Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hałas spod pokrywy po rozgrzaniu silnika


Młody1992

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak dokładniej jak by ktoś mógł, gdzie znajduje się ten zawór??

Który Tomku zawór? Ten olejowy który współpracuje z wariatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawor znajduje sie na glowicy , miedzy silnikiem a grodzia, pod rura dolotowa do przepustnicy. Tam gdzie czerwona strzalka

3510371677.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam problem z tym tyrkotaniem, ale występuje ono po dłuższym postoju, najmocniej po nocy (duża przerwa czasowa) i trwa 1-2 sekundy, a czasem nie występuje i odpala ładnie cicho. Dodam że czasem podobny dźwięk wydobywa sie jak dam mu gwałtownie w ,,palnik'' ale też nie zawsze. Więc może sam zawór cisnienia ktory steruje tym wariatorem siada? Rozumiem że jak się wyjmie ten zawór bez problemu z ,,głowicy'' to wariator jest jeszcze ok? Prosze o pomoc puki jeszcze nie jest za pozno :D Postaram sie jakos nagrac dźwięk silnika na ciepło, gdzie raczej żadnego tyrkotania czy cykania nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam taki problem z moim 2.0 ALT mechanik wymienil mi wariator na nowy a silnik ma nie rowna prace na wolnych obrotach a przed wymiana tego wariatora tak samo chodzil nie rowno.Prosze o pomoc.Oto filmik

http://www.youtube.com/watch?v=jq0XdNrHTDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie ma zadnych bledow w sterowniku zwiazanych ze zlym zaplonem to Mi to wyglada na stukot zaworow .Krzywka wytarla sie na walku i zawor zle pracuje. Zapewne ze wzrostem obrotow stuki tez wzrastaja. Dziwi mnie tylko ze mechanik tego nie sprawdzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak wymieniłeś tylko wariator to możliwe że zawór wysokiego ciśnienia przepuszcza olej i wariator tak stuka. Ja jestem świeżo po wymianie wariatora(po regeneracji) i efekt tyrkotania pojawił się na ciepłym silniku , pomogła wymiana zaworu ale cena jest zaporowa,w Krakowie w aso 1330zł i niema zamienników ale lepiej poszukać sklep VW/AUDI-partner i ja kupiłem za 1240zł z uszczelką pod zawór. Można sprawdzić czy zawór działa prawidłowo ,wystarczy odpiąć wtyczkę od zaworu,posypie błędem ale jeżeli stuki ustaną to już będziesz wiedział gdzie jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpiles zawor to olej nie byl tloczony do wariatora , a co za tym idzie nie mialo co odblokowac hamulca, wiec hamulec sie zatrzasnal i stuki ustaly. Mysle ze jesli na zaworze pierscienie sa cale , to problem moze tkwic jedynie w elektrycznym silowniku i tloku ktory pchany jest przez silownik. Niestety bardzo latwo rozregulowac ten tlok. Sam wielokrotnie rozkladam swoj zawor co widac na zdjeciach , skonczylo sie na tym ze kupilem inny uzywany za przyslowiowa flaszke i naszczescie nikt przy nim nie grzebal. Zmienilem tylko pierscienie na nowe i wszystko dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam muj problem z nierowna praca silnika i tyrkotaniem minal gdyz wymienilem pierscienie hakowe w zaworze na nowe i od tego czasu silnik chodzi rowno i cicho.Nawet przy porannym odpalaniu nic sie nie terekocze ,wrescie audica chodzi jak nalezy:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam takie pytanie, to czy można jeździć z odłączoną wtyczką od zaworu sterującego pracą wariatora ? Bo u mnie tyrkotanie z rana występuje bardzo krótkie a czasem w ogóle ale dodatkowo pojawia mi sie trykotanie w zakresie 2,5 - 3,5 tys obrotów przy mocniejszym depnięciu i cały czas obstawiam że to ten zawór siada i żle steruję, tylko nie wiem czy można jeździć z odłączonym tym ustrojstwem. Nie mogę niestety dorwać zaworu na podmiankę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to zly pomysl. Prawdopodobnie masz uszkodzony i wariator i zawor. Odlaczenie zaworu spowoduje ze walek ssacy bedzie tylko w jednej pozycji a co za tym idzie zawory nie beda pracowaly tak jak powinny. Silnik raczej sie nie uszkodzi ale moze nie miec mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odpowiedź. Ja chce tylko na chwilę tak zrobić i zobaczyć czy to napewno to ktorys z tych elemntów, najpierw chce zacząć od zaworu bo wariator nie daje znac na ciepło na wolnych obrotach tylko tak jakby w momencie zmiany fazy rozrządu. Ten zawór lubi sie wyrobić więc może puszcza ciśnienie na jednej z sekcji tych małych kanalików olejowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tyrkocze po dluzszym postoju lub z rana to bedzie wariator. Jesli tyrkocze na cieplym to dochodzi do tego zawor , ale wydaje mi sie ze to pierscienie nie trzymaja cisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to beda pewnie pierscienie bo u mnie nowy wariator tez terekotal jak wymienilem pierscienie to przestal terekotac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokladnie te pierscienie. Jesli wytarty jest juz wariator o nie trzyma cisnienia i pozwala sobie na tyrkotanie rozgrzanego silnka. Jesli natomiast tyrkocze przy rozruchu to juz wina hamulca wariatora.

---------- Post dopisany at 04:57 ---------- Poprzedni post napisany at 04:55 ----------

najlepiej odkrec zawor i wyciagnij. Jak nie bedzie chcial wyjsc to oznacza ze wariator jest juz mocno wyrobiony i pierscienie weszly w rowki. Przy mocnym szarpaniu moga popekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem panowie jestem po regeneracji wariatora z dużą pomocą kolegi benyA4 za co mu serdeczne dzięki i muszę się pochwalić że stukot ustał jak ręką odjął a było już na prawdę kiepsko nawet na ciepłym potrafił sobie trochę po hałasować. Polecam regenerację tym którzy się jeszcze zastanawiają:wink: Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafalsss a hałasował tak wyraźnie podczas mocniejszego przyspieszania ? Dokładnie to, od 2,2 tys slychac ttryyyy i przy 3,5 tys koniec. Zauważyłem że jak odpale autko na chwilę przed nocą i rano po nocy znowu odpalę to jest cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrzanio mozliwe ze twoj wariator ma wytarta tuleje od pierscieni. Gdy cisnienie oleju jest wyzsze (wyzsze obroty) olej przedostaje sie miedzy pierscieniami i wariator tyrkocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...