Skocz do zawartości

roadking

Pasjonat
  • Postów

    68
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O roadking

Osiągnięcia roadking

1

Reputacja

  1. Od pewnego czasu mam problem z którym nie mogę sobie dać rady. Sterownik regulujący zasięg xenonów zgłasza co rusz błąd na obu czujnikach G78 i G76 "short to plus". Kłopot w tym że oba czujniki sa sprawne i nawet jak zaemulowałem ich działanie na rezystorach zapiętych bezpośrednio przy wtyczce modułu xenonów to nadal się pojawiają błędy. Zapiołem się VCDSem i obserwowałem moment pojawienia się błędu na wykresie graficznym. I co ciekawe wcale nie pojawia się dodatnie napięcie na wejściach, jedyne co się zmienia to parametr "time constant" (4 pozycja w 2 bloku mierzonych wartości). Przed błędem wyświetla się tam 61,44s w chwili pojawienia się błędu parametr pływa na przemian 31 sek i 61 sek... po skasowaniu błędów znowu pojawia się 61,44s. Co to jest za parametr? skąd on sie bierze i od czego zależy ?
  2. Ale co kupiłeś używane ? Czujniki przy wahaczach czy może sam modół który jest zlokalizowany za schowkiem? Wczoraj odciołem wiazki które prowadziły do czujników na wahaczach i podłaczyłem rezystorki bezpośrednio na wtyczce samego modułu xenonów i błedy nadal sie pojawiają, wnioskuję że sam modół wariuje i wystawia te błędy nawet gdy na jego wejsciach są dobre sygnały. ---------- Post dopisany 17-06-2014 at 11:25 ---------- Poprzedni post napisany 11-06-2014 at 08:29 ---------- No więc moi drodzy już nic z tego nie rozumiem, czujniki G76 i G78 (te na wahaczach) odciołem i zasymulowałem ich istnienie poprzez dzielnik rezystancyjny zalutowany bezpośrednio na wtyczce modułu xenonów (ten modół za schowkiem pasażera), wyeliminowałem w ten sposób problemy z wiązka elektryczną. Błędy nadal się pojawiały, wymieniłem więc moduł poziomowania xenonów, i dalej są błędy. To jakis koszmar, co może być w takim razie przyczyną wyświetlania co jakiś czas komunikatów "short to plus" na obu czujnkach G76 i G78 ? ---------- Post dopisany 22-06-2014 at 11:54 ---------- Poprzedni post napisany 17-06-2014 at 11:25 ---------- nikt nic mi nie doradzi ?
  3. Od pewnego czasu co jakiś czas (czasami co kilka dni a czasami po 2-3 razy dziennie) zapala mi się na FISie kontrolka błedu poziomowania xenonów. Pojawia sie błąd czujnika G76 (short to plus) Myślałem że to problem z tym czujnikiem albo z wtyczką (jak gubi mase to wtedy na kabelku sygnałowym pojawia sie zasilanie i to komputer interpertuje jako przywarcie do plusa. Jednak zanim wymienie czujnik postanowiłem obciąc przewody przy wtyczce G76 i zalutowałem w jego miejsce zwykły dzielnik napiecia na dwóch rezystorkach (2x1kOhm). Teraz nie może byc mowy o problemie z czujnikiem lub jego wtyczką. I co ciekawe pomimo tego zabiegu nadal pojawia się błąd. No to znaczy że coś padło na wiazce, gdzieś jest słaby styk. Jak patrzyłem do elzy to wynika że wiazka która idzie do tylnego czujnika jest łaczona na czarnej kostce z 4 pinami. Pytanie gdzie jest ta kostka ? Potem są dwie zwory Z20 i Z21... pytanie gdzie one są ? Dalej juz kabelki zasilania czujników są wspólne z czujnikiem przednim a z nim jest wszytko OK. Co mi poradzicie?
  4. Niestety nic na razie nie znalazłem, buczy jak buczało, skrzypi jak skrzypiało (czasami jak popada to mniej skrzypi) . Generalnie jak czytam te maile to aby cokolwiek zrobić to trzeba wydać kilka stów, no i w mojej ocenie nie warto bo nie wygląda na to aby zagrażało to bezpieczeństwu, również nie ma progresu ze jest coś gorzej... No to narazie jeżdżę a jak cos wyjdzie to przy okazji prędzej niż teraz jak się będę napinać.
  5. Jak to nadkole sie poluzowało ? Chodzi o ten plastik ?
  6. Po wymianie obu poduszek pod silnikiem problem został zażegnany.
  7. A to jest pewne że nie działa powyżej 3 stopni? Czytałem instrukcję i nigdzie tego nie znalazłem... Zawsze moge odpalić klime w garażu. Wtedy powinna zaskoczyć, pytanie które konkretnie bloki pomiarowa mam sprawdzić i jakie one powinny mieć wartości. Ja mam VCDS'a.
  8. Na razie nic z tym nie robię, brak czasu. Ale zacznę od wymiany płynu. SL
  9. Mam zwykłe fotele, czyli u mnie ten bajerek nie zadziała :-(
  10. Wyczytałem w instrukcji, że jest taka opcja że jak włącza się wsteczny to automatycznie prawe lusterko się obniża tak aby widzieć krawężnik. U mnie to nie działa, gdzie się to aktywuje ? SL
  11. Jaki bezpiecznik ? Przecież jak by był padnięty bezpiecznik to pewno VAG by to wykazał ... Cenna byłaby dla mnie informacja na jakie parametry (odczyty) zwrócić uwagę... Np ciśnienie w obiegu AC (jakie być powinno, ile barów...). Czy to prawda ze AC nie zadziała jak jest za zimno na zewnątrz ?
  12. Mam ciekawy przypadek, otóż jak było jeszcze ciepło włączałem klimatyzacje i próbowałem schłodzić auto, niestety powietrze, które wylatywało z kratek zamiast być zimne to było takie raczej jak powietrze na zewnątrz, nawet na Lo nie uzyskiwałem efektu lodowatego nawiewu z kratek. Co ciekawe jak włączam ECON to w poprzednim aucie miałem charakterystyczne rozmrażanie oszronionego parownika czyli czuło się wilgoć w powietrzu i taki lodówkowy zapaszek. Tutaj nic takiego nie czuć. Generalnie wygląda to tak że czy jest włączone ECON czy nie to powietrze nadmuchiwane zawsze jest takie same. I teraz ciekawostka... VAG nie pokazuje błędów, przy wyłączeniu ECON rusza wentylator i lekko podnoszą się obroty silnika. W trakcie jazdy nie odczuwam aby silnik był dociążony sprężarką klimy, włączanie i wyłączanie ECON nic nie zmienia, auto tak samo dobrze się zbiera (no ale może to dlatego że ja mam 1.8T) Kolejną ciekawostka jest to ze jak dotykam rurek od parownika (tych pod maska silnika) to jedna jest zimna (raz nawet widziałem na niej szron), druga jest ciepła ale nie gorąca. Co proponujecie dalej diagnozować, wygląda to trochę tak jak by było mało czynnika w płynie klimy albo sprężarka dawała słabe ciśnienie. Jednak klima była nabijana 2 miesiące temu, i zaraz po nabiciu chłodzenie było słabe. Nie zwróciłem na to uwagi bo świeżo co kupiłem to autko. Mam WAGa więc moge odczytać parametry dynamiczne ... pytanie tylko jakie kanały czytać i jakie tam powinny być wartości.
  13. roadking

