Skocz do zawartości

piotreq6

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O piotreq6

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Krzczonów/Lublin

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia piotreq6

0

Reputacja

  1. Witam. Ponad rok temu zakupiłem Audi A4 1.8T (AJL) QUATTRO z instalacja gazową. Jedyne co wiem na temetaj tej instalacji to to że sterowniek jest SIROCCO DIEGO G3, wtryski są Hana zielone i parownik KME Golg. Juz od samego poczatku nie podobało mi się w tej instalacji że za każym razem podczas przyspiesznia powyżej 4,5tys obrotów nastepuje automatyczne przełączenie na PB. ( Poprzedni wałściciel tłumaczył że to ze względów bezpieczeństwa). W zeszły miesiącu robiac homologacje butli poprostu kazałem to przestawić gazownikowi żeby było normalnie i tak tez zrobił. Po tym zabiegu auto jechało do tych 4,5 tys normalnie, natomiast powyżej tych obrotów zaczynało szarpać. Im bardziej był docisniety pedał gazu tym wieksze szerpanie i czuć było że auto nie jedzie tak jak powinno. Natomiast przy 5,5tys juz sie wogóle nie dało jechać bo mozna było głową przednią szybe wybić . Po rozmowie z moim mechanikiem zabrał on auto do swojego znajomego który zajmuje sie instalacjami LPG, ale ten majster po całym dniu przy aucie stwierdził żę jest uszkodzony sterownik, ponieważ jak on to powiedział (ja jestem laikiem) po wgraniu nowej mapy i przejechaniu 1km sterownik wraca do wczesniejszych ustawień. Mówił tez coś o tym że sterownik widzi ustawienia właśnie do tych 4,5tys a puźniej sie "gubi" i odcina wtryski czego własnie wynikim jest to szarpanie przy 5.5tys obrotów. Stwierdził że albo sterownik jest zablokowany albo uszkodzony i jedynym wyjściem jest wymiana na inny. Czy jest jakies inne lekarstwo na tą "chorobe" oprucz wymiany sterownika na inny? A może jest ktos kto by był w stanie to ogarnąc? I w ostateczności jakie moga byc koszty wymiany sterownika na inny? Podrawiam Piotrek
  2. Wymieniona została przepustnica, co spowodowało że obroty już nie falują, jednak głównym przyczyną zamieszania stał się przepływomierz, bo jego odczyty to był istny rollercoster, raz wysoko raz nisko na biegu jałowy, a przy max obrotach wartość była za niska. Został on zastąpiony przepływką z silnika TDI o dziwo autko odżyło, przyśpiesza i jedzie normalnie. Stąd moje pytanie bo stary miał numer 06A906461D a ten który został zainstalowany ma ten sam numer jedna końcowa litera to G lub L (nie pamiętam dokładnie bo to nie bylem podczas wymiany). W oryginalny przepływomierz uzyskuje wartość max 115-120, natomiast ten z TDI 125-130. Tak wiec moje pytanie jaka jest różnica pomiędzy tymi przepływomierzami i czy ten obecnie zainstalowany może zastąpić oryginalny.
  3. W poniedziałek będzie wymieniona i zaadoptowana przepustnica, zobaczymy czy to coś pomoże. Ciekawym jest ze ostatnio auto nawet 2 bądź 3 razy porostu zgasło na świtała, tak jak by je coś mocno przydławiło aż do zgaśnięcia, na szczęście odpalało i jechało dalej. W innym temacie wyczytałem żeby jeszcze sprawdzić odmę oraz zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, myślicie panowie że to dobry trop??
  4. To że Q będzie gorzej przyśpieszać od ośki to ja wiem, świece wymieniane były jakiś miesiąc temu na nowe na nowe platynowe BERU, stare miały kolor brązowy, nie wyglądały na to że są zalewne, bądź jakoś osmolone, wyglądały na ok.
  5. Witam, jakieś 2 miesiące temu kupiłem A4 B5, wszytko było niby ok, poza delikatnie falującymi obrotami na biegu jałowym. Po wyczyszczeniu przepustnicy i wykasowaniu błędów auto praktycznie nie przyśpieszało. Szarpało i ciągnęło bardzo nierówno. Jednak po pewnym czasie przypadłość ustąpiła, jednak autko i tak nie ciągnie tak jak powinno bo mam porównanie z autem z tym samym silnikiem tylko że wyłącznie z napędem na przednią oś, bo moja A4 jest w wersji Quattro. Autko zostało w międzyczasie zagazowane, i o dziwo na gazie przyśpiesza równo i płynnie , i czuć ze robi to znacznie szybciej i lepiej niż na benzynie . Jednak ze czasem zdarza się pojedyncze szarpnięcie jak by silnik przygasł, ale po tym autko dalej jedzie normalnie. Autko było podłączane do Vaga i wyskoczyły następujące błędy: 16891 - Idie control System RPM Higher Than Expected - P0507 - 35-10 Intermittent. 17953 - Throttle Valve Controller Maltfunction P1545 - 35-10 Intermittent. Proszę o jakąś pomoc i podpowiedzi pozdrawiam .
  6. Witam wszystkich. Od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem AUDI A4 1.8TQ w wersji wyposażenia QUTTRO GMBH
×
×
  • Dodaj nową pozycję...