Jump to content

FishBB

Pasjonat
  • Posts

    36
  • Joined

  • Last visited

About FishBB

Informacje

  • First name
    Paweł
  • Location
    BB

Car

  • Car model
    A4 B7
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2007
  • Engine
    2.0 TDI
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

FishBB's Achievements

1

Reputation

  1. Kupię zawor EGR a4 b7 2.0 16v BRE Zobacz ogłoszenie Jak w temacie. Szukam zaworu egr do 2.0 tdi 16v BRE. Oznaczenie 03G131501B lub kompatibilny. Wazne zeby byl oryginal vdo siemens i zeby zebatki byly w calosci. Użytkownik FishBB Data 26.09.2021 Cena Kategoria A4 B6/B7  
  2. Time Left: 7 days and 13 hours

    • Kupię
    • Używany

    Jak w temacie. Szukam zaworu egr do 2.0 tdi 16v BRE. Oznaczenie 03G131501B lub kompatibilny. Wazne zeby byl oryginal vdo siemens i zeby zebatki byly w calosci.

    NO VALUE SPECIFIED

  3. Zapewne chodzi o cos takiego. KUFATEC Deutschland WWW.KUFATEC.COM Adapter zur Behebung der Fehlermeldung „Kennzeichenbeleuchtung defekt” bei Nachrüstung der original Audi A4 B6, B7, A3 8P LED-Nummernschildbeleuchtung Przerabialem temat u siebie i zastosowalem rezystor. Szczegoly ponizej.
  4. A to musisz popatrzyc w instrukcji swojego radia co i jak. Jezeli chodzi o montaz "klamki" z kamera to rozbierasz tapicerke klapy, wyciagasz wtyczki ktore ida do blendy, demontujesz wkladke zamka, odkrecasz 4 nakretki i wyciagasz cala blende.
  5. Tu masz caly temat odnośnie modulow komfortu Zgodnie z nim "8E0 959 433 BM - fabryczny alarm, 433MHz, pakiet oświetlenie przestrzeni nóg, elektryczne szyby z tyłu" Co do przelacznika to chl.
  6. U siebie tez nie mialem łącznosci z rnse. Myslalem ze rnse bylo fabrycznie ale okazalo sie ze poprzedni wlasciciel zamienial z innego radia. Przekladalem piny z kostek ale nic to nie dawalo. Skonczylo sie na tym ze pociagnalem linie K z klimatronika i wszystko dziala
  7. U Ciebie rezystor będzie się grzał tylko trochę bo przy 220 omach oddaje ciepła tylko z 0,9W. Przy 47omach już z prawie 4w. Im mniejszą rezystancja tym większa temperatura
  8. To moze inaczej. Tamten temat jest poswiecony oswietleniu DRL i postojowym, mozliwe ze gdzies w nim przewinal sie temat podswietlenia tablicy. Nie czytalem go choc szukalem jakis wskazowek ale szukajac po nazwach tematow zwiazanych z podswietleniem tablicy led znalazlem ten temat a w nim brak odpowiedzi co i jak a nawet pojawilo info wprowadzajace w blad ze po zastosowaniu rezystora 220om bledu nie bedzie.
  9. Jako ze w temacie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to jak rozwiazac problem bledu FIS przy zamontowaniu ORI lampek w a4 b7 to pozwole sobie napisac pare informacji. Mialem u siebie zamontowane lampki noname z allegro za jakies smieszne pieniadze. Działały dosc dlugo bo ok 2 lata ale to raczej zasluga tego ze tym autem bardzo rzadko jezdze (ok 2-3 tys km rocznie) niz dobrych lampek . Niedawno jednak jedna strona przestala swiecic. Poczatkowo myslalem o kupnie takich samych chinczykow bo ogolnie bylem z nich zadowolony, ale postanowilem kupic ORI poniewaz tamte dawaly za duzo swiatla z tylu auta. Tak wiec zakupilem wysylkowo lampki z salonu. Wczesniej widzialem w tym temacie ze wystarczy wlutowac do plytki rezystorek i bedzie wszystko OK. Niestety ale w a4 b7 taki rezystorek nic nie daje... Jezeli dobrze zrozumialem to Ty masz te lampki w a6 i moze tam jest wszystko ok ale niestety kazdy wie jak czula jest a4 b7 w kwesti oswietlenia i walenia bledu na desce... Tak z ciekawosci skad Ci sie wzielo zeby dac tam taki rezystor? Wg oