Skocz do zawartości

Crucifixed

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Crucifixed

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    CBY

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

403 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Crucifixed

1

Reputacja

  1. Ok, to nieważne. Co do wtryskiwaczy postaram się jutro podmienić miejscami, bo jeszcze tego nie zrobiłem dojście jest kiepskie (chyba że nie trzeba zdejmować wszystkiego, nie wiem jak się zabrać za to). Sondę zamienię skoro na tej jest gorzej (wykres na poprzedniej wyglądał bliżej poprawnego) zobaczymy co pokaże. Z tym popychaczem (słychać go już dość wyraźnie) nie ma to nic wspólnego? W kwietniu przymierzam się do wymiany kompletu, będzie można na coś spojrzeć przy okazji.
  2. z tego co wiem to zawór zwrotny paliwa, znajduje się na łączeniu przewodów paliwowych Po odpięciu czujnika cieczy chłodzącej wentylator od razu uruchamia na full obroty
  3. Po odłączeniu przepływomierza wykryło błąd 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 002 - Lower Limit Exceeded a przy odpalaniu sytuacja bardzo podobna, z tym że po całkowitym odpuszczeniu gazu inaczej niż zwykle nie potrafił utrzymać obrotów i gasnął. http://vaglog.pl/log-031_033_tZ75BH0.html log po odłączeniu przepływki http://vaglog.pl/log-031_033_Uy73m.html z podłączoną przepływką Przy następnym logu ( http://vaglog.pl/log-031_033_YPy8X.html ) w 26 sekundzie rozszczelniłem to miejsce aż do 47 sekundy: Przy następnym logowaniu w 17-18 sekundzie rozszczelniłem to samo miejsce i psiknąłem plakiem do środka. http://vaglog.pl/log-031_033_1dTH72y.html Nie wiem czy chcemy na pewno trzymać się tej sondy. Fakt, wskazania są nieprawidłowe, ale znajomy pokazywał mi na pracującym silniku na starej sondzie bardzo podobny wykres w czasie rzeczywistym na rozgrzanym silniku i tłumaczył mi, że wskazania powinny przebiegać sinusoidalnie jak najbliżej 0, ale nie więcej niż -5 do +5. U mnie przebiegało właśnie w ten sposób, z tym że co chwilę było duże wychylenie, dlatego polecił mi zmienić sondę. Wszystko fajnie, tylko że wymiana sondy nie przyniosła kompletnie żadnych rezultatów, nie jest ani gorzej ani lepiej (nawet mimo tego że z tą jest widocznie gorzej niż poprzednią), ale mam wrażenie, że coś innego tutaj jest nie tak. Starą sondę mam, mogę przekręcić z powrotem. Jeszcze coś co zauważyłem, przysłuchałem się w okolicy tego zaworu zwrotnego paliwa który widać na zdjęciu powyżej obudowy filtra - dochodzi z niego dźwięk jakby nierówno przepływało paliwo - nie wiem czy to normalny dźwięk czy ten zaworek też może mieć jakieś znaczenie?
  4. Dzisiaj odpaliłem, przejechałem kilka km, wróciłem podpiąć pod Vaga. Ostatnio przy przekładaniu cewek zapomniałem dokręcić obudowę przewodów tymi dwiema śrubami i dzisiaj wyskoczyły mi takie błędy: Pewnie poluzowały się podczas jazdy i dlatego wyłapało otwarty obwód, ale jutro mam wolny dzień więc sprawdzę dokładniej. Wcześniej sprawdzałem pod obudową czy wtyczki nie są gdzieś przegrzane czy przerwane i wyglądało ok... Co do tych logów: http://vaglog.pl/log-031_033_G36TFLL.html (psikałem w 26 i 50 sekundzie) http://vaglog.pl/log-031_033_2TB6aq.html (psikałem w 15 sekundzie) Z tym że jutro wszystko powtórzę, tylko powiedzcie mi dokładnie czy mogę rozszczelnić na ten moment psikania układ i całkiem do środka rury psikać np. w okolicach tej harmonijki nad filtrem?
  5. Autko bez gazu, sama benzyna. Na chwilę obecną założyłem nowy rozrząd, 4 nowe cewki, 4 świece, sondę lambda Bosh, czujnik temperatury cieczy, łańcuszek pod pokrywą, podmieniałem listwę wtryskową, miesiąc temu wymieniałem olej + filtry, mam kupiony łańcuszek i napinacz łańcuszka, bo była diagnoza "to na pewno napinacz jak Ci 1 i 4 wypada, wymieniaj" no i zajrzałem pod pokrywę, łańcuszek sztywny, napinacz chodzi, napina jak trzeba.. na razie nie wymieniłem, bo mam też jeden popychacz niesprawny i czekam aż kupię komplet i zrobię wszystko na raz, z tym że nasłuchiwałem jak pracuje silnik i pod pokrywą słychać tylko popychacz, przy odpalaniu mam taki 1-2 