Skocz do zawartości

mA4celi

Pasjonat
  • Postów

    49
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mA4celi

Informacje

  • Imię
    Ma4celi
  • Miasto
    Łódź

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CHMA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mA4celi

0

Reputacja

  1. a co sądzicie o Goodyear EfficientGrip Performance 2 225/50R17 94 W rant ochronny ?
  2. Już kiedyś o tym pisałem ale do tej pory nie udało mi się jednoznacznie ustalić miejsca, gdzie może dostawać się powietrze z zewnątrz do kabiny w okolice nóg kierowcy. Odczuwalne jest to przy autostradowych prędkościach, szczgólnie teraz przy niskiej temperaturze. Szukaliśmy z mechanikiem i padło na kopułkę komputera na podszybiu - ale trudno bez demontarzu stwierdzić na 100%. Pomysł mam taki, aby do auta wsadzić coś w rodzaju świecy dymnej i zaobserwować gdzie dym się wydostaje, ale nie wiem czy nie zabrudzi mi wnętrza. Czy ktoś może ma podobne doświadczenie i wskazówkę jak najszybciej rozpoznać źródło nieszczelności ?
  3. Jak to bywa zwykle, z dnia na dzień powstał problem z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu trzeba trzymać ok 2 - 3 sek aż zaskoczy. Wyskoczył błąd czunika położenia wałka rozrządu - wymiana na nowy. Niestety to nie pomogło... nadal te same objawy przy zapalaniu i błąd w diagnozie. Po uruchomieniu pracuje równomiernie, jeździ bez problemowo, osiągi jak przed usterką ... Kolega podpowiada, że może gdzieś na wiązce jest jakaś przerwa lub przetarcie. Prośba i pytania : Gdzie szukać najszybciej, bo przy obecnej pogodzie i temp. na dworze, wolałbym celować precyzyjnie :))
  4. ja miałem tak przy częściowo wydmuchanej uszczelce zaraz za turbiną
  5. mA4celi

    [BPW] a wycięcie dpf

    W temacie - ja mam usunięty i jest pięknie : ) Zrobione miałem kompleksowo - wywalenie DPF, wyłączenie EGR i odpowiedni soft. Już ponad rok jeżdżę i jest naprawdę spora zmiana - przede wszystkim nie ma tych procedur dopalania/wypalania, które rozwalały mi olej, szybciej się zbiera i mniej pali choć w zimę było grzej bo na odcinku 10 km nie uzyskiwał 90 st. -> zimno w kabinie ) Co do dymienia - potrafi coś polecieć niekiedy - ale to chyba norma jak jest pusta rura od wydechu do wylotu ) ZMIANA - czuć diesel .... jak za autem bez dpf, kat. itp. no i środowisko niestety bardziej zatruwam. Słyszałem jednak teorię, że przy wypalaniu filtra DPF potrafią takie związki chemiczne wylatywać z tyłu, że teraz jest nawet lepiej ) Polecam - jak coś dam namiar na sprawdzony ( przez wielu) serwis.
  6. szukam kluczyka - symbol 8E0837220k - jak aktualne to pisz na PRV
  7. Witam - potrzebuje dorobić kluczyk wraz z kodowaniem itp. w Łodzi lub okolicach - serwis Audi chce chore pieniądza, a co jakiś punkt dorabiania kluczy to niestety nie mają takiego klucza lub nie kodują z autem itp. Bardzo proszę o sprawdzony namiar na kogoś kto sprawnie ogarnie taki temat.
  8. mA4celi

    Buczenie BPW-DPF?

    Też mi buczał *( jak jeszcze miałem..). Taki charakterystyczny niski dźwięk - brak kontrolki, to chyba dopalanie okresowe, ja miałem co 250 km..
  9. U mnie jest identyczny problem. Trochę rzeczy już sprawdziłem i dalej nic. Co do Twojego pytania to jeśli przed turbiną jest olej to są to opary z odmy. Zawsze są. Przez to na biało nie dymi. Ten dźwięk możesz mieć jeśli rurka od odmy przy deklu nie jest dobrze wpięta(z autopsji wiem). Jeśli auto jest na biegu jałowym to dodając max gazu nie wkręci się wyżej bo ma takie ograniczenie w ECU. Turbina w tych silnikach czasem puszcza na wydech. Jest to spowodowane tym że uszczelnienie strony gorącej jest na 2 pierścienie. W 95% turbin jest na 1 pierścień. Odkręć wydech i sprawdź czy jest mokro za turbiną. Co do rys to sprawdź jak duży jest luz łapiąc za wirnik i ruszają góra, dół. W razie czego pisz na priv do powiem Ci co i jak. W moim BPW też jest takie dymienie np przy dojechaniu do świateł. Po ruszeniu chmura dymu i się uspokaja. -DPF odpada bo jest drożny i nawet po 20km od wypalenia dymi sobie -chip był robiony, potem wgrana seria ale na serii nie ma różnicy -pompki ok, uszczelniacze pompek też -turbinę sobie zrobiłem -olej do 10tys od wymiany prawie w ogole nie ubywa, potem zaczyna trochę brać (0W30) Widzę że to chyba dość częsty problem odma - zobacz jeszcze to dziadostwo. Rozpisywałem całą moją dymną przygodę
  10. mA4celi

