Skocz do zawartości

chrzanio

Pasjonat
  • Postów

    84
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O chrzanio

Informacje

  • Imię
    Artur
  • Miasto
    Gdańsk

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia chrzanio

0

Reputacja

  1. Fajnie że nie jestem sam hehe ale wczoraj ponownie było mierzone wszystko i wyszło że alternator na zimno bez obciążenia daje 14,2V a na gorąco daje 13,8 V i trzyma nawet pod obciązeniem. Jedyne co mnie martwi że na klemach przy pełnym nagrzaniu i pełnym możliwym obciązeniu napiecie wynosi 12,70V i jest róznica pomiedzy Altkiem rowno 1V, nie wiem czy to normalne. Jeszcze pytanie z innej beczki. Czy cewki zapłonowe moga padać jakos stopniowo tzn bez mrugania Checka? Bo juz pare razy mi sie zdarzyło że auto na LPG nie chciało przyspieszac w przedziale 2-3 tys rpm taka prawie że odcinka zapłonu lub szapranie? Pare razy było z Chekiem (mnruganie) i wyszło że cylinder 1, wiec włożylem stara cewke zapłonową (sprawną) i juz Checka nie bylo ale problemy z przyspieszaniem i tzw odcinką występowały. Na PB dało sie jechać ale raczej nie była to ta moc co powinna. Najbardziej obiaw występował przy wysokiej temperaturze i właczonej klimie czyli ciepło i duze obciązenie. Cewki maja 30 tysi nalatane i sa NGK a świece to Denso 16TT jednoelektrodowe, juz 3 komplet ijakos problemu nie było. Problem z LPG został wstepnie wykluczony bo brak błedow co do wtrysków i zadnych spadkow cisnien itp nie ma bo instalacja sie w takich przypadkach przełącza na PB automatycznie, ustwienia tez sa ok bo problem nie wystepuje zawsze tylko czasem.
  2. Panowie u mnie tez mam problem z ładowaniem... a wiec tak: alternator bez obciazen 13,8 V, na aku,ulatorze 13,4V Pod obciążeniem pełnym : na akumulator 12,5 - 12,7 (Nie przekracza 13V) Niestety napiecia pod obciązeniem na samym altku nie pamietam. Dodam że VAG COM przy pełnym obciązeniu widzi w skrajnym 12,3V. Odałem alternator do regeracji i na stole wyszło że laduje na 14 volt i regulator został ale powymieniali łozyska, pierscienie i sprzęgiełko, Wydałem 400zł i efektu brak.... Chcieli koniecznie wymieniac Akumulator bo ten wedle testera jest lipny, ale na probe podłączyc innego od siebie sie nie zgodzili bo chciał wcisnąć aku za 350-400zł. Rozumiem że w naszych audi może byc altek z regulatorem 14v no ale powinien je trzymac bez znaczenia na obciążenie, no odchyłka o 0,5 V jest do zrozumienia. Sprawdzałem jak to wygląda w VW Lupo.... wiec tam ładowanie bez obciazen wynosi 14,4V a Pod obciążeniem pełnym 14,10V i niżej nie schodzi... Podpinałem Aku z Lupo do Audi na przewodach rozruhowych pomijajac aku z Audicy i pomiary ładowania takie same wiec wykluczam zepsuty aku. Wstepnie obstawiam że regulator daje za niskie ładowanie a przynajmniej żle jes reguluje przy obciążeniu a drugie to cos z kablami napięciowymi pomiedzy Altkiem a akumulatorem.
  3. Ja mam u siebie wymieniany olej na jakis oryginalny vw chyba koloru zielonego.... i cos mi sie lekko saczy.... ale skrzynia potrafi przyhaczyc na 2 gim Co powiecie na ten olej Shell Spirax S4 G 75W90 ? Ja wlewalem go do skrzyni w Lupo Sdi i skrzybia smiga az milo no i cena.... kupowalem w hurtowni za 25 zl za litr
  4. ALT przez swoję ,,zaawansowanie" miedzy innymi przez zmienne fazy rozrzadu potrafi spełnić norme euro4 bez zaworu EGR :]
  5. Polecam sie przyjżec czujnikowi predkości obrotowej silnika G28... u mnie długi czas miał osłabienia po nagrzaniu aż wkoncu sie nie dało jechac wtrasie powyzej 110km/h i wkoncu problemy z zapalaniem. wymieniłem czujnik na urlopie metoda od góry (masakra) na zamiennik MEYLE za 150 zł i po miesiącu probpemy zaczeły sie od nowa tylko troche szybciej.... jak sie nagrzeje to muli strasznie i juz pare razy miałem problem z odpaleniem i bląd EPC...czeka mnie ponowna wymiana tym razem na Boscha
  6. Mi padła przetwornica ta 12 pinowa ktorą bardzi cięzko dostac ale po przerobieniu wtyczki pasuje tez ta 4-pinowa. Ja wysyłałem do gościa z koszlina i koszt naprawy 110zł z przysyłka. Czekam właśnie naprawiona przetwornice. Gościu twiedził że padła z powodu urzywania zamienników żarników... fakt od 2 msc mam firmy m-tech które sklep w miare polecał. Mi sie wydaje że przetwornica nie poradziła sobie ze starości i wkoncu padła...