sekundowy terkot typowy dla tego silnika, podobno to właśnie ten napinacz, ale wcześniej też występował bardzo długo i na pracę silnika nie wpływał. Oleju bierze tyle co zwykle czyli 100-250ml na 1000km (co dziwne czasem pojawi się kontrolka min stanu oleju, ale na bagnecie full...). Płynu chłodniczego nie ubywa. Spalanie benzyny wydaje mi się, że jest w normie, a może nawet ciut niższe po wymianie sondy. Błędy już kasowałem kilkukrotnie, zawsze wypluwa losowe wypadanie zapłonów i wypadanie zapłonów cylinder 1 + cylinder 4. Chociaż jeszcze z miesiąc temu raz pojawił mi się błąd jak jeszcze sprawdzałem u znajomego właśnie jakiegoś sterownika, teraz już nie pamiętam dokładnie kodu ale kojarzę coś, że właśnie chodzi o sterownik wtrysku... // Edit. Chyba, że pomyliłem z Sterownikiem ECM - 18010 niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30) - ale to już raczej nieaktualne, bo wymieniłem akumulator (stary zaliczył zgona). Niestety praca w tygodniu ogranicza mnie czasowo, ale jutro postaram się podmienić te wtryski i zrobić logi o które prosisz. Podrzucam też zdjęcia błędów sprzed miesiąca z jakiegoś urządzenia diagnostycznego od mechanika. Od kilku tygodni sam sprawdzam na VCDS i błędy się różnią, dodatkowy błąd z wypadaniem zapłonu na 3 cylindrze nie wyskakuje (sam 1,4), sonda też nie wyskakuje (a dziwne, bo wtedy było to już po wymianie sondy), sterownik ECM też - aku zmienione. // Jeśli chcecie dodatkowo jeszcze jakieś logi to piszcie zrobię jutro za jednym razem, bo szczerze to już mi się płakać chce jak te auto chodzi na zimnym jakby chciało wypluć silnik... (dlatego też na zimnym dynamiczne odpadają, bo nie da się jechać...)
  6. http://vaglog.pl/log-003_033_2RI016.html 003+033 na wolnych, jak podniosę obroty to faluje, nie da się utrzymać stałych. Sonda na początku faktycznie wariuje, wskazania pokazują wartości dodanie, czyli jakby otrzymywał zbyt ubogą mieszankę i dolewa paliwa... To by też wyjaśniało chlapanie z wydechu. Z tym, że sondę wymieniałem na nową miesiąc temu, dziwna sprawa.
  7. Witam Cały czas mam problem z szarpaniem na zimnym silniku w moim Alt'ku. Błędy jakie wypluwa to: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded Logi Grup: 032+033+002 statyczne http://vaglog.pl/log-032_033_002_O7sVeq.html 032+033+002 dynamiczne http://vaglog.pl/log-002_033_032_HSSsc.html 130+131+134 http://vaglog.pl/log-130_131_134_4zItXe.html 014+015 http://vaglog.pl/log-014_015_o8el1S.html Wykonałem większość logów z tematu Kamil-vag o podstawowej diagnostyce, ale nie doszliśmy do niczego konkretnego ;/ Wymienione: świece, cewki, przeczyszczona przepustnica. Coś z tych logów można wywnioskować, albo z innych?
  8. Sondę wymieniłem bez związku z szarpaniem czy falowaniem obrotów. Przy diagnostyce na kompie sprawdzałem przy okazji sondę, wykres delikatnie odbiegał od normy i znajomy stwierdził, że niedługo pewnie będzie potrzeba ją zmienić, bo już powoli wykres nie mieścił się w zakresie normy. Po jej wymianie kompletnie nic się nie zmieniło. Generalnie to strzał miał być w napinacz hydrauliczny łańcuszka pod pokrywą zaworów, jednak okazało się, że łańcuch jest sztywny i napinacz też jest w porządku dlatego wymieniłem olej, filtry, cewki i świecie, nawet podmieniałem listwę wtryskową - 0 rezultatów.
  9. Dokładnie ma się to tak, że po ostygnięciu silnika, odpalam go bez problemu ale praktycznie od razu falują obroty i szarpie nim okropnie (wiadomo nie wszystkie cylindry palą tak jak powinny). Dzieje się tak do momentu aż osiągnie jakąś tam temperaturę (zazwyczaj trwa to 2-3 minuty) i później silnik pracuje już równo. Właśnie dziwi mnie ta sonda którą wymieniłem na nową - co odpowiada za jej dogrzanie? Bo nie wiem w co uderzyć, skoro sonda jest w porządku. Sonda jaką kupiłem to sonda BOSH LS 7351 0 258 007 351 lub 0 258 007 090 obie są 5 biegunowe Wymieniałem też czujnik temperatury cieczy. Może to nie jest problem z sondą a z samym sterownikiem? Luźno podrzucę też pomysł: przepływomierz... tylko, że wtedy pewnie objawy byłyby cały czas, a nie tylko na zimnym silniku.