    Z filtrem DPF czy bez

    Ja wywaliłem to parę miesięcy temu - dla mnie same pozytywy. Mój koszt to 800 zł ( wywalenie, program wył. EGR). Jestem naprawdę zadowolony z zabiegu ( samego warsztatu) jak i efektów. Też mam ok 30 km. dziennie (po 12 km do pracy), co tydzień miałem automatyczne wypalanie ( bez wskazań na desce rozdz. ale czuć było pod butem). Teraz jest dużo żwawszy, szybciej zbiera nie przybywa oleju itp. Z negatywnych : zapach ropy jak z dawnych dieselków , wyraźny ale dziwny dźwięk turbiny z tyłu wydechu (!) i w kabinie, szczególnie przy szybkim odpuszczeniu gazu i koniec Przegląd przeszedł bez problemów słowem polecam, ale zastanawia mnie wysoki koszt - chyba, że wypełniają puszkę katalizatorem.
  11. mA4celi

    Kopci na biało

    Zobacz mój problem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/332164-dymil-przez-zepsuta-odme-20-tdi-bpw-jak-sprawdzic-odme/ -w rezultacie pomogła wymiana oleju i podmiana pokrywy . Obecnie też już nie mam DPF i jest ok.
  12. Wczoraj dołączyłem do grona pustych puszek! Dodatkowo wyłączony EGR. Wrażenia pozytywne: pięknie przyśpiesza ( wcześniej miałem wrażenie przyczepy z tyłu), auto jakby jechało z góry i z wiatrem Najważniejsza różnica - po jednym dniu... W następnych dniach będę obserwował bo ma poprawić się spalanie a brak procedur dopalania filtra itp. powinny dać ulgę całej reszcie. Negatywy: z rury wydobywa się dymek przy mocniejszym przy-gazowaniu ( pedał w podłogę) - ale to na zimnym, po rozgrzaniu nie zauważyłem niczego niepokojącego; dziwny dźwięk z końcówki wydechu, ponoć to turbinę tak słychać; turbina słyszalna w kabinie, szczególnie przy schodzeniu z obrotów; zapach ropy z wydechu ( taki jak kiedyś miałem w volvo z 85 roku W weekend dłuższa trasa - zobaczymy jak dalej.
  13. Uszkodzenie odmy w pokrywie stwierdził serwis Audi ( Krotocki Łódź). Jak pisałem chciałem podpiąć jeszcze separator od lublina, żeby przekonać się o diagnozie, ale okazało się nie takie łatwe. Odma wychodzi z pokryw bezpośrednio w stronę rury powietrza i praktycznie nie znalazłem miejsca na montaż tego ustrojstwa. Musiałbym prowadzić przewody ok. 0.5 m pod światło i z powrotem, ale potrzebne jest też dużo kolanek, złączek itp. więc poddałem się i wymieniłem pokrywę na UŻYWANĄ. Reszta jest już opisana... Jeszcze korci mnie podobnie jak we wspomnianym wątku kolegi zaślepienie wlotu a wylot z odmy puścić w eter, ale nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji czy tak można. - Olej Motul 8100 xclean - ponad 10 tysi ( pokazuje serwis za 4800 km ) - procedurę czyszczenia DPF mam co 250 km co przy trasach średnio 24 km w tygodniu ( dom - praca 12km + praca - dom ) zdarza się, że pod pracą gaszę przy rozpoczętej procedurze co najprawdopodobniej powoduje przedostanie się paliwa do oleju - jutro jadę do mechanika ma mi sprawdzić jeszcze uszczelnienie pompo-wtrysków ( wymiana oringów ok 150 zł ? ) + wymiana oleju, filtrów _________________________ Autko w domu: brak zadym od rana, ale było intensywne czyszczenie wszystkich przewodów, więc muszę poczekać parę setek km i zobaczę co dalej ...
  14. Niestety dziś ponownie zaczęło dymić.... wyraźnie krócej, ale znowu chmura za mną w korku, szczegolnie dobrze widac w światłach samochodów stojących za mną. Po złapaniu 90 st. czysto. Przypuszczam, że nowa pokrywa zrobiła co swoje przez te 3 dni ale znowu ją tak zawaliły przedmuchy, że zaczęła ponownie puszczać olej. CHYBA ŻE TO NIE TO i pokrywa wymieniona bez sensu.... Szukam dalej. W pn. znowu mechanik... mam jeszcze pomysl że olej zbyt rozrzedzony przez paliwo i wywala przez to za bardzo ale nie wiem....
  15. czy zby zużyty olej tzn. rozrzedzony przez paliwo z powodu przerywania procedur oczyszczania DPFu (krótkie trasy niestety), może powodować zwiększone przedmuchy? tak sobie myślę, ze zbyt rzadki olej łatwiej przechodzi przez wszystkie uszczelnienia itp. i bardziej wybija pod pokrywe a dalej przez ome dalej?! dzis po 3 dniach spokoju znowu zaczelo mi z tylu dymic i juz nie wiem co robić ... Jeszcze cos takiego zauważyłem - jak wyjme bagnet silnik zmienia prace przestaje tak buczeć z filtra powietrza...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...