  7. Panowie to takie szybkie pytanie.... to jesli w dolnych wahaczach roznica pomiedzy a4 b5 a b6 jest tylko w srednicy stozka to czy pasuja te wahacze jakos zamiennie? Bo na allegro sprawa jest zawila i nibyvwzzystkie z b5 pasuja do b6 itp.... i jest wiecej ofert tych do B5...
  8. Ja wyciagłęm ten mechanizm z 5razy i kleiłem na różne sposoby... finalnie kupiłem cały kolektor za 100zł i przełozyłem gruszke w której musiłem zreperowac ramie bo kółko było zerwane.... od tamtej pory działa jak nalezy i faktycznie auto lepiej sie zbiera czuc moment obrotowy
  9. JA u siebie kleiłem chyba z 5 razy ta membranę i trzymało to chwile, była pęknięta na samym rancie. Kupiłem cały kolektor i niestety sprzedajacy nie był w stanie sprawdzic wiec kupiłem w ciemno z mozliwościa zwrotu. Koszt to aż 100zł z przysyłka no ale jest jeden probem... pękniete jest ramie a dokladnie to kółko.... ale w pracy postaram sie to jakos naprawic bo to łatwiejsze niz walka z ta membrana. Koncepcje mam na przewiercenie malutkim wiertłem tego ramienia i zamiast tego kółeczka ,,spiąć" to drutem nierdzewnym 0,8 mm i zobaczymy. Jak nie zda egzaminu to jakis przeszczep dźwigienki z mojej aktualnej membrany. Jutro będzie walka wiec zobaczymy efekty. Ogólnie ten element powinien byc inaczej napędzany a nie taki wynalazek pnematyczny, starczyło by cos na zasadzie elektromagnesu i cewki. No i ta cena w ASO ok 600zł bez komentarza.
  10. Kolego odłącz przewód podcisnienia od gruszki zmieniajacej klapkę długości kolektora dolotowego i wtedy zrób test. Mi doradził tez ktoś z forum i całe szczęście było to to. U mnie walczyłem z membraną bo była nie do końca szczelna i chyba z 5 razy wyciagałem gruszke poprawiajac szczelnośc i na chwilę obecna juz sam nie wiem czy działa. Ale dźwieku klepania na szczęście nie ma. Ten temat juz sie wyjasnił dawno tylko autor postu nie opisał w czym był problem. Problem tkwił w układzie sterownia długością kolektora dolotowego tzw gruszka. Miałem to samo
  11. Najpierw szukał bym wycieków płynu. Dymienie na zimno i nawet jak sie rozgrzeje ale jak pogoda jest wilgotna albo mroźna to dymi strasznie (ja tak mam) Zapach spalonego płynu chłodniczego jest charakterystyczny. Powiem szczerze że dostawanie się płynu do układu paliwowego LPG poprzez reduktor poczuł bys w pracy autka na LPG bo zaburzało by to pracę wtryskiwaczy ale pewny nie jestem.. Najpierw zobacz wycieki, ja miałem nagły przy króćcu od głowicy z tyłu a teraz mam delikatny na samej chłodnicy, starość ją dopadła i rozszczelnił się plastik od rdzenia. Z szarpaniem na zimno to częsty przypadek w ALT z LPG, podobno to zależy od wtryskiwaczy LPG, od ich zużycia lub samej przypadłości, ja mam Baraccudy i też czasem szarpnie jak się na swieżo przerzuci, ale naprawde zadko.
  12. Jak przyspieszam to tak do 2500-3000 i zmiana biegu - to tak w delikatny opanowany sposob bez pospiechu, ALTek dośc dobrze idzie z dołu jak na benzyne. Jazda ze stała prędkością po mieście to okolo 2000 czasem nawet ciut mniej.
  13. Trochę skromnie napisane pytanie.... Ale jak brac to z komunikacja OBD wtedy ma sie podgląd składu mieszanki w jednym programie a i sam sterownik może troche kontrolowac skład mieszanki gazie sugerując się własnie parametrami w OBD
  14. chrzanio

    Który gaz polecicie ?

    Dokładnie cena jest zależna od regionu i jaki narzut sobie robią monterzy a czasem jest to poprostu przesada.... Ja Mam Sterownik A.E.B King + wtryski Barracuda + reduk OMVL Dream XXL.... i chodzi dobrze... problemy mialem z listwa REG FAST ktora i tak padła po 25 tys km... Dwa lata temu za ta instalacje na wtrysku REG FAST dałem 2800 zł.
  15. chrzanio

    Jaka instalacje dobrac ?

    Ja miałem OMVL REG FASTY do wczoraj bo niestety padły po 25 tys km i ich nie polecam do tego silnika wgl.... Teraz mam Barracudy i jest rewelka, zupelnie inaczej auto chodzi... na wolnych nic nie czuć jak silnik pracuje... bo na regach to porazka :/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...