Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6 ALT] Nowa odma, ubytek oleju


mutilator

Rekomendowane odpowiedzi

zbyt zadkim wymienianiem oleju , robi sie smoła i zapycha sitko. Do tego dochodza brudy z silnika. Olej na gore silnika pompowany jest za pomoca pompy , pozniej splywa swobodnie , gdybys mial zapchane kanaly powrotne to wkoncu doszlo by do sytuacji ze w misce braklo by oleju , wtedy odrazu na fisie pojawi sie komunikat oil min. ( bardzo popularny w silnikach ALT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w takim razie dobrze będzie też zrobić płukanke silnika przed wymianą oleju ?

Więc zapewne u mnie jest tak jak piszesz, silnik zasyfiony, olej za wolno spływa do miski i pewnie gdzie się da to wywala go z silnika np. przez odme lub dolot powietrza. Dobrze rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymianę takiej uszczelki ogarniesz sam jeśli jesteś chodź trochę techniczny koszt ok 50zł tak ja kupowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mutilator , napewno nie masz az tak zapchanych kanalow zeby olej w stanie cieklym podszedl pod odme, przez odme leci olej w postaci oparow wraz z powietrzem ktore przedostaje sie przez zawory. Rola odmy jest skroplenie oleju ktory powinien splynac do miski a powietrze powinno wrocic do dolotu. Niestety w silnikach ALT tak sie nie dzieje i ciesto skroplony olej przedostaje sie tez do dolotu, brudzac przepustnice i caly dolot. Nie sa to jednak duze ilosci oleju. Płukanke mozesz zrobic, ja robilem srodkiem Motula, napewno nic negatywnego po tym plukaniu sie nie stalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yarosyaros - dzięki za info, pewnie bym i sam wymienił ale nie mam warunków ani sprzętu (klucz dynamometryczny), zostawię więc to mechanikowi.

benyA4 - dzięki za fachowe wytłumaczenie tego zjawiska. Nasuwa mi się jednak jeszcze jeden problem a w zasadzie dwa:

1. Czy może się coś złego wydarzyć jeżeli dłuższy czas ten olej przedostaje się do dolotu ?

2. Jaki jest powód że ten olej dostaje się do dolotu (czyli nie wraca przez odme do miski) i czy nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem jest zle skonstuowane odpowietrzenie gory silnika (odma , czwornik ) Negatyne skutki to zabrudzenie przepustnicy oraz reszty kolektora ssacego. Przepustnice mozna dosc latwo wyczyscic samemu z kolektorem jest juz wiecej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem olej na 5w40 valvoline i przed wymianą wyczyściłem silinik liqui moly engine flush.

Wymieniłem również uszczelke pokrywy zaworów - Zobaczę teraz czy te zabiegi zmniejszą coś pobieranie oleju.

Benya4 - mam pytanie do kolektora ssącego - czy trzeba go czyścić i jak go czyścić ? I jeszcze jedna rzecz chyba będę musiał zdjąć kolektor ssący bo mam ułamaną rurkę od bagnetu oleju i wydostaje się z niej olej, może wiesz jak to wymienić bez demontażu kolektora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez latarke i przyswiec od gory. Reke pchac pod kolektor ssacy obok alternatora i powinienes siegnac ulamana rurke. Dodam ze niestety wiem to z doswiadczenia. Mi pomocne byly jeszcze szczypce zeby wyciagnac resztki rurki. Jak juz wyciagniesz stara rurke to nowa poprostu sie wciska od gory. Zeby wyczyscic dokladnie kolektor musial bys go calkowicie zdemontowac , mysle ze nie ma sensu, prawdopodobnie musial bys tez kupic nowe oringi do uszczelnienia z blokiem silnika.

---------- Post dopisany at 17:20 ---------- Poprzedni post napisany at 17:17 ----------

Bez_tytu_u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego beny pozycje 20 i 21 sa oddzielnie a u mnie wystepuje to jako jedna calosc zy to jest od silnika ALT?? jak wysylalem ci na zdjeciu to jest jedna czesc ktora wchodzi w silnik czy u mnie brakuje pozycji 20??

---------- Post dopisany at 13:36 ---------- Poprzedni post napisany at 13:33 ----------

DSC_0125.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0_0_product_Gfx_7f7a2c7dcc4c3964a7e7e462d7c1a15f.jpg

---------- Post dopisany at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ----------

jak bys nie mial metalowej rurki w bloku silnika (20) to tej plastikowej (21)wogole bys nie mial na co zalozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się do wątku ponieważ wszyscy jesteście w temacie brania oleju. Jeździłem 14tkm na oleju Castrol 5w30 przez ten okres dolałem może 200ml oleju, nadeszła zmiana oleju ponieważ wyjeżdżałem do Niemiec zrobiłem to przed wyjazdem. Wymieniłem filtr, wlałem olej Mobil 5w30. Dojeżdżając na miejsce po 730km zaświeciła się kontrolka oil min. więc dolewka. Jazda z powrotem ponowna dolewka. Przez 2tkm spalił 1l oleju. Od wymiany zaczął brać olej i teraz nie wiem czy jest to usterka mechaniczna czy wina oleju. W załączniku dodam zdjęcie odmy lub to co z niej zostało, czy w tym silniku (110kW) tak ma być czy jest po przeróbce.

