Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] Dymił przez zepsutą odmę - 2.0 TDI BPW - jak sprawdzić odmę


mA4celi

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

po wielu dniach i różnych sprawdzeniach mam winowajcę kopcenia mojego autka. Mechanicy stwierdzili uszkodzenie odmy w pokrywie zaworów, przez którą wydobywa się olej do dolotu u powoduje puszczanie dymu z rury wydechowej. Jest jeszcze do sprawdzenia przyczyna takiego chlapania pod pokrywą ... ale wykluczono inne możliwości m.in. turbo, pęknięte uszczelki, egry itp.

Ponieważ wcześniej już trochę wydałem na "fachowców", którzy proponowali nawet nowy silnik ( panie jak tak dymi to na pewno pęknięty ... ), zanim kupię nową pokrywę ( prawie 800 zet), chciałbym jeszcze przekonać i upewnić się o słuszności diagnozy.

Czytałem gdzieś o różnych sposobach ale chciałbym się upewnić czy jeżeli odłączę wężyk od wylotu odmy i w zamian dam wężyk np. do jakiejś butelki, puszki itp. to w tym naczyniu powinien gromadzić się olej przepuszczany przez odmę.

Ale co zrobić z przewodem do dolotu ( tym pierwotnym odpiętym od odmy) - tutaj mam sprzeczne wiadomości :

jedna to można na razie zaślepić jakimś korkiem ;

druga: należy także włożyć do "naczynia" wzorem oil catch tank ponieważ dolot wytwarza lekkie podciśnienie, które pomaga w odpowietrzaniu odmie.

Po tym zabiegu jeździć aby sprawdzić ile tego oleju faktycznie wylatuje i czy przy takim zabiegu nie ma dymienia...

Będę wdzięczny za pomoc!

P.S. Szukam pokrywy 038103469AE - czy opłaca się szukać używki czy raczej nową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej od tego ile oleju odma w pokrywie wyłapie , ważne jest aby utrzymywała ciśnienie w skrzyni korbowej na odpowiednim poziomie :decayed:

Żeby się w miarę tanio o tym przekonać, to najprościej by było podłączyć manometr do rurki bagnetu i porównać panujące tam ciśnienie w kilku samochodach wyposażonych w takie same , albo bardzo podobne silniki :naughty:

I to podczas pracy silnika na różnych obrotach i pod różnym obciążeniem ( podczas jazdy ) :whistling:

Na jakim poziomie się to ciśnienie powinno kształtować nie mam pojęcia, bo nigdy nie mierzyłem, taki manometr jak na tej aukcji na pewno by się nadał :

http://allegro.pl/vacuometr-wakuometr-glicerynowy-1-do-3-bar-nowy-i5104402503.html

P.S. Zakładam oczywiście że silnik jest sprawny, tzn. ma kompresję w normie i nie ma takich kwiatków jak pęknięty tłok, lub dziura w tłoku :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik teoretycznie sprawny - obecnie chcę wyeliminować problem z odmą, dlatego priorytetem jest sprawdzenie tego elementu.

Co myślicie o OCT z alegrosza - coś mają małe średnice wężyków w porównaniu z tym w aucie. Nie będzie się coś dławiło ?


Separator od lublina załóż

fajne rozwiązanie - czytałem trochę, ale opinie są podzielone. Czy ktoś to ma u siebie w audi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OCT to może i dobry wynalazek, ale do zabitego silnika , który fafluni i rzyga olejem bo już się dosyć w swoim żywocie napracował :decayed:

Jeżeli silnik nie wykazuje przedmuchów ponad normę , to nie widzę sensu jego stosowania :hi::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AFN na separatorze od lublina zrobiłem ponad 100tys km ori turbo ponad 300tys km i dolot suchy , do BPW tez mam zamiar wkrótce go zamontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dokładnie to ja do odpływu podłączyłem długi wąż i kratką co jakis czas spuszczałem syf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w BPW odma jest z pokrywą i kosztuje kupę kasy. Jak chcesz to mam pokrywę z bpw kompletną z korkiem i uszczelką sprawną w 100% . Co do oleju w dolocie każda odma trochę go puści w dolot z mgiełką olejową ale skoro u ciebie tak kopci to odma musi bardzo dużo oleju puszczać. Co do oil tank to ja bym się w to nie bawił a szczególnie zimą jak zamarznie to wywali cały olej silnika uszczelnieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po remoncie silnika były pokrzywione korbowody całą winowajcą było turbo i olej przedostał się do silnika i do tłumików. Auto jest naprawione lecz tłumiki nie są wymienione. Po opdaleniu auto ładnie pracuję i nie kopci lecz po nagrzaniu na chwile pojawia się bialy dym i na chwilę śmierdzi olejem. Całość trwa kilka sekund i. Później jest ok. Po jakimś czasie problem się pojawia. Mam pytanie czy to olej może przedostać się z silnika do komory spalania czy może to być olej który został w tłumikach proszę o pomoc pozdrawiam

Edytowane przez gkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja już nie mam siły do mojego. Odpala od pierwszego, pracuje równo, nie dymi, jak zaczyna łapać temperaturę zaczyna kopcić na biało/niebiesko. Jazda ze stała prędkością ok 80-100 km/h nic nie dymi, postuj na światłach i chmura za autem i więcej jak ruszam. Ciśnienie pomierzone na cylindrach wszystkie po 29, turbo po regeneracji już 2 razy. Co jest nie tak?

Odma ? Pierścień olejowy?

