Witam serdecznie !
Od parku chwil jestem nowym członkiem tego forum, dlatego też raz jeszcze chciałabym się przedstawić. Nazywam się Łukasz i jestem posiadaczem A4 B6 3.0 V6 2003r z skrzynią multitronic. Chciałbym poprosić Was o poradę a oraz zdiagnozowanie problemu...
Dokładnie miesiąc temu po przejażdżce na zakupy ( silnik był już rozgrzany ) wsiadając do auta i odpalając go w celu powrotu do domu pokazała mi się kontrolka ESP oraz auto natychmiastowo zgasło. Odpaliłem raz, drugi, trzeci ciągle gasło i gasło a kontrolka nie przestawała się gasnąć... przekonany byłem,że już tylko laweta mi pomoże a jednak w końcu odpalił.. i tak jakoś pomaleńku wracałem do domu chociaż stając na światłach nadal gasł.. pod sam koniec drogi nie gasł ale na wolnych obrotach strasznie się dławił. Następnego dnia pojechałem do mechanika gdzie podłączyliśmy Audicę pod Vaga a ten pokazał nastepujące błędy..
17819 - System wtrysku powietrza wtórnego, blok 2 zbyt mały przepływ
17831 - Zawór wtrysku powietrza wtórnego, bank 1, zbyt niski przepływ
16486 - Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
po czym dodał...,że nie ma zielonego pojęcia co to może być ;-) uwielbiam takie momenty ;-)
a co najlepsze - po skasowaniu błędów jak ręką odjął - WSZYSTKO WRÓCIŁO DO NORNY( auto się nie dusiło obroty nie falowały), ale nie na długo, bo po miesiącu to samo.. ( przejechałem jakieś 3 tys km) i cały czas błąd dot. powietrza wtórnego..
Drodzy Forumowicze... co to może być ?
poczytałem o tym trochę i różne są zdania.. jedni mówią,że to nieszczelność po stronie ssące, ew węże zapchane a może zawór regulujący doprowadzenie wtórnego powietrza ?
a może wtryski ? czy GAZ bo mam instalację w aucie .. a może zapchany filtr gazu jest powodem ?
Pytanie też dlaczego zapala się kontrolka od ESP a nie silniczek ?
A może to ma też coś wspólnego z zaworem EGR?