Skocz do zawartości

zapsu

Pasjonat
  • Postów

    224
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O zapsu

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    WPI

Auto

  • Model
    A6 C7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CDNB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia zapsu

1

Reputacja

  1. zapsu

    C7 Resident

    W mojej ocenie cisza (skonsultuje z mechanikiem). Wymieniony przez poprzedniego właściciela przy 160k km. Obecnie mam 230k km. Rozumiem, że bez widocznych objawów nie dotykać?
  2. zapsu

    C7 Resident

    Dzien dobry mam 2.0 TFSI z 2012 roku, przebieg 230k km. Rozrzad jest na łańcuchu czy pasku (intercars sprzedaje paski, a internet twierdzi ze jest lancuch)? Jaki jest interwał wymiany?
  3. Tak jak piszesz, rozważam Meguin super leichtlauf 5w40 lub Ravenol VST 5w40 1. Gdzie najlepiej kupić olej żeby był oryginalny? 2. Z dwóch powyższych który bardziej pasuje do CDNB? 3. Czy przed wymiana zrobić płukankę Milllers lub Liqui Moly? Czy inna? Z góry Dziekuje za pomoc.
  4. Jaki olej do 2.0 TFSI CDNB z przebiegiem 230k km. Dolewam 0.5l pomiędzy wymiana co 10k km żeby utrzymać blisko poziomu max/połowa wskazania. Teraz leje Motul xcess 5W40.
  5. Dzięki za radę. Poczytam o tych olejach - wstępnie widze ze są polecane. Druga kwestia - równie istotna: czy mogę w jakikolwiek sposób zaszkodzić silnikowi poprzez płukankę, ceratek (nie wydawajmy się w dyskusje czy działa) bądź dodatek do paliwa w celu wyczyszczenia wtrysków? O płukankę pytam w kontekście poboru oleju. Silnik CDNB z 2012 roku jest tym poprawionym, teoretycznie wada olejowa nie powinna występować. U mnie jest pod kontrola i dolewam 0,5l na 10000 km, czyli raz przed wymiana. Mógłbym nie dolewać, ale nie chce jeździć blisko minimum. Dlatego proszę o Wasze doświadczenia z tymi silnikami i płukanka. Kwestia wtrysków pytam, ponieważ spotkałem się z opiniami ze w silnikach z większym przebiegiem czyszczenie wtrysków może spowodować oderwanie się brudu i zapchanie wtrysku. Z góry Dziekuje.
  6. Czesc! Będę wymieniał oleju w Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TSI CDNB 180 km z przebiegiem 230k km. Dotychczas lałem Motul 5W40, tak jak poprzedni właściciel. Po przestudiowaniu forum doszedłem do wniosku, ze warto zmienić olej na Millers EE Performance. W związku z tym mam kilka pytań: 1. Zastosować 5W30 (norma 502 do standardowej wymiany) czy 5W40 (norma 504/507 do LL)? 2. Czy stosować płukankę Millers ENGINE FLUSH lub równoważna Liqui Moly? 3. Czy warto stosować dodatki do paliwa w celu czyszczenia wtrysków? Np Millers PETROL INJECTOR CLEANER lub Liqui Moly? Dlaczego zadaje te pytania? Ponieważ obecnie silnik pracuje poprawnie. Nie mam zasadniczo zastrzeżeń. Pobor oleju to 0,5l pomiędzy wymianami (wymieniam do 10k km) - wiec jest w normie. Chcialbym zadbać o silnik, ponieważ ma już pewien przebieg (choć dla mnie 230k km to nic szczególnego dla silnika), stad pomysł o płukance czy czyszczeniu wtrysków, natomiast nie chciałbym zaszkodzić czy zwiększyć pobór oleju. Z góry Dziekuje za porady. Proszę o rzeczowe odpowiedzi. Być może dla Was odpowiedz na czesc pytań będzie oczywista, niemniej ja wole się poradzić, niż popełnić błąd. Pozdrawiam Lukasz
  7. Jakie preparaty polecacie do jasnej skory w A6 z 2012 roku? Skóra jest w całkiem dobrym stanie, nie widze przetarć. Natomiast wymaga wyczyszczenia i nawilżenia żeby służyła długie lata :)
  8. zapsu

    A6 C7 felgi ET 31 i ET48

    Koła założone. Auto jeździ.
  9. zapsu

    A6 C7 felgi ET 31 i ET48

    Dzięki za pomoc. Jutro dokończę dzieło - przekładka kół + pierścienie. Kwestia dystansów do rozważenia na potem. Pewnie zastosuję ze względów wizualnych.
  10. zapsu

    A6 C7 felgi ET 31 i ET48

    Tak tak, te pierścienie założę. Słusznie. Zastanawiam się nad dystansami. Grunt, ze tak auto jeździło i nic nie tarło, według poprzedniego właściciela.
  11. zapsu

    A6 C7 felgi ET 31 i ET48

    Dzięki! Patrzac po samym ET felga letnia jest schowana o 17 mm, ale tez jest 17 mm bliżej zawieszenia, hamulców itd. Poprzedni właściciel nic nie mówił o dystansach. Dopytam go. Niemniej chyba będę musiał kupić dystanse 17mm żeby zachować takie samo ustawienie felgi. EDIT. Dopytałem - stosował tylko plastikowe tuleje. Dystansów nie. Nic nie obcierało.
  12. zapsu

    A6 C7 felgi ET 31 i ET48

    Cześć zglaszam się o fachowa pomoc. Koła zimowe mam na srebrnych felgach 18 cali, opony 245/45/18 - ET31. Zalozylem przed chwila felgę letnia szprychowa - rozmiar ten sam 245/45/18 felga 18 ET48. Jak widzicie na zdjęciu felga na lato jest mocno schowana. Pomijajac kwestie wizualne, czy nic nie będzie obcierało? Poprzedni właściciel dał mi takie plastikowe „dystanse”. Do czego one sa? Felgę założyłem bez tego. Zapomniałem. Dziekuje za pomoc.
  13. Patrząc na ceny w Łodzi i Waw czyli minimum 200 zł za renowację jednej felgi 18" to gra nie jest warta świeczki. Dodam, że to 200 zł to pewnie za mało, bo felgę trzeba zeszlifować, wypolerować i pomalować. Albo je sprzedam, albo przymknę oko.
  14. Jest to do wykonania samemu, czy lepiej oddać do warsztatu? Nie mam dwóch lewych rąk.
  15. Cześć, nabyłem razem z samochodem felgi AEZ 18" które były użytkowane latem. Wzór mi się bardzo podoba. Niestety mają dziwny biały nalot. Czyściłem to zwykłymi środkami dostępnymi w łazience, jednak nie pomogło. Co proponujecie, żeby przywrócić dawny blask? Zdjęcia trochę dramatyzują obraz, bo robiłem je w ciemnym garażu z lampą. Aż tak źle to nie wygląda, ale piękne też nie jest. Proszę o porady, Łukasz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...