wyszczerbione łopatki na wirnikach ).

Przy sprawnej turbinie a wyciętym DPF-ie efekt może być podobny , lekkie gwizdanie będzie słychać z wydechu :hi:

Żeby było łatwiej coś więcej podpowiedzieć, to podłącz auto pod kompa , zrób skan wszystkich ( albo przynajmniej głównych, odpowiedzialnych za pracę silnika ) sterowników i zapisz dokładnie, albo najlepiej zrób screeny opisem błędów które znajdziesz, potem je wykasuj i po jeździe próbnej zobacz które z nich powróciły :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do swistania -sprawdź dokładnie pod wzglętem nieszczelnosci układ recylkulacji spalin a takze czy kolektor wydechowy nie jest pękniety - dobrze byłoby jakbys ten dzwiek nagrał i zademonstrował... czasami zdarza sie ze pęka chłodniczka egru. - a ten świst wystepuje niezależnie od ilosci wciśniecia gazu czy przy stopniowym przyspieszaniu świst nie wystepuje a tylko przy pełnym wcisnieciu gazu...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do swistania -sprawdź dokładnie pod wzglętem nieszczelnosci układ recylkulacji spalin a takze czy kolektor wydechowy nie jest pękniety - dobrze byłoby jakbys ten dzwiek nagrał i zademonstrował... czasami zdarza sie ze pęka chłodniczka egru. - a ten świst wystepuje niezależnie od ilosci wciśniecia gazu czy przy stopniowym przyspieszaniu świst nie wystepuje a tylko przy pełnym wcisnieciu gazu...??

Właśnie to sprawdziłem. Przy mocniejszym wciśnieciu gazu świst jest głośniejszy i dłuższy, przy płynnym daniu gazu powoli, świst jest ale mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miełem to samo - wymienili mi uszczelkę między turbiną a wydechem i jeszcze coś było nieszczelne ale nie pamiętam dokładnie - coś na tym plastikowym tunelu idącym do IC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz napisać co dokładnie ci wymieniali ? Oraz czy ma to związek z pojawiającym się wyciekiem oleju, gościu mówił mi ze niby jakaś uszczelka i przez nią może lecieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem możesz mieć podobnie do mnie - uszkodzona pokrywa zaworów a dokładnie znajdująca się tam odma. Miałem pęknięty wężyk prowadzący od odmy do dolotu i olej kapał na wszystko pod spodem i silnik był cały brudny.

Miałem też wycieki z pod pokrywy zaworów - po wymianie uszczelki cisza.

Świst wyeliminowali mi wymieniając wspomnianą uszczelkę zaraz za turbiną a wydechem i jeszcze jakąś ale nie pamiętam dokładnie jak się nazywała ale gdzieś przy wydechu.

Świstało przy każdym przyśpieszaniu, straszyli już wymianą turbiny ale po oględzinach okazało się, że to nieszczelności robią hałas ( turbinka też była sprawdzana - bez luzów itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z olejem możesz mieć podobnie do mnie - uszkodzona pokrywa zaworów a dokładnie znajdująca się tam odma. Miałem pęknięty wężyk prowadzący od odmy do dolotu i olej kapał na wszystko pod spodem i silnik był cały brudny.

Miałem też wycieki z pod pokrywy zaworów - po wymianie uszczelki cisza.

Świst wyeliminowali mi wymieniając wspomnianą uszczelkę zaraz za turbiną a wydechem i jeszcze jakąś ale nie pamiętam dokładnie jak się nazywała ale gdzieś przy wydechu.

Świstało przy każdym przyśpieszaniu, straszyli już wymianą turbiny ale po oględzinach okazało się, że to nieszczelności robią hałas ( turbinka też była sprawdzana - bez luzów itp).

wolę wszystko posprawdzać niż wymieniać po kolei , dzięki za cenne spostrzeżenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...