Dajcie jakąś radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w BPW odma jest z pokrywą i kosztuje kupę kasy. Jak chcesz to mam pokrywę z bpw kompletną z korkiem i uszczelką sprawną w 100% . Co do oleju w dolocie każda odma trochę go puści w dolot z mgiełką olejową ale skoro u ciebie tak kopci to odma musi bardzo dużo oleju puszczać. Co do oil tank to ja bym się w to nie bawił a szczególnie zimą jak zamarznie to wywali cały olej silnika uszczelnieniami.

znalazłem pokrywę ale nie wiem czy sprawna - autko jest dziś u mechanika i wymienia dziadostwo... daj znać na PW ile chcesz za tą pokrywkę, gdyby obecna okazała się złomem.

Oczywiście nie znalazłem czasu na zabieg separacji odmy od dolotu - kompletny brak czasu :( czekam na odbiór auta i zobaczę czy coś pomogło.

Jeszcze pytanko przy okazji - jak sprawdzić jakość oleju bez specjalnych urządzeń ? przede wszystkim chodzi o lepkość, bo boje się że mimo tego że ma niecałe 8 kkm od wymiany, przez czyszczenie DPF-a i wyłączanie w trakcie, olej ma za dużo paliwa i jest za rzadkie - ale nie potrafię tego stwierdzić :(

------------------------EDIT------------------------

Jestem po wymianie pokrywy. Dziś od rana BEZ DYMKU ! Mam nadzieję, że już tak zostanie. Zastanawiam się czy jeszcze i tak nie założyć separatora od lublina tak dla spokoju, ale na razie pojeżdżę i poobserwuje ;)

Edytowane przez mA4celi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do separatora oleju miałem i szału nie było. W zimę koledze zamarzl i olej wywaliło bagnetem. Demontowac co sezon na zimę bez sensu. Takie moje zdanie. Co do oleju to jak nie jesteś pewny to wymień i po problemie. Jak będzie dużo paliwa to przytrzesz panewki wałek itp szkoda silnika. Ale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w skrzyni korbowej swojego BPW, jak kogoś interesują wyniki to zapraszam do wątku kolegi Aronio:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/333158-bpw-odma-pierscien-olejowy-zalegajacy-olej/

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dziś ponownie zaczęło dymić.... wyraźnie krócej, ale znowu chmura za mną w korku, szczegolnie dobrze widac w światłach samochodów stojących za mną. Po złapaniu 90 st. czysto.

Przypuszczam, że nowa pokrywa zrobiła co swoje przez te 3 dni ale znowu ją tak zawaliły przedmuchy, że zaczęła ponownie puszczać olej. CHYBA ŻE TO NIE TO i pokrywa wymieniona bez sensu....

Szukam dalej. W pn. znowu mechanik... mam jeszcze pomysl że olej zbyt rozrzedzony przez paliwo i wywala przez to za bardzo ale nie wiem....

Edytowane przez mA4celi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób doszedłeś że to wina odmy w pokrywie , zanim ją wymieniłeś ?

Nad Twoim ostatnim postem masz linka do podobnego tematu kolegi, w którym zamieściłem filmiki z pomiaru ciśnienia w skrzyni korbowej, możesz też na oko porównać z przedmuchami u siebie .

Co do oleju, to jest taka możliwość że rozrzedzony paliwem olej będzie w zwiększonych ilościach wydmuchiwany przez odmę, ale bez dokładnego sprawdzenia lepkości oleju nie podejmował bym pochopnych decyzji :naughty:

Ile masz zrobione kilosów na tym oleju i jaki to olej?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób doszedłeś że to wina odmy w pokrywie , zanim ją wymieniłeś ?

Nad Twoim ostatnim postem masz linka do podobnego tematu kolegi, w którym zamieściłem filmiki z pomiaru ciśnienia w skrzyni korbowej, możesz też na oko porównać z przedmuchami u siebie .

Co do oleju, to jest taka możliwość że rozrzedzony paliwem olej będzie w zwiększonych ilościach wydmuchiwany przez odmę, ale bez dokładnego sprawdzenia lepkości oleju nie podejmował bym pochopnych decyzji :naughty:

Ile masz zrobione kilosów na tym oleju i jaki to olej?

Uszkodzenie odmy w pokrywie stwierdził serwis Audi ( Krotocki Łódź). Jak pisałem chciałem podpiąć jeszcze separator od lublina, żeby przekonać się o diagnozie, ale okazało się nie takie łatwe. Odma wychodzi z pokryw bezpośrednio w stronę rury powietrza i praktycznie nie znalazłem miejsca na montaż tego ustrojstwa. Musiałbym prowadzić przewody ok. 0.5 m pod światło i z powrotem, ale potrzebne jest też dużo kolanek, złączek itp. więc poddałem się i wymieniłem pokrywę na UŻYWANĄ. Reszta jest już opisana...

Jeszcze korci mnie podobnie jak we wspomnianym wątku kolegi zaślepienie wlotu a wylot z odmy puścić w eter, ale nie mogę znaleźć jednoznacznej informacji czy tak można.

- Olej Motul 8100 xclean

- ponad 10 tysi ( pokazuje serwis za 4800 km )

- procedurę czyszczenia DPF mam co 250 km co przy trasach średnio 24 km w tygodniu ( dom - praca 12km + praca - dom ) zdarza się, że pod pracą gaszę przy rozpoczętej procedurze co najprawdopodobniej powoduje przedostanie się paliwa do oleju

- jutro jadę do mechanika ma mi sprawdzić jeszcze uszczelnienie pompo-wtrysków ( wymiana oringów ok 150 zł ? ) + wymiana oleju, filtrów

_________________________

Autko w domu: brak zadym od rana, ale było intensywne czyszczenie wszystkich przewodów, więc muszę poczekać parę setek km i zobaczę co dalej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...