Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hałas spod pokrywy po rozgrzaniu silnika


Młody1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkim forumowiczow. Mam prcoblem tak jak w temacie silnik po rozgrzaniu chalasuje a dokladnie terkocze, dzwiek dochodzi z okolic lancuszka rozrzadu. Tak wiec nasowa sie pytanie gdzie znajduj sie problem zawor wysokiego cisnienia czy nastawnik walka rozrzadu. Przeszukalem calego neta lecz wiele jest zdan na ten temat. Prosze jesli kto kolwiek jest w stanie pomoc zeby napisal. Czesci nie sa tanie ceny od 1300 za pierwsza czesc i 1900 za druga czesc. Z gory dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony wariator tyrkocze odrazu nawet na zimnym. Obstawiam napinacz lancuszka rozrzadu, olej po nagrzaniu robi sie zadki i napinacz przecieka. Najlepiej sciagnc pokrywe zaworow i zobaczyc czy lancuszek nie udeza o obudowe. Z tego co pamietam MaciekW ostatnio kupywal 300zl lancuch , napinacz 600zl , uszczelka pokrywy zaworow ok 100zl. Co do wariatora to 1600zl i zawor nim sterujacy 700zl. Najlepiej nagraj dzwiek i wstaw na youtuba bo lancuszek raczej szumi a nie tyrkocze .

---------- Post dopisany at 12:11 ---------- Poprzedni post napisany at 12:09 ----------

PS ja mam walniete jedno i drugie wiec wiem co jak halasuje :)

---------- Post dopisany at 12:23 ---------- Poprzedni post napisany at 12:11 ----------

cos czuje ze czeka cie wymiana kompletu , jesli twoj silnik tak halasuje.

---------- Post dopisany at 12:24 ---------- Poprzedni post napisany at 12:23 ----------

I tu masz jeszcze do poczytania

http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/alt-stuki-rozruchu-244561/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za zainteresowanie i pomoc to jest filmik mojego alt-ka

Do tematu mam jeszcze pytanie jaki właściwy naciąg powinien mieć pasek rozrządu bo u mnie mechanik wymieniał i pasek ugina się na ok 20mm a to jak dla mnie za dużo max z tego co pamiętam to 5mm.

---------- Post dopisany 11-04-2013 at 00:09 ---------- Poprzedni post napisany 10-04-2013 at 23:42 ----------

Dodam jeszcze ze sciagajac pokrywe zaworow widzialem ze znak na wałku ssacym znajduje sie i gory a na walku wydechowym wgl go nie widac czy ustawiac jego w takie polozenie tak jak znajduje sie ssacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do paska i znakow nie pomoge ale zapytaj kolege devastation on jest w tym dobry. A dzwiek niestety wskazuje na uszkodzony wariator . Szykuje ci sie spory wydatek. Szkoda ze nie zrobiles tego przy wymianie rozrzadu bo teraz trzeba go bedzie jezcze raz sciagnac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak zaznaczone na czerwono

Audi_a4_b6_wariator.jpg

Pewnie nie będzie innego wyjścia jak wymiana i raczej tak jak pisze benyA4 pewnie w komplecie z zaworem oleju; przynajmniej ja bym tak zrobił. Poszukaj po forum (chyba w wątku "Propozycja rozwiązania problemu olejowego") bo wiem na 100% że ktoś to wymieniał więc będzie w stanie udzielić CI najbardziej kompetentnej odpowiedzi.