    Pilot do webasto

    Zrobione, padł czujnik S24 (był na stałe rozwarty) Po wymianie dziala OK.
  14. Mam problem z webastem, niedawno działało a teraz wywala kod: 01410 - Heater Over-Temp 30-00 - Open or Short to Plus Wyczytałem że oznacza to przegrzanie webasta, jednak po skasowaniu tego błedu pojawia się on ponownie po uruchomieniu webasta, jednak "uruchomienie" to zadziałanie tylko wentylatora, nawet nie dochodzi do zapłonu, nie słychać pykania pompki paliwa. Webasto (tylko wentylator) się po około 30 sekundach wyłącza. I zostawia ten błąd. Czyli pojawia się on w chwili gdy webasto jest zimne. Nie ma mowy o tym aby się coś przegrzewało, wcześniej jak pamiętam zdarzało się że odpalało podobnie i wyłączało się, ponowna próba jednak kończyła się sukcesem. Teraz permanentnie włącza się tylko wentylator i nie dochodzi do zapłonu. Czyżby padł obwód czujnika termicznego G18 ? A może bezpiecznik termiczny S24 ? Jak interpretować zapis: obwód przerwany albo zwarty do plusa ? Ile tam kabli idzie ? Czy ten czujnik jest jakimś przełącznikiem czy może elementem zmieniającym rezystancję płynnie w zależności od temperatury ? Czy ma ktoś może starą wiązkę z tymi czujnikami ? ---------- Post dopisany 29-11-2013 at 22:53 ---------- Poprzedni post napisany 23-11-2013 at 18:30 ---------- Problem rozwiązany, padł bezpiecznik termiczny S24 - miał permanentne rozwarcie czyli zgłaszał do sterownika że webasto ma temperature powyżej normy. Wymieniłem ten bezpiecznik i wszystko działa jak talala. Szkoda że dobranie się do tego dynksa zajeło mi cały dzień.... musiałem zdjąć zderzak i intercooler. Przejee....ane.
  15. Opony sa nowe i wyważone, pisałem o tym wcześniej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...