Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6 ALT] Nowa odma, ubytek oleju


mutilator

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mi się zapalił oil sensor to na vagu miałem błąd a dzis nie miałem nic więc już nie wiem sam jutro zrobię tak jak ty mówiłeś wyjdę wtyczke więc co mam wymieniać ten czujnik czy nie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na spokojnie kolego. Nic na szybko i siłę. Jeszcze nie wymieniaj czujnika. Nowy oryginał w ASO kosztuje 380zł. W InterCars'ie 440zł oryginał Hella z germanii na drugi dzień. Przed zakupem jednak udokumentuj, znajdź dowód, że to na pewno czujnik pada. Większość mechaników potrafi tylko wymieniać, a nie potrafi zdiagnozować czy rzeczywiście to ten element jest przyczyną. Potwierdź wymianę czujnika jakimś dowodem. Ja od roku czasu mam problem z kontrolką "OIL MIN", a od 3 miesięcy jestem na tropie tego ustrojstwa - czujnika poziomu oleju w misce. Od około miesiąca wiem gdzie mogę podglądać z Vag'a odczyty z tego czujnika - Ty już też, to dużo.

Ja korzystam akurat z Vag'a ponieważ jest on zainstalowany na laptoku, którego kupiłem od poprzedniego właściciela. Myślę, że nie ma znaczenia z czego korzystasz, czy z Vag'a, czy VCDS'a, jeden pieron. Ważne jest, że się komunikujesz z kompem i możesz odczytywać błędy, itp.

Kolego, jak wyjmiesz wtyczkę na włączonym czy zgaszonym silniku, to nic się nie stanie z maszyną. Na włączonym silniku jest o tyle dobrze, że gdy masz podłączonego kompa ze złączem OBD2 to na bieżąco analizujesz co się dzieje. VAG lub VCDS od razu powinien wywalić błąd o braku komunikacji z czujnikiem, gdy wyciągniesz wtyczkę z niego - tak myślę - sam tego jeszcze nie robiłem bo nie mam kanału. Jeśli będziesz miał wyciągniętą wtyczkę, i pojawi Ci się błąd komunikacji, to możesz ten błąd wykasować. Jak go wykasujesz i dasz odśwież (cofniesz się z błędów i wejdziesz w nie jeszcze raz ponownie), to ponownie błąd czujnika powinien wyskoczyć. W ten sposób będziesz widział, że brak łączności kompa/licznika z czujnikiem będzie dawał info. Przeczyścisz styki w gnieździe/wtyczce, włożysz wtyczkę do czujnika, skasujesz błąd, odświeżysz, przez ponowne wyjście/wejście i wykonasz czynność ruszania przewodami przy samej wtyczce czujnika. Jeśli będzie gdzieś przerwa, mikropęknięcie, zaśniedziała miedź, czy to w przewodach zasilania czujnika (+, - ), czy w przewodzie sygnałowym (PWM), to program powinien to wychwycić. Jeśli te manewry z czyszczeniem wtyczki/gniazda/ruszaniem przewodów nie pomogą - ostatecznie pozostaje wymiana czujnika lub jeszcze zasięgnięcia opinii gdzieś indziej z ludziem o większym doświadczeniu. Może ten ktoś coś jeszcze więcej doradzi/podpowie. Może te czujniki z upływem czasu rzeczywiście zaczynają fiksować, jednym (jak, np. mi) zaniżają poziom oleju w misce, drugim (jak Tobie) przestają słać sygnał PWM lub jest on niepełny, tylko odczyt temp., a brak odczytu poziomu oleju lub na odwrót. Daj znać co było podczas wkładania/wyciągania wtyczki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś będę miał okazję z wyjściem wtyczki bo będę olej. Wymieniał także napiszę co się działo czujnika jak narazie nie wymienię bo wszystko jest ok jak narazie

---------- Post dopisany at 10:39 ---------- Poprzedni post napisany at 08:44 ----------

Tylko kolego w tym problem jak miałem ten oil sensor to na vagu miałem skasowalem ale dalej wracał mechanik mi przeczyscil styki i po jakimś czasie wszystko wróciło do normy błędu na vagu nie ma i oil sensor ani oil min się nie pala dodatkowo owinalem kable izolacja i jest ok tylko niepotrzebnie ze kupiłem już czujnik he Ale cóż przyda sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłeś czujnik ?

oryginał (z ASO - hella) czy zamiennik (no name)?

