Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6 ALT] Nowa odma, ubytek oleju


mutilator

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem już sporo na tym forum o odmie i ubytku oleju w silnikach ALT. Wymieniłem Odme i czwórnik w ASO bo była pęknięta. Ostatnio na 3,5 tys km wziął mi 1L oleju (Castrol 5w30).

Problem w tym że dziś zauważyłem uwalone przewody w oleju pod Odmą oraz po prawej stronie koło kolektora. Z chęcią bym wstawił zdjęcia ale jeszcze nie mogę :(

Nie wiem skąd ten olej wyciekam, ktoś pomoże?

Dodatkowo przy uruchomionym silniku słychać jakiś syk powietrza, tak jakby gdzieś zaciągał powietrze silnik, po zgaszeniu od razu przestaje syczeć.

Miał ktoś takie problemy i może pomóc ? Jak mi powiecie jak wstawić zdjęcia to będzie mi łatwiej wytłumaczyć gdzie ten olej się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wytrzyj wszysko dokladnie , a nastepnie przejedz sie kawalek i sprawdz gdzie pojawil sie olej. Najlatwiejszy sposob na zlokalizowanie wycieku. Co do syczenia to kazdy silnik syczy no bo ssie to powietrze :) porownaj z innym silnikiem ALT dla pewnosci albo nagraj i wstaw filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1L na 3,5 tys km to malutko jak na ALt;p i zmien ten olej tak jak ci beny radzi wytrzyj stary olej bo to moze byc z wczesniejszego pekniecia pojedzij i zobacz czy daej gdzies cieknie ja tak zrobilem i tez mam odme do wymiany powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie zrobię jak mówicie, wytre wszystko z oleju i będę obserwował.

Pytanie odnośnie oleju: jaki jest najlepszy dla ALT ? Słyszałem dwie opinie ze 5w40 oraz 0w40 i mam dylemat który wybrać.

Co do syczenia to rozumiem ze coś takiego może być ale to moim zdaniem jest za głośne, dodam ze zapomniałem ze mam ułamaną rurkę od bagnetu oleju, może to jest powodem tego syczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego i tak twoj silnik bierze tyle co nic wiec lepiej nie zmieniaj oleju i jezdzij na tym co masz. Bagnet raczej nie ma nic wspolnego z syczeniem. Nagraj filmik i podeslij , posluchamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem taka ilość oleju także jest duża, nie jeżdżę zbytnio dynamicznie więc podejrzewam że gdybym dał mu więcej buta to spalanie oleju drastycznie by wzrosło.

Ale dlaczego mnie martwi ten pobór oleju ? Bo zastanawiam się czy nic złego się nie stanie jak ciągle bierze ten olej, wiecie coś na ten temat ?

Filmik z pewnością wstawię i zdjęcia też ale poczekam aż ta możliwość zostanie mi odblokowana na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1L na 3,5 tys km to dużo dla "normalnego" silnika; biorąc pod uwagę ALT to powiedziałbym, że to poniżej normy. Mój brał 1L na 1000km, a czytając po forum spotkasz się często z poborem rzędu 0,5L na 1000km więc u Ciebie naprawdę nie ma tragedii :wink:

Jak chodzi o dodawanie zdjęć to pod okienkiem w którym piszesz posty masz ikonkę ze znakiem "+" i podpis "Dodaj zdjęcia do wiadomości". Otworzy Ci się okienko w którym wciskasz "Przeglądaj" i szukasz fotki na swoim kompie a następnie na dole tego okienka klikasz "Wyślij"; czekasz aż fotka się załaduje i po wszystkim. Oczywiście fotka załaduje się jako ciąg liter i znaków i dopiero po zatwierdzeniu postu wyskoczy ona jako obrazek w Twoim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w takim razie wrzucam zdjęcia, powiedzcie coś na temat tego czegoś co zaznaczyłem na pierwszym zdjęciu w czerwonym okręgu. Tam jest sporo oleju.

Olej także jest pod odmą ale to chyba także po tej starej pękniętej..

Co myślicie?

zdj_cie_1.jpg

zdj_cie_2.jpg

zdj_cie_3.jpg

zdj_cie_4.jpg

zdj_cie_5.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ten olej przy odmie moze byc po starej dziurawej wiec wyczysc i obacz pozniej a to na pierwszym zdjeciu zobacz czy nie ma gdzies dziury w rurkach albo sam ten plastik czy nie jest dziurawy tez go robilem ostatnio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak ten "plastik" się nazywa, bo może trzeba go wymienić ?

Udało mi się nagrać filmik, słychać na nim ten właśnie syk o którym pisałem, może ktoś mi powie co to takiego ?

Pierwszy film jest nagrany ogólnie podczas uruchomionego silnika, słychać to syczenie.

