Skocz do zawartości

mutilator

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mutilator

Osiągnięcia mutilator

1

Reputacja

  1. Odwiedziłem juz stacje diagnostyczna i serwis gdzie ustawili mi zbieżność. Na stacji diagnostycznej przy okazji zrobiłem przegląd, wszystko wyszło dobrze, zawieszenie przód i tył w jak najlepszym porządku. W serwisie gdzie robią zbieżność 3D powiedzieli że z tylu nieco było odchylenia od normy ale wszystko ustawili jak trzeba. Ku mojemu zdziwieniu nadal jest tak samo - jak lekko skręce na prostej drodze i puszczę kierownice samochód nie prostuje tylko cały czas skręca. Oczywiście na prostej kierownicy bardzo dobrze trzyma tor jazdy. Zastanawiam sie więc czy przypadkiem tak nie musi być. Co Wy na to ?
  2. Dzięki za podpowiedź. Czyli ten problem nie jest związany ze zbieżnością ? Będę musiał w takim razie zajrzeć do tych wahaczy. A czy te zapieczone przeguby/końcówki da się jakoś "odpiec" np. smarując wd40 ?
  3. A co dokładnie może być z wahaczami ?
  4. Witam, Potrzebuje fachowej wiedzy, na temat układu kierowniczego w a4 b6 2.0 ALT. Nigdy wczesniej sie nad tym nie zastanawiałem ale czy normalne jest w Audi ze na prostej drodze przy lekkim sekrecie kierownica samochód nie prostuje tylko cały czas skręca po puszczeniu kierownicy ? Opisze to może jeszcze raz: Jadę na prostej, skręcam lekko i puszczam kierownice, kierownica nie odbija na prosto tylko zostaje w tym miejscu jak ja skreciłem. Wydaje mi sie że nie powinno tak być i po lekkim skręceniu i puszczeniu kierownica powinna sie prostować. Co sądzicie o takim zachowaniu Audi ? Trzeba robić zbieżność ?
  5. kiko79 czy miałeś okazje zaobserwować u siebie zużycie oleju 5W50 ? Chce zasięgnąć opinii kilku osób cz faktycznie 5W50 zmiejszy i u mnie branie oleju
  6. Rozumiem, wiec problem marki rozwiązany. Prosze mi jeszcze powiedziec co takiego różni 5W50 od np 5W40 ze spalanie oleju tak podobno maleje.
  7. Czy ktoś jeszcze może potwierdzić ten przypadek z 5W50 ? Czy musi być valvoline a nie np mobil1 ?
  8. Dzięki za informacje, ale mam pytanie czy to zgrzytanie może wpłynąć negatywnie na skrzynię ? Przyznam ze latem w ogóle tego nie zauwazalem, dopiero jak temperatura spadła bliżej zera to zauważyłem to zgrzytanie przy zmianie na 2 bieg. A i zgrzytanie słyszę tylko jak zmieniam z biegu 1 na 2, przy redukcji na 2 bieg nie słyszę zgrzytania
  9. Witam, chciałbym zapytać czy ktoś spotkał sie ze zgrzytaniem podczas wyrzucania 2 biegu na zimnym silniku ? Zauważam to od jakiegoś czasu i nie wiem co to może być czy to sprzęgło czy może cos innego ? Pomóżcie
  10. Sorry, źle napisałem, nie uzyskałeś zadowalającego wyniku poboru oleju po tak kosztownym remoncie. Od siebie mogę dodać, że mój ALT łyka 300ml na 1000km, z tym że taka ilość była przed wymianą uszczelki pokrywy zaworów skąd nieco oleju ubywało. Kilka dni temu uszczelkę wymieniłem wraz z olejem i płukanką liqui moly. Czekam jeszcze na znalezienie sposobu wymiany tej plastikowej rurki od bagnetu oleju bo jest pęknięta i tam też wydostaje się olej - mam nadzieję że jak to zrobię pobór oleju spadnie jeszcze i będę zadowolony z mojego ALT I jeszcze taką ciekawostkę wam powiem, byłem w ASO z odmą i pytałem się fachowca jak to jest z tymi ALT, powiedział że problem poboru oleju bywał często już od nowości i jeżeli ktoś miał samochód na gwarancji i przejechane ok. 20-30 tys km to wtedy w ASO wymieniali tłoki w ramach gwarancji (oczywiście nie każdemu któremu brał olej). Ta informacja nie była dla mnie pocieszająca wię udałem się do drugiego ASO, spytałem wprost czy mieli do czynienia z remontami ALT i problemem poboru oleju. Serwisant musiał zaczerpnąć informacji od "starszych" i powiedział, że kiedyś wymieniali cały blok silnika - co by się potwierdzało z tym co pisał lukassteryd
  11. To już teraz wiadomo dlaczego tak kosztowny remont nie pomógł Twojemu silnikowi w zmniejszeniu poboru oleju...
  12. Wymieniłem olej na 5w40 valvoline i przed wymianą wyczyściłem silinik liqui moly engine flush. Wymieniłem również uszczelke pokrywy zaworów - Zobaczę teraz czy te zabiegi zmniejszą coś pobieranie oleju. Benya4 - mam pytanie do kolektora ssącego - czy trzeba go czyścić i jak go czyścić ? I jeszcze jedna rzecz chyba będę musiał zdjąć kolektor ssący bo mam ułamaną rurkę od bagnetu oleju i wydostaje się z niej olej, może wiesz jak to wymienić bez demontażu kolektora ?
  13. yarosyaros - dzięki za info, pewnie bym i sam wymienił ale nie mam warunków ani sprzętu (klucz dynamometryczny), zostawię więc to mechanikowi. benyA4 - dzięki za fachowe wytłumaczenie tego zjawiska. Nasuwa mi się jednak jeszcze jeden problem a w zasadzie dwa: 1. Czy może się coś złego wydarzyć jeżeli dłuższy czas ten olej przedostaje się do dolotu ? 2. Jaki jest powód że ten olej dostaje się do dolotu (czyli nie wraca przez odme do miski) i czy nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na silnik ?
  14. czyli w takim razie dobrze będzie też zrobić płukanke silnika przed wymianą oleju ? Więc zapewne u mnie jest tak jak piszesz, silnik zasyfiony, olej za wolno spływa do miski i pewnie gdzie się da to wywala go z silnika np. przez odme lub dolot powietrza. Dobrze rozumiem ?
  15. Jaki koszt takiej wymiany bloku ? Wydaje mi się że nowy to kosztuje tyle co połowa wartości samochodu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...