Ile zapłaciłeś ?

Mógłbyś z ciekawości pomierzyć styki starego i nowego czujnika, omomierzem ? - wszystkie kombinacje pomiarów pomiędzy jego trzema wyprowadzeniami !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Tomku kupiłeś to nie przepadnie, a z upływem czasu tańszy nie będzie tylko droższy, więc nawet jak się Tobie nie przyda bo powiedzmy auto sprzedasz a czujnik zostanie to prędzej czy później jakiś chętny się na czujnik znajdzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już dużo wcześnie jak pisałem mogłem wtedy zrobić logi czujnika ale nie wiadomo było jak he niestety kolego nie mam jak sprawdzić bo teraz oba czujniki mam teraz dobre i żadnego błędu.

Jak zlal mi olej z silnika czyli nic nie było przekrecilem kluczyk ale żadna wiadomość z czujnika oleju nie wyskoczyła to normalne?

---------- Post dopisany at 21:59 ---------- Poprzedni post napisany at 21:45 ----------

I weszło mi 4,2 l oleju tylea być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za czujnik zapłaciłem 180 zł. Teraz tylko zrobić immo i będzie chodzić na cacy he. A check już jak narazie nie występuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze. Nie Sprzedałeś nam kolego enrike2 teraz po wymianie oleju żadnych ważnych informacji. Szkoda.

Piszesz jednak, że gdy wyciągnąłeś wtyczkę z czujnika poziomu oleju, a załączony miałeś zapłon (silnik nie włączony), to VAG/VCDS nie wykazał jego braku ? Przecież czujnik śle impulsy do kompa/licznika również w stanie statycznym (powinien słać, bo tak jest napisany o tym czujniku .pdf), czyli przed uruchomieniem maszyny na włączonym zapłonie - przed włączeniem samego silnika. Występuje wówczas zasilanie w całej instalacji elektrycznej samochodu i we wszystkich modułach i układach pomiarowych. Np. pomiar małego prądu przepuszczonego przez obwód kablowy (przewody), na końcu którego zamyka się on włóknem żarówki. Blok pomiarowy analizuje czy żarówkę masz sprawną w samochodzie - czy się nie przepaliła. Więc myślę, że układ pomiarowy czujnika w stanie statycznym, zliczający impulsy PWM, ich szerokość oraz rozróżniający impulsy od poziomu oleju i temp. powinien zareagować o ich braku lub zareagować na zerowy prąd płynący (niepłynący) do czujnika jako element obciążający instalację (nie wiem czy czujnik zasilany jest z 12V, czy 5V). Podobnie przecież jest z czujnikiem położenia wału korbowego, z którym miałem sposobność zapoznania się, gdzie czujnik również śle informacje w postaci impulsów, a układ pomiarowy kompa je odbiera. Wyciągnięcie wtyczki z tego czujnika powodowało wyskakiwanie błędu na VAG'u. Jak wtyczkę włożyłem i skasowałem błąd - było w porządku.