Drugi film jest nagrany także z wyłączeniem silnika, też dobrze słychać syczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to syczy powietrze w ukladzie dolotowym , u mnie jest identycznie .Przegazuj to zasyczy jeszcze bardziej. A po zgaszeniu wyrownuje sie cisnienie w kolektorze ssacym tez tak mam. Mysle ze koledzy maja tak samo. Ten plastik zaznaczony na czerwono to ezektor. Rozdziela podcisnienie. Jak by byl uszkodzony to mial bys problem ze wspomaganiem ukladu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak syczy, chyba normalne. I też bierze olej, jeszcze nie sprawdziłem ile litrów na ile km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam to samo wie sie nie martwciei tezmi bierze olej hehe a dzis wymienilem sam odme wszystko ladnie poszlo i szybko dzieki benemu ezektor i rurki tez wymienione przejechalem 200 km i bledu o kataizatorze narazie nie ma ;-) jeszcze tylko wymiana oleju i czujnika oleju ;-) za jakis czas wrzuce logi od czujnika oleju

---------- Post dopisany at 15:14 ---------- Poprzedni post napisany at 15:03 ----------

log statyczny:

Grupy: 006,007,006,007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzac na logi w bloku 7 wyglada wszystko bardzo dobrze . Wartosc zadana masz niska 47 , i nigdy wartosc rzeczywista nie jest nizsza od zadanej. Skoro wywala u ciebie blad czujnika moze to byc zwiazane z chwilowymi brakami komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, wszystko z odczytem poziomu oleju jest w porządku - to znaczy z wartościami w bloku 7. Rzeczywisty odczyt twojego poziomu oleju przyjmuje większą wartość niż minimalna wartość zadana przez konstruktorów/inżynierów silnika. Możesz jeszcze sprawdzić czy czujnik odczytuje temperaturę oleju przez wybranie grupy 03 w tym bloku pomiarowym 08 instrumentów 17. Jest to pierwsza kolumna. Powinieneś mieć aktulną wartość w st.Celsjusza. Czytałem gdzieś na forum, że ludzie mieli problem po wskazanie na Vag'u dawało bez przerwy wartość 155. Wówczas od razu wymieniali czujnik. Sprawdź więc tą temperaturę oleju tylko przez podłączenie samego Vag'a. Gdyby odczyt był prawidłowy, to musisz sprawdzić stan przewodów przy czujniku. Należałoby wyciągnąć wtyczkę i przeczyścić styki zarówno we wtyczce jak i w gnieździe. Więcej Ci nie pomogę bo ni wiem co jeszcze można by sprawdzić. Jest jeszcze switch w zamku klapy maski. Resetuje on wskazanie OIL MIN gdy podniesiesz maskę na 30sek. Jeśli przykładowo OIL MIN by Ci się pojawiło to przez podniesienie maski jest on kasowany. Wówczas możesz stwierdzić, że w switch i idące z niego przewody są w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ten switch mam zaklejony taśma nie jest w zamku styki były czyszczone i kable też jutro sprawdzę tą temperature i dam znać. I mam to zrobić na włączonym silniku? Czy też podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze przekrecisz stacyjke i mozesz sprawdzic. A pozniej sprawdz na rozgrzanym oleju , lub zrob sobie loga podczas jazdy , moze cos wychwycisz przy zmiennych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jutro zrobię i dam logi :D

---------- Post dopisany 20-09-2013 at 14:18 ---------- Poprzedni post napisany 19-09-2013 at 21:12 ----------

wrzucam logi z czujnika od zimnego silnika az do 90 stopni na zegarze mam nadzieje ze cos powiecie wczym mam problem bedewdzieczny bo nie chce wymieniac czujnika bez potrzeby bo juz mam ;-)

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dzisiaj o godz. 12:30:56 wykonałeś pomiar, który trwał przeszło 30min. Temperaturę czujnik mierzy prawidłowo. Widać, że wzrasta ona od 14st.C do 100st.C. Według mnie - czujnik mierzy prawidłowo temperaturę i prawidłowo poziom oleju. Nie wypowiem się jeszcze na temat:"Duty Cycle", który masz w sumie na 100%. Nie wiem co to oznacza. Czy jakość oleju, hm tego Ci nie powiem akurat. Jeszcze muszę doszkolić się. Uważam jednak, jest to lub byłoby to sensowne, że jeśli wyskoczy/wyskakuje Ci "SENSOR OIL" to tylko dlatego, że brak jest odczytu z czujnika w tym aktualnym danym momencie. Czujnik non stop przecież naparza/wysyła przebiegi PWM (impulsy), które w zależności od temperatury i poziomu oleju zmieniają swoje wypełnienie (szerokość). Impulsy są odczytywane przez licznik/komputer. Po przejechaniu każdych 100km wyrzuca średnią wartość poziomu oleju z odczytanych próbek w czasie przejazdu każdych w/w 100km. Jeśli będzie brak impulsów, to w pamięci będzie pustka i wtedy komp mógłby wygenerować błąd w postaci "Sensor OIL". Jeśli brak impulsów to dlatego, że nie ma połączenia - przerwa w tym momencie na styku złącze/gniazdo lub też komputer wywala Ci błąd bo myśli że siedzisz pod samochodem i wyciągasz sobie wtyczkę z czujnika bo żonie nie pasuje do firanek (śmieszne nie ?) ale tak można by sobie wytłumaczyć zapalanie się "Sensor OIL". Zobacz/sprawdź - wyciągnij wtyczkę z czujnika poziomu oleju u siebie w kanale czy tam gdzie indziej w garażu przy włączonej stacyjce i przekonasz się wówczas czy na Vag'u wywali Ci błąd czujnika i czy na fisie również. Ja takich rzeczy jeszcze nie robiłem ale Ty możesz to sprawdzić u siebie. Nic nie uszkodzisz a przekonasz się o oczujnikowaniu samochodu.

Daj znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...