Skocz do zawartości

MaciekW.

Pasjonat
  • Postów

    387
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MaciekW.

Informacje

  • Imię
    Maciek
  • Miasto
    Rzeszów

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia MaciekW.

2

Reputacja

  1. Nie śledziłem już dawno tematu, ale z tego co wiem to wyłączenie sondy w ALT było dość problematyczne. Emulator to nic innego jak tulejka; wykręcasz sondę, wkręcasz w kata emulator i w emulator wkręcasz sondę ( na alle.ro znajdziesz takich emulatorów w cholerę). Pozostaje kwestia otworu w emulatorze, ten fabryczny jest raczej za mały. Jeden z kolegów na forum rozwiercał emulator wiertłem 4 a u mnie po założeniu emulatora dalej waliło błędem więc wykręciłem i rozwierciłem za radą forumowego kolegi wiertłem 4. Założyłem i po jakimś czasie znowu błąd 16804, więc wykręciłem i rozwierciłem wiertłem 7 i tak jak wyżej pisałem- od tamtej pory przejechałem prawie 60 tys km i spokój w tym temacie. Inaczej pozostaje Ci wymiana kata i teraz pytanie na jaki? Używany może być i prawdopodobnie będzie (lub w najbliższym czasie stanie się) w takim stanie jak Twój obecny- pamiętaj, że te auta maja już swoje lata i nalatane sporo kilometrów. Zamiennik- pytanie jakiej jakości i za jaką kasę; czy po zamontowaniu będzie spełniał swoją rolę? Czy po przejechaniu kilku/kilkuset kilometrów nie wywali znowu 16804? Oryginał z ASO- z tego co się orientowałem w zeszłym roku w ASO AutoRud w Rzeszowie to po zostawieniu swojego starego katalizatora w rozliczeniu, koszt nowego to okolice 4500zł. Moim zdaniem emulator to najrozsądniejszy wybór; decyzja należy do Ciebie
  2. Odpowiedź trochę po czasie ale może jeszcze Ci się przyda. Silnik zwykły bez fajerwerków, przyjemny do codziennej jazdy; nie jest jakimś demonem prędkości ale jeździ całkiem przyjemnie. Do normalnej jazdy w sam raz. Typową bolączką znacznej większości egzemplarzy jest spory apetyt na olej sięgający nawet 1L/1000km, w większości przypadków pobór oleju rzędu 0,4-0,5L na 1000km jest normą, ale zdarzają się też egzemplarze (bardzo rzadko, przynajmniej na forum) zużywające np: 1L/10000km lub mniej. Co do rozrządu to myślę, że koszty podobnie jak w większości 4-ro cylindrowych rzędówek, z tym, że silnik jest umieszczony wzdłużnie a nie poprzecznie i wielu mechaników dla ułatwienia sobie roboty zdejmuje cały pas przedni a to zwiększa koszty bo dłużej schodzi mechanikowi. Jak chodzi o przebieg to albo trafiłeś bardzo fajny egzemplarz, albo zwyczajnie mocno cofany. Przy przebiegu 85 tys km ten samochód powinien praktycznie wyglądać jak nowy. Jaki olej? Hmm... olej to temat rzeka przy tym silniku. Poszukaj na forum a znajdziesz w tej kwestii przynajmniej kilkadziesiąt stron w różnych wątkach. Ja jeździłem normalnie z ukierunkowaniem bardziej na jazdę spokojną/delikatną niż na dynamiczną/sportową i moje auto paliło 9-10L/100km benzyny i prawie 11L LPG na każde 100km. Założyłem instalacje STAG 4 z wtryskami Hana i butlą 55L w miejscu koła zapasowego. Tankowałem 48-49L LPG i robiłem na tym 440-460km. Instalacja zakładana w Rzeszowie w warsztacie posiadającym autoryzację STAG-a i posiadającym bardzo dobrą opinię- nie zawiodłem się. Samochód bardzo dobrze pracował na gazie; przełączał się zarówno na benzynę jak i na LPG bez żadnych problemów, na jednym jak i na drugim paliwie pracował bez żadnych zastrzeżeń. Nie zauważyłem również spadku mocy na LPG. Ogólnie silnik OK lecz trzeba liczyć się z kilkoma bolączkami jak np: zwiększone zużycie oleju, często zużyty, klekoczący, nadający się do wymiany wariator zmiennych faz rozrządu w komplecie z zaworem oleju (koszt części w ASO w okolicach 3000zł, ale na forum Kolega benyA4 pomoże Ci w ogarnięciu tematu na regenerowanych częściach). OOOOOOOO f*ck tyle się opisałem o silniku ALT a tu temat z FSI Co do FSI to rozeznaj temat bo to samochód na wtrysku bezpośrednim i z tego co wiem to koszt instalacji gazowej nie jest mały a ponadto taki silnik pomimo przełączenia na LPG, zużywa również benzynę. Z tego co wiem to co ileś cykli wtrysku gazu podawana jest dawka paliwa w celu schłodzenia cylindrów. Jak się mylę to mnie poprawcie.
  3. 16804 to błąd "wydajność katalizatora poniżej progu" czyli błąd drugiej sondy za katem; przerabiałem ten temat w swoim aucie. U mnie pomogło wkręcenie emulatora pod drugą sondę; po założeniu emulatora zrobiłem 57 tys km i nigdy więcej ten błąd się u mnie nie pojawił. Ten błąd pojawiał się już u kilku użytkowników. Prawdopodobnie katalizator kończy żywot ze względu na wiek auta i przebieg a dodatkowo w ALT dostaje po d*pie tym, że te silniki lubią pić olej. Dodam, że u mnie ten błąd pojawiał się zanim założyłem instalację LPG.
  4. MaciekW.