Wracając do naszego czujnika poziomu oleju, to nie sprawdzałeś zapewne kolego enrike2 co się dzieje w misce olejowej ?, tzn.: w instrumentach 17, w blokach pomiarowych 08, w grupie 07, pierwszej komórce, po przekręceniu stacyjki (nie zapalając silnika), gdy miałeś wyciągniętą wtyczkę z czujnika ? Pytam, bo czujnik śle info o stanie oleju w misie w stanie statycznym, przed uruchomieniem silnika. Robiłeś przecież LOG'i w stanie statycznym i miałeś info o poziomie oleju. Po uruchomieniu silnika cały blok pomiarowy poziomu oleju na czele z czujnikiem poziomu oleju przechodzi w pomiar dynamiczny oleju, wywalając średnią z pomiarów ze 100km. Nie może być tak, że kolejny temat na forum z czujnikiem poziomu oleju, tutaj akurat się pojawił temat "OIL SENSOR", będzie bez odpowiedzi, bez podanej przyczyny awarii. Działa Ci teraz wszystko enrike2 ?, to dobrze, bardzo, bardzo dobrze. Wszyscy się cieszymy ale nie mamy dowodu na Twoją przypadłość/dolegliwość. Co teraz .........?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przede mną niedługo wymiana oleju i będę chciał zrobić wpierw płukankę silnika no a później wymiana filtra na Manna i oleju chyba na Motula 5w40. Ale chciałbym też przy okazji zdjąć miskę olejową. Jednak gdzieś wyczytałem że w tym silniku jest z tym problem bo pod miska przebiega belka od silnika. Czy ktoś może dał radę zdjąć michę bez ruszania tej belki?...i jeszcze jedno pytanko : z etki wynika żeby doszczelnić później miskę jest jakiś specjalny sylikon..program nie pokazał mi żadnej uszczelki,którą można by kupić i ją założyć.Czy ktoś z Was się orientuje jak jest z tym uszczelnieniem miski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już po wymienię oleju czekamy na idol sensor albo oil min i wtedy vag pojdzie w ruch i zobaczymy :D teraz olej kontroluje przez bagnet i jak będzie minimum to zobaczymy czy czujnik zareaguje tak więc czekamy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że OIL MIN wcześniej jak po 100km to się nie zapali i przyjmując, że nie podniesiesz maski przez ten dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nawet czujnika w masce nie mam ;p jest zaklejony taśma a juz zobilem przeszlo 300 km i nic jak cos bede informowal co sie dzieje ale samochod inaczej chodzi po zmianie na volvoline 5w50 tak ciszej a zobazymy jak to sie ma to zuzycia olej ;-) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

zrobiłem tak jak mi polecaliście żeby wytrzeć olej. Po paru dniach testów zauważyłem olej w niektórych miejscach, poniżej zamieszczam zdjęcia.

Najbardziej zastanawia mnie olej przy cewkach zapłonowych, wiecie co to może być, o czym to świadczy, jaka tego przyczyna ??

317axyf.jpg

2chssxs.jpg

34j2152.jpg

qpo0b7.jpg

2n6zwi9.jpg

oh1bg5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, a możesz coś więcej powiedzieć co to za uszczelka klawiaturki ? Czy jest z tym problem żeby to wymienić, drogie to ?

Jeżeli chodzi o odme to jest założona nowa jakiś miesiąc, wydostający się z niej olej może być innej przyczyny i właśnie się zastanawiam co, moim zdaniem jest jakiś problem z ciśnieniem oleju ale nie mam pojęcia jaka tego może być przyczyna, wie ktoś coś na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys mial za niskie cisninie oleju to pojawi ci sie komuikat na fisie. Pierwsze co w takim przypadku trzeba przeczyscic smoka pompy olejowej. Niestety do tego trzeba podniesc silnik i odkrecic miske. Uszczelka pod pokrywe zaworow to koszt okolo 100zl (jak dobrze pamietam) Wymienia sie latwo ale trzeba miec klucz dynamometryczny zeby pozniej dokrecic ja z rowna sila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benyA4 dzięki za podpowiedź, nie chodziło mi o za niskie ciśnienie oleju tylko bardziej o problem z jego przepływem podczas pracy silnika, stąd też może wynikać problem z braniem oleju i jego wyciek w niektórych miejscach, które widać na załączonych zdjęciach powyżej.

Jeżeli chodzi o tego smoka pompy olejowej to z czego najczęściej wynika jego zapchanie, czym to jest spowodowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...