  10. Odpada, szarpanie i spadek mocy byłby cały czas odczuwalny, podczas gdy u mnie dzieje się tak tylko przez pierwsze +-2 minuty po odpaleniu zimnego silnika.
  11. Witam Od dłuższego czasu próbuję się uporać z szarpaniem, falowaniem obrotów i spadkiem mocy na zimnym silniku, na początku diagnoza była wypadanie zapłonu 1,4 i cewki, jednak cewki są wymienione, świece też, olej i filtry.. Odczyt błędów 16684 Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów 16685 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów 16688 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów 18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30) 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1-obwód uszkodzony 16687 Cylinder 3 - wypadanie zapłonów Co do akumulatora, wymieniłem już na nowy, dziwny jest błąd z sondą lambda którą wymieniałem na nową BOSHa 2 tygodnie temu... Co do wypadania zapłonów - cewki, świece wymieniane i sprawdzone, suche, płyny + uszczelka pod pokrywą również.
  12. Problem wydaje się rozwiązany, napinacz hydrauliczny z łańcuszkiem i... sonda lambda? Wykres na diagnostyce wykracza mocno poza zakresy, polecono mi wymienić sondę lambda, najlepiej Bosha. Pytanie tylko, czy taka sonda ma mieć 4 czy 5 biegunów? Mam kod takiej sondy SONDA BOSCH LS 7351 0258007351 Zakładał go do takiego silnika właśnie 2.0 ALT, ale widzę, że pod ten silnik mamy ilość biegunów 4 lub 5 w takiej sondzie, jaka jest różnica i która będzie pasowała?
  13. Problem niestety nierozwiązany. Wymieniłem jednak czujnik temperatury cieczy i trochę się zmieniło. Przy odpalaniu na zimnym silniku, obroty nie skaczą, utrzymują się mniej więcej w granicach normy (tak jak zwykle gdy było wszystko sprawne), jednak wciąż po kilku sekundach zaczyna nim rzucać jak starym ciapkiem aż w końcu gaśnie :/ Będę próbował dalej, przepustnica wydaje się być najtrafniejsza, ale wciąż ciężko zdiagnozować, skoro czujnik pomógł, ale całkiem nie zlikwidował problemu
  14. Czyli generalnie problem z elektryką. Tylko teraz w co uderzyć, żeby nie zbankrutować? Cewki i świece trochę mnie kosztowały. Pojechałem do elektryka, stwierdził, że skoro przewody, świece i cewki są w porządku, to muszą być wtryski... Trochę się nagimnastykowałem, ale udało mi się podmienić bez kosztów całą listwę wtryskową, jednak to też nie jest to (kompletnie bez zmian). Zamówiłem na jutro czujnik temperatury cieczy, ale dziwne, że gdy silnik się już rozgrzeje to wszystko bardzo dobrze i równo pracuje. // Auto jest bez gazu.
  15. Witam Od ponad 2 miesięcy walczę z rozruchem gdy silnik jest zimny. Problem wystąpił gdy przyszły niskie temperatury, ale obecnie już nie jestem do końca pewien czy to ma jakiś związek. Podczas odpalania, rozrusznik kręci normalnie, akumulator jest sprawny, nie pobiera płynu chłodzącego, olej bez zmian. Silnik odpala, chodzi 2-3 sekundy tak jak powinien - równo na ok. 1000 obrotach - następnie zaczyna wariować, przede wszystkim spadają obroty silnika, falują między 400-1200, całe auto się trzęsie etc. Po około 1 minucie kiedy muszę trochę pomagać mu gazem, pracuje już cały czas równo, trzyma obroty, nic nie trzęsie, nie klekocze, nie stuka nie puka... Taka sytuacja dzieje się tylko gdy silnik jest zimny. Jeśli już go odpalę, pojeżdżę, to do momentu aż nie ostygnie do zimnego kręci już normalnie. Audi jest garażowane, ale po nocy postoju sytuacja się powtarza, w dzień też wystarczy 4-5h postoju i jest powtórka z rozrywki. Komputer wypluwa problem z zapłonem na 1wszym i 4tym cylindrze, dlatego podjąłem się wymiany świec i cewek, niestety rezultatów brak. Wymieniłem - komplet nowych świec NGK - komplet cewek BERU - filtr paliwa jest nowy. Nic nie daje efektu, zastanawiam się nad czujnikiem temp. cieczy, ale nie wiem czy to może mieć związek. Mechanik rozkłada ręce, mówi że z zapłonem jest już zrobione wszystko, że ciśnienie na cylkach jest w normie, rozrząd był wymieniany pół roku temu, problem pojawił się z dnia na dzień i do teraz nie wiem jak go rozwiązać... Macie jakieś pomysły?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...