Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 CDNB 230k km - wymiana oleju na 5W40 Millers, płukanka, dodatek do paliwa


zapsu

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc!

Będę wymieniał oleju w Audi A6 C7 z silnikiem 2.0 TSI CDNB 180 km z przebiegiem 230k km. 
Dotychczas lałem Motul 5W40, tak jak poprzedni właściciel. Po przestudiowaniu forum doszedłem do wniosku, ze warto zmienić olej na Millers EE Performance. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Zastosować 5W30 (norma 502 do standardowej wymiany) czy 5W40 (norma 504/507 do LL)?

2. Czy stosować płukankę Millers ENGINE FLUSH lub równoważna Liqui Moly?

3. Czy warto stosować dodatki do paliwa w celu czyszczenia wtrysków? Np Millers PETROL INJECTOR CLEANER lub Liqui Moly?

Dlaczego zadaje te pytania? Ponieważ obecnie silnik pracuje poprawnie. Nie mam zasadniczo zastrzeżeń. 
Pobor oleju to 0,5l pomiędzy wymianami (wymieniam do 10k km) - wiec jest w normie. 
Chcialbym zadbać o silnik, ponieważ ma już pewien przebieg (choć dla mnie 230k km to nic szczególnego dla silnika), stad pomysł o płukance czy czyszczeniu wtrysków, natomiast nie chciałbym zaszkodzić czy zwiększyć pobór oleju. 
 

Z góry Dziekuje za porady. Proszę o rzeczowe odpowiedzi. Być może dla Was odpowiedz na czesc pytań będzie oczywista, niemniej ja wole się poradzić, niż popełnić błąd. 
 

Pozdrawiam

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast przepłacać za markę i ich marketing. Kup porządny olej syntetyczny Meguin super leichtlauf 5w40 lub Ravenol VST 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ELLIOTT napisał:

Zamiast przepłacać za markę i ich marketing. Kup porządny olej syntetyczny Meguin super leichtlauf 5w40 lub Ravenol VST 5w40.

Dzięki za radę. Poczytam o tych olejach - wstępnie widze ze są polecane. 
 

Druga kwestia - równie istotna: 

czy mogę w jakikolwiek sposób zaszkodzić silnikowi poprzez płukankę, ceratek (nie wydawajmy się w dyskusje czy działa) bądź dodatek do paliwa w celu wyczyszczenia wtrysków?

O płukankę pytam w kontekście poboru oleju. Silnik CDNB z 2012 roku jest tym poprawionym, teoretycznie wada olejowa nie powinna występować. U mnie jest pod kontrola i dolewam 0,5l na 10000 km, czyli raz przed wymiana. Mógłbym nie dolewać, ale nie chce jeździć blisko minimum. 
Dlatego proszę o Wasze doświadczenia z tymi silnikami i płukanka. 
Kwestia wtrysków pytam, ponieważ spotkałem się z opiniami ze w silnikach z większym przebiegiem czyszczenie wtrysków może spowodować oderwanie się brudu i zapchanie wtrysku. 
 

Z góry Dziekuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobór jest w normie. Płukanka oraz cerata to lep na d*pę.  Wystarczy kupić porządny olej który posiada odpowiednią formulację. Janusze często przepłacają za mineralki, następnie doprawiają bez myślnie dodatkami. Interes życia.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam przed wymianą oleju dolewam płukankę tec 2000 i zawsze pięknie mi czyści silnik. po takim czyszczeniu wlewam nowy olej oczywiscie dobrej jakości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krystek78 napisał:

i płukankę wlewasz do starego oleju?

No przecież że nie do nowego. Płukanka rozrzedza olej i może obniżyć jego ciśnienie dlatego płucze się silnik ja biegu jałowym a nie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...