mutilator 1 Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Dzięki za informacje, ale mam pytanie czy to zgrzytanie może wpłynąć negatywnie na skrzynię ? Przyznam ze latem w ogóle tego nie zauwazalem, dopiero jak temperatura spadła bliżej zera to zauważyłem to zgrzytanie przy zmianie na 2 bieg. A i zgrzytanie słyszę tylko jak zmieniam z biegu 1 na 2, przy redukcji na 2 bieg nie słyszę zgrzytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 3 Opublikowano 2 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 zgadza się przy redukcji zgrzytania nie ma, tylko przy przejściu z 1 na 2 bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makale 18 Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Na marginesie: U nas po wymianie oleju z Castrola 5W30 na Valvoline 5W50 oleje "prawie" przestał grać. Wcześniej to były dolewki ;] Teraz można spać spokojniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapsu 1 Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 @Makale Ile brał wcześniej na castrolu? Ja mam 10w40 i bierze około 0.6-1l na 1000km. 5w50 to syntetyk? Mogę lac do swojego? Przebieg rzędu 160k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makale 18 Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 My mamy 150tys ;] Nie potrafię powiedzieć, ale sporo. Coś 0,5 - 1 l /1000 km o ile nie lepiej. 5w to syntetyk. Teraz jeździmy na 5w50 Valvoline VR1 Racing i jest cudnie, tylko jedna dolewka tylko z 200 ml w ciągu kilku tys km ;] (połowę zimy bez dolewki). P.S Wyczyść też sobie odmę, tylko uważaj na tą zawleczke bo nam spadła pod silnik i bez kanału, ani nic zdejmowalismy pokrywę, aby zawleczkę znaleźć Wiecej roboty było z plastikami niż czyszczeniem odmy. My ją umyliśmy gorącą wodą i wysuszyliśmy, było w niej sporo oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dajmon 5 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 ....hm, ten 5w50 Valvoline VR1 Racing z tego co wyczytałem, to nie ma żadnych norm: VW 502 00, VW 505 00 Tak apropo. "Makale" - dlaczego piszesz w liczbie mnogiej typu "my mamy", "u nas", hm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zapsu 1 Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 @Dajmon Pewnie auto dzieli z żoną Apropos świec w moim alt: były pokryte szarym nalotem. O czym to świadczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mutilator 1 Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Czy ktoś jeszcze może potwierdzić ten przypadek z 5W50 ? Czy musi być valvoline a nie np mobil1 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benyA4 7 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 lejac mobil tak naprawde nie wiesz co lejesz , rownie dobrze moze to byc roslinny mobil ma za duzo rozlewni przez co czesto jest podrabiany. Valvoline oczywiscie jest drozszy ale tu placisz za jakosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misha1982 0 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 @DajmonPewnie auto dzieli z żoną Apropos świec w moim alt: były pokryte szarym nalotem. O czym to świadczy? Tak ma być przy prawidłowym spalaniu w cylindrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mutilator 1 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 lejac mobil tak naprawde nie wiesz co lejesz , rownie dobrze moze to byc roslinny mobil ma za duzo rozlewni przez co czesto jest podrabiany. Valvoline oczywiscie jest drozszy ale tu placisz za jakosc. Rozumiem, wiec problem marki rozwiązany. Prosze mi jeszcze powiedziec co takiego różni 5W50 od np 5W40 ze spalanie oleju tak podobno maleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 3 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 5W50 ma większą lepkość w wysokich temperaturach, co może sugerować, że film olejowy jest trwalszy w czasie pracy silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mutilator 1 Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 kiko79 czy miałeś okazje zaobserwować u siebie zużycie oleju 5W50 ? Chce zasięgnąć opinii kilku osób cz faktycznie 5W50 zmiejszy i u mnie branie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enrike2 3 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 u mnie poprawa byla i to znaczna cicha praca silnika i pobor tez spadl ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiko79 3 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 kiko79 czy miałeś okazje zaobserwować u siebie zużycie oleju 5W50 ?Chce zasięgnąć opinii kilku osób cz faktycznie 5W50 zmiejszy i u mnie branie oleju ja jeżdżę na 5W40...zużycie oleju na poziomie 250ml/15000km...czyli w sumie żadne, biorąc pod uwagę że na bagnecie od MIN do MAX jest 500ml. Wsześniej śmigałem na 10W40 i było podobnie. Nie wiem jak byłoby na 5W30, ale odnoszę wrażenie że dla ALT lepsze są oleje o podwyższonej lepkości w wysokich temperaturach. Moja żona z kolei jeździ Focusem z 2008 r (1.6 benzyna) i tam trzeba lać oleje o zmniejszonej lepkości wysokotemperaturowej (5W30). ---------- Post dopisany at 07:16 ---------- Poprzedni post napisany at 07:12 ---------- co prawda audi/vw zalecało do naszych ALT również 5W30 i to w trybie longlife, ale to się chyba nie sprawdziło. W momencie produkcji tych silników nie było syntetycznych 5W40, a 5W30 był hitem z dołączoną bajką o ekologii. Dzisiaj jak przeglądam katalogi Motula, LM i innych producentów olejów to wszyscy pokazują olej 5W40 jako rekomendowany. 5W30 również jest w tych zaleceniach, ale to już jest kwestia wyboru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Audi a4 b6 avant 2.0 atl 0 Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Panowie u mnie dopiero występuje dziwny objaw, miałem pęknięty krótki gięty przewód wychodzący z eżektora oznaczeniu (06b 133 241 ak). auto nie brało oleju. ani grama. Wymieniłem go, po wymianie zaczął pic średnio 1 litr oleju na 1000km. lecz tak mocno zasysało ten waz ze znowu pękł i branie oleju ustało, od ponad tysiąca nic, tylko poszarpywanie na gazie zaraz po przełączeniu.Nie wiem co teraz robić, auto jak by straciło na mocy, czwórnik wychodzący z odmy mocno zapocony myślę o jego wymianie na nowszy (06B103235Q) odma tez pęknięta na łączeniu z czwórnikiem ale o izolowałem na tyle mocno ze od tysiąca kilometrów nadal jet dobrze i się trzyma, dodam ze silnik chodzi równo odpala super tylko jak by stracił na mocy. Po kupnie nie wiedziałem na jakim oleju chodzi wiec znajomy stwierdził ze najlepszym olejem będzie LIQUI MOLY 2627 MoS2 Leichtlauf Super 10W40.co o tym myślicie. Pozdrawiam Edytowane 20 Grudnia 2015 przez Audi a4 b6 avant 2.0 atl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się