Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] Odma, pierścień olejowy, Zalegający olej


Aronio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Ja już nie mam siły do mojego. Odpala od pierwszego, pracuje równo, nie dymi, jak zaczyna łapać temperaturę zaczyna kopcić na biało/niebiesko. Jazda ze stała prędkością ok 80-100 km/h nic nie dymi (a przynajmniej nic nie widać), postój na światłach i chmura za autem i jeszcze więcej jak ruszam. Ciśnienie pomierzone na cylindrach wszystkie po 29, turbo po regeneracji już 2 razy. Jak ściągnę przewód od odmy jest ulany olejem (obecnie puszczony pod silnik) aby nie brudzić turbo po ok 70 km ok 30 ml. Pomierzone ciśnienie na skrzyni korbowej ponad 0,2 mpa. Z odmy i bagneta leci dym. Co jest nie tak? Auto ma moc, tylko te kłęby przepalonego dymu za mną.


Odma ? Pierścień olejowy? Zalegający olej po poprzedniej wymianie turbo?



Dajcie jakąś radę...


Edytowane przez Aronio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzone ciśnienie na skrzyni korbowej ponad 2 mph.

Co to za jednostka ciśnienia ??? :decayed::kox:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzone ciśnienie na skrzyni korbowej ponad 2 mph.

Co to za jednostka ciśnienia ??? :decayed::kox:

MPa z tego co widziałem chyba na mierniku.

Edytowane przez Aronio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to było ponad 2MPa, to nie mierzyli raczej ciśnienia w skrzyni korbowej tylko pewnie kompresję na cylindrach :decayed:

2 MPa to pi razy oko 20 Barów czyli ok 20 kg/cm2 , jakoś nie widzi mi się takie ciśnienie w skrzyni korbowej, dużo wcześniej by wysrało uszczelniacze, albo bagnet od pomiaru poziomu oleju zrobił by dziurę w masce silnika i odleciał w bliżej nieokreśloną przestrzeń powietrzną :kox::P:grin:

Wartość ciśnienia w skrzyni korbowej na pewno ma znaczenie w kontekście dymienia silnika , ( gdy jest za duże ) , ale jaka jest wartość prawidłowa nie wiem , nigdy nie mierzyłem :naughty:

P.S. Jeszcze raz przeczytałem twojego pierwszego posta , napisałeś tam że ciśnienie na cylindrach było mierzone i wynosiło ok 29 (myślę że barów ) :naughty:

Nie mam pojęcia w takim razie gdzie zmierzyli te 2 MPa :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz mój problem - tutaj - też miałem podobny problem. Wczoraj wymieniłem pokrywę i dziś rano nie było zasłony dymnej z tyłu ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia w takim razie gdzie zmierzyli te 2 MPa

Ok już mam ?

29 bar na cylindrach każdym,

Poprawka Ponad 3 bary na bagnecie, sorki za pomyłkę ale tak mi podali.

Edytowane przez Aronio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postaram się dzisiaj zmierzyć u siebie, dam znać :decayed:

Właśnie wróciłem z garażu, ciśnienie w skrzyni korbowej zmierzone na zimnym i rozgrzanym silniku :naughty:

Zgadujemy ile wynosi w silniku BPW o przelocie 161 kkm :P

Konkurs trwa dopóki nie załadują się filmiki z pomiaru na YT, później będzie można zobaczyć :naughty::hi:

Pierwszy z pomiarów na zimnym silniku :

Drugi pomiar, silnik 90 st. C:

Wynik w obydwóch pomiarach jest taki sam , czyli ZERO , sam jestem zaskoczony, bo myślałem że będzie lekkie nadciśnienie :hi:

Manometr wyskalowany do 0,6 MPa, czyli w przybliżeniu 6 Barów, sprawność jego przetestowana :naughty:

Poprawka Ponad 3 bary na bagnecie, sorki za pomyłkę ale tak mi podali.

Arek jeżeli u ciebie było faktycznie ponad trzy bary , to zawór odmy w pokrywie głowicy uwalony , albo coś zatkane w odmie :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz sam to ciśnienie, albo jedź do swoich mecherów , niech to zrobią przy tobie, a filmik możesz oczywiście wrzucić :decayed::hi:

Z tego co widać tam nie powinno być więcej jak 0,1 -0,2 bara :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik z przedmuchów, na rozgrzanym 90 stopni. Zmierzyć postaram się wieczorem.

Edytowane przez Aronio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik z przedmuchów, na rozgrzanym 90 stopni. Zmierzyć postaram się wieczorem.

Mam tak samo ... czy te przedmuchy to jest tak może być w końcu ( norma w tych silnikach) czy raczej nie za bardzo - bo już zgłupiałem...

Edytowane przez mA4celi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik z przedmuchów, na rozgrzanym 90 stopni. Zmierzyć postaram się wieczorem.

Jeździsz z odpiętym przewodem odmy od dolotu ?

Jeżeli tak to zmierz ciśnienie w skrzyni korbowej też z podpiętą odmą , tak jak auto wyjechało z fabryki, bo może mieć to znaczenie dla wartości ciśnienia w silniku :decayed:

Filmik z przedmuchów, na rozgrzanym 90 stopni. Zmierzyć postaram się wieczorem.

Mam tak samo ... czy te przedmuchy to jest tak może być w końcu ( norma w tych silnikach) czy raczej nie za bardzo - bo już zgłupiałem...

Przedmuchy to norma, tylko że przedmuch przedmuchowi nie równy , proponuje mierzyć ciśnienie w skrzyni korbowej, pomiar prosty, a może dużo powiedzieć o kondycji silnika i odmy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nie dałem rady zmierzyć za dużo spraw.


Jeździsz z odpiętym przewodem odmy od dolotu ?

Jeżdżę z odpiętym przewodem z uwagi na duże ilości wyrzucanego oleju przez odmę, który jest zasysany przez turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz ciśnienie w skrzyni korbowej, jak faktycznie będzie takie wysokie jak napisałeś wcześniej, to zmierz kompresję na cylindrach, bo może jej tam niema, a za to pojawia się w skrzyni korbowej :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zby zużyty olej tzn. rozrzedzony przez paliwo z powodu przerywania procedur oczyszczania DPFu (krótkie trasy niestety), może powodować zwiększone przedmuchy? tak sobie myślę, ze zbyt rzadki olej łatwiej przechodzi przez wszystkie uszczelnienia itp. i bardziej wybija pod pokrywe a dalej przez ome dalej?!

dzis po 3 dniach spokoju znowu zaczelo mi z tylu dymic i juz nie wiem co robić ...

Jeszcze cos takiego zauważyłem - jak wyjme bagnet silnik zmienia prace przestaje tak buczeć z filtra powietrza...

Edytowane przez mA4celi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...