DSC_1267.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam taki problem ze po przejechaniu 43mil zapala mi sie oil sensor.a stan jest ok czy to ten czujnik w klapie?bo w misce wymienilem dzieki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, 43mile=69km.

U mnie i u benegoA4 zapala się OIL MIN równo co 100km. Walczymy z tym. Mamy podejrzenie, że coś jest z licznikiem. Sądzimy, że albo oprogramowanie padło w związku z tym, że mamy "próg oleju" wyższy niż nasz aktualny "poziom oleju" odczytany z czujnika poziomu oleju w misie, przez licznik. Podglądamy próg oleju i nasz aktualny poziom oleju w 17-instrumenty, 08-bloki pomiarowe, grupa 07, komórka pierwsza i druga od lewej.

Dokładnie jest to napisane z czym walczymy, na stronie:

http://a4-klub.pl/2-0-219/kontrolka-oleju-268468/

oraz w założonym przeze mnie:

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/google-page-rankingog-oil-min-289965/

Ogarnij te dwa posty przy małym piwku, i będziesz miał jasność na umyśle w czym może tkwić problem. Może coś wniesiesz od Siebie. Chętnie wysłuchamy. Pozdrawiam i czekam na info.

---------- Post dopisany at 20:53 ---------- Poprzedni post napisany at 20:47 ----------

Hm. Chyba klapkę miałem na oczach: OIL Sensor mówi o tym, że nie masz połączenia z czujnikiem poziomu oleju. Licznik nie może go odczytać. Sprawdź połączenie. Przewody dochodzące do samego czujnika. Wyciągnij wtyczkę z czujnika poziomu oleju (po ściągnięciu rzecz jasna osłony silnika) i zobacz czy nie są zaśniedziałe piny. Ogólnie, gdy wszystko z instalacją jest w porządku oraz wyciągniesz wtyczkę z czujnika poziomu oleju to na włączonym zapłonie (nie włączonym silniku) OIL Sensor zapala się/wyskakuje na fisie po ok. 30sek. Po włożeniu z powrotem wtyczki do czujnika poziomu oleju i po skasowaniu błędu na kompie (VAG-Com, czy co tam masz), komunikat znika z fisa.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po przeczyczszceniu pinow juz nie wyskakujeoil sensor ;-) tylko oli min czasami z niewyjasnionych przyczyn ;p mimo prawidlowego stanu oleju ale nie co 100 km wiec u mnie z licznikime pewnie wszytsko ok sie okaze na nastepnym czujniku przy nastepnej wymianie oleju wiec troche poczekamy ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po przeczyczszceniu pinow juz nie wyskakujeoil sensor ;-) tylko oli min czasami z niewyjasnionych przyczyn ;p mimo prawidlowego stanu oleju ale nie co 100 km wiec u mnie z licznikime pewnie wszytsko ok sie okaze na nastepnym czujniku przy nastepnej wymianie oleju wiec troche poczekamy ;d

Na jakim oleju jeździsz Tomku? Spełnia normy VW/Audi?

Pytam dlatego, że ja jak wcześniej zalewałem ELF-em 5W40 to OIL MIN czasem pokazywał się wtedy kiedy rzeczywiście nie było oleju, a czasem świecił na FIS-ie a na bagnecie była połowa stanu lub np.: 3/4. Zmieniłem olej na Valvoline MaxLife 5W40 z normą 502.00/505.00 i teraz OIL MIN świeci rzeczywiście wtedy kiedy oleju jest niewiele ponad MIN na bagnecie. Nie mówię żebyś zalewał Valvolinem, ale może coś jest z olejem którego używasz i robi czujnik w .uja :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego wcześniej jeździłem na kastroju. 5w40 to częściej się palił oil sensor i oil min a teraz mam 5w50 volvoline i oil min zapala się tak jak powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym zapytać czy ktoś spotkał sie ze zgrzytaniem podczas wyrzucania 2 biegu na zimnym silniku ? Zauważam to od jakiegoś czasu i nie wiem co to może być czy to sprzęgło czy może cos innego ?

Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też tak mam. Po długim postoju na mrozie jak wrzucam 2 bieg to jest takie zahaczenie, chrupnięcie czy coś takiego. Po przejechaniu kilkuset metrów objaw mija. Czytałem że skrzynie od VW mają haczący 2 bieg. Dodam, że objaw nie występuje na zimnym silniku latem. Tylko zimą i tylko przy ujemnych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz się bałem, że skrzynia się sypie. A tu proszę, normalna praca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...