Jeżeli jesteś w stanie sam to wymienić to super bo zawsze coś zaoszczędzisz; niestety to "ustrojstwo" do tanich w zakupie nie należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszac wariator mam na mysli to http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_246.pdf Przed wymiana poczytaj troche w sieci, wiekszosc wymieniala wariator oraz zawor nim sterujacy. Jak sciagniesz pokrywe to zobaczysz ze te dwa elementy scisle ze soba wspolpracuja. Czasem wymiana jednego nie pomagala. No i na nowy wariatro pewnie nie bedzie pasowal juz troche wyciagniety lancuch. Szkoda gadac powodzenia , daj znac jak ci poszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wielkie Panowie za wyjaśnienie i za pomoc Panowie. Znam ceny ASO w Bydgoszczy poszczególnych cześć bo tylko tam idzie je dostać i nie jest za wesoło ;( Wariator 1838zł Zawór nim sterujący 1251zł napinacz 746zł łańcuszek 312zł. Niebawem będę brał się za wymianę tych części. Nie ukrywam ze załamałem się tym wszystkim. Dam znać jak tylko uporam się z tym problemem. Pozdrawiam

---------- Post dopisany 14-05-2013 at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany 13-04-2013 at 00:03 ----------

Witam Panowie po upływie czasu naprawiłem mojego 2-litrowego alt-ka.

Wymieniłem części o których wspominaliscie w postach powyżej tzn. wariatów 1850zł, zawór wysokiego ciśnienia 1300zł, łańcuszek 320zł, uszczelka zaworu. Przy okazji ze posiadam kompa sprawdziłem błędy i był błąd czujnika temperatury silnika postanowiłem go wymienić. Obecnie czekam na przepływie. Po wymianie wariatora i zaworu dźwięk kormoranów ustał. Jestem mechanikiem więc zaoszczędziłem na rozpocznie naprawiając samochód we własnym zakresie. Pozdrawiam

---------- Post dopisany at 11:30 ---------- Poprzedni post napisany at 11:28 ----------

Wybaczcie za błędy ale pisałem z kom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc wpiszę tutaj. Gdy odpalam rano samochód, obroty idą w górę i towarzyszy im bardzo głośny hałas (praca silnika jak w starym wysłużonym dieslu). Całość trwa może koło 5 sek po czym hałas ustaje i obroty spadają. Co może być tego przyczyną ? Czasami jak stoję i silnik jest ciepły czuje delikatne szarpanie, występuje to bardzo rzadko.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest to tryrkotanie to uszkodzony wariator , pare wpisow wyzej masz filmik oraz link do watku " ALT stuki przy rozruchu" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy wariator 2300zl zawor sterujacy 1300zl, ja nie chcialem wydawac tyle kasy wiec postanowilem naprawic swoj wariator, gdyz pierscienie z zaworu wytarly w nim rowki i tracil cisnienie oleju. Obecnie wariator jest w firmie ktora go zregeneruje. Po tym zabiegu zaloze go spowrotem i bede patrzyl co sie dzieje, Napewno cala operacje tu opisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny rzuć namiar na firmę i jakie koszta w przybliżeniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie namiary , adresy koszta podam jak sam sprawdze dzialanie zregenerowanego wariatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawa historia z tą regeneracją wariatora nie wiedziałem że to jest możliwe przeczytałem już kilka wątków na ten temat (2.0) i jeszcze nikt o tym nie wspominał. Powodzenia benyA4:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglada wariator po regeneracji, jak widac brak jakichkolwiek sladow po pracy pierscieni. Swoj wariator zamontuje w przyszlym tygodniu bo obecnie mechanik jest zarobiony. Dam znac jak to wyglada po montazu. Jesli ktos chce by i jego wariator zregenerowac to prosze o kontakt PW.

IMAG0838.jpg

IMAG0842.jpg

---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:40 ----------

IMAG0840.jpg

IMAG0841.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pomoze przekonamy sie gdy zamontuje swoj zregenerowany. Napewno stuki spowodowane sa uszkodzeniem wariatora wiec opcja najlepsza jest jego wymiana ale koszta wysokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Napewno stuki spowodowane sa uszkodzeniem wariatora wiec opcja najlepsza jest jego wymiana ale koszta wysokie.

Nie tylko. Dodatkowo, trzeba też wymienić zawór wysokiego ciśnienia, który de facto nie trzyma oleju po wyłączeniu silnika. Uszkodzony wariator jest konsekwencją odpalania "na sucho".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...