Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0TDI BPW strasznie dymi na siwo na wolnych obrotach


Patrykpe

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z moim 2.0 TDI bpw 140km

problem pojawia się na wolnych obrotach, z wydechu leci siwy dym w nadmiernych ilosciach

podczas jazdy nie dymi jedynie na wolnych obrotach np podczas postoju lub dojezdzaniu do skrzyzowania i ruszania zostawiam za sobą siwuche

bylem na diagnostyce komp u mechanika wtryski nie leja turbo przeplywka egr wszystko chodzi mowil ze po prostu silnik idealny

podczas jazdy tez nie odczuwam spadku mocy lub cos innego , wszystko jest git tylko te dymienie...

wymienielem olej filtry paliwa powietrza, filtr cząstek stałych wycięty i zdjęty programowo

problem jest na zimnym jak i ciepłym silniku

wystarczy chwila na wolnych obrotach i juz leci dym

dodam jeszcze ze nie ubywa płynów i oleju

pokazuje to na filmiku niżej

proszę o pomoc gdzie szukac przeczyny?

Edytowane przez Patrykpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij wtyczkę od egr i powinien przestać dymić. kontrolką się nie przejmuj jak wyskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź działanie zaworu odmy w pokrywie głowicy, jak jest uszkodzony i utrzymuje podwyższone ciśnienie w skrzyni korbowej to taki właśnie będzie objaw :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij wtyczkę od egr i powinien przestać dymić. kontrolką się nie przejmuj jak wyskoczy

Tak jak kolega piszę. Odepnij wtyczkę od EGR. U mnie też tak było. Po odpięciu wtyczki kopcenie ustawało. Wymieniłem chłodniczkę spalin i się uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij wtyczkę od egr i powinien przestać dymić. kontrolką się nie przejmuj jak wyskoczy

Tak jak kolega piszę. Odepnij wtyczkę od EGR. U mnie też tak było. Po odpięciu wtyczki kopcenie ustawało. Wymieniłem chłodniczkę spalin i się uspokoiło.

Tylko że nieszczelna chłodniczka spalin musi powodować ubytki płynu chłodzącego, a kolega wyraźnie napisał że mu nie ubywa :P

Chyba że niedokładnie sprawdzał :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, u mnie np. ubywały jakieś znikome ilości więc może za wcześnie żeby zauważył ubytek. Poza tym żaden problem wypiąć wtyczkę.

No i moim zdaniem kluczem jest że dymi na wolnych obrotach, to mi pasuje do pracy właśnie EGRa

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisalem EGR pracuje wczoraj wyjąłem go i wyczyscilem i dalej dymi

co do odmy to po odpięciu węża leci dym więc chyba jest drożna?

zdjąłem wąż od turbo i widac rysy wokół łopatek wirnika czyli pewnie turbo puszcza olej i dymi

dziwne bo ciągnie ładnie nie podejrzewałem turbiny i na kompie tez ladnie pracowala


Panowie czy dobrze mysle stawiając na turbine ?

-po zmianie oleju strasznie dymil (wtedy nagrałem filmik)

-podczas jazdy zostawiam siwoniebieska chmure (smierdzi olejem)

-czasami podczas puszczania gazu słychac dziwny dzwięk z turbo takie "phhhiiiłłłł" jakby łopatki tarły

-po odpaleniu jesli dam gaz do konca wkręca sie max do 3tys obrotów i dymi , wystarczy ze rusze kawałem i wrzuce na luz i juz normalnie sie wkręca do konca na luzie , tak jakby po odpaleniu tryb awaryjny jakis byl

-po zdjęciu węża turbo jest suche i czyste ale czuc lekki luz wirnika i widac porysowaną obudowe wokół wirnika

Edytowane przez Patrykpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi że EGR nie działa, tylko o to że chłodniczka jest pęknięta i płyn chłodniczy się przedostaje. Ja bym zaczął od wtyczki pomimo że śmierdzi olejem, robota to żadna a można wykluczyć EGR, chociaż jak to nie jest biały dym tylko niebieskawy to raczej agonia turbiny, a obrysowana muszla to w sumie pewne że coś jest nie tak. Możesz jeszcze spróbować zdjąć rurę która idzie od turbiny pod auto i zobaczyć czy dużo tam jest oleju, jak będzie mokro to ok a jak się poleje to turbina puszcza olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jutro rano odepne wtyczke , ale płynu nie ubywa ani deka w przeciwienstwie do oleju , bo cos mi sie wydaje ze troche ubywa na bagnecie

w sobote wykręce turbinę zobacze jak tam wygląda na stole

dzownilem do jakiegos gościa za 600zł mi wysle nową na wymiane zregenerowaną w całości z OLX.pl


po odpięciu wtyczki egr dymienie nei ustąpiło , w sobote wykręcam turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to turbina, ale najbardziej mnie dziwi fakt, że ona jeszcze żyje...Pisałeś o luzach, poprzeczny chyba może niewielki być, ważne żeby wzdłużnego nie było - albo odwrotnie. Jestem ciekawy co się dzieje u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie WYMIENILEM TURBINE niestety d*pa... dalej dymi i smierdzi olejawo a płynów i oleju nie ubywa a do tego audi idzie jak rakieta ... juz nie mam pomysłów co to moze byc

ściągam pokrywe górną zobacze co tam sie dzieje moze wałek albo glowica;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie robi Ci się podciśnienie w zbiorniczku płynu chłodniczego? W sensie że go zasysa a jak odkręcasz to bulgocze i go cofa? Ja tak miałem jak mi uszczelkę wydmuchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic z tych rzeczy

zastanawia mnie to ze czasami wali jak z komina a czasami stoi na odpalonym i spokoj i zaczyna puszczac dym powoli

moze z tym usunietym dpfem cos nie tak?

cos czytalem ze włącza sie procedura czyszczenia filtra i pali rope , moze udac sie do jakiego serwisu zeby sprawdzili mapy?

Edytowane przez Patrykpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglądał u mnie problem z egrem, piszę żeby rozwiać wątpliwości. Sam przestawał dymić, widać pod koniec filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=7zHYsQVtiyQ

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic z tych rzeczy

zastanawia mnie to ze czasami wali jak z komina a czasami stoi na odpalonym i spokoj i zaczyna puszczac dym powoli

moze z tym usunietym dpfem cos nie tak?

cos czytalem ze włącza sie procedura czyszczenia filtra i pali rope , moze udac sie do jakiego serwisu zeby sprawdzili mapy?

To może być właściwy trop :eusathink:

Podjedź do kogoś ogarniętego w takich tematach i niech Ci sprawdzi czy dpf wykastrowany z softu jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić, ale na zimnym silniku chyba by się EGR nie wypalał

edt DPF miałem na myśli a nie EGR :facepalm:

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem chlodniczke egr. Tylko mi po odpieciu wtyczki nie dymilo auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi po odpięciu tylko kontrolka od swiec swiecila a dymil dalej

dzownilem do goscia od map silnika mowil ze moze sprobowac wgrac seryjne mapy i wywalic te wypalanie dpf od nowa ale koszto 600-1000zł a jesli to nie pomoze ?;/


bo rano np odpale i nie dymi , przejade kilometr i zaczyna poddymiac przy ruszaniu i jezdzie siwo/niebiesko za mna jak jade ciągle widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...