    Wilgoć w odmie

    No to tak jak Koledzy wyżej piszą; pośmigaj samochodem z 30-50km i powinno być OK
  5. Błąd sondy lambda czy błąd katalizatora 16804? Przy czujniku ciśnienia oleju czy przy zaworze oleju który wchodzi do wariatora?
  6. Kiepsko u mnie z czasem i chcąc rozgrzebać takie moto na pewno zeszło by mi dość długo zanim poskładał bym go do kupy, a warsztat/garaż mam wspólny z teściem; bardzo fajne chłopisko ale na pewno było by mocno uciążliwe dla niego żeby codziennie uważać na moje szpargały porozkładane po całym garażu. Na szczęście jest światełko w tunelu tzn. w tym lub najpóźniej przyszłym roku poszerzamy swoją posesję o działkę obok którą sąsiad chce sprzedać i właśnie tam między innymi stanie mój własny osobisty garaż
  7. Fajnyyyy Przymierzałem się kilka razy do takiego projektu (Komar, WSK, SHL itp.), ale niestety brak czasu i brak miejsca na razie nie pozwalają mi na takiego "wariota"
  8. Fajny Podoba mi się; ja na początku ubieglego sezonu kupiłem Shark'a 700S i tez jestem zadowolony
  9. Ciekawie się prezentuje To moja następna "książka" do przeczytania zaraz jak tylko skończę tą którą zacząłem.
  10. Patryk masz jakieś dane (pewne) na temat tego kiedy rozrząd był wymieniany? Jeżeli tak to masz jakieś odniesienie do tego kiedy Ty powinieneś to zrobić. Jeżeli nie masz pojęcia kiedy był rozrząd robiony to radziłbym Ci w miarę sprawnie temat ogarnąć bo zerwany pasek itp. potrafi zrobić spory bałagan w silniku i te parę stówek które potrzebujesz na wymianę na pewno nie pokryje kosztów naprawy silnika.
  11. a jak jest sam to parkuje na inwalidów No i w sumie wszystko by się w rzeczywistości pokrywało
×
×
  • Dodaj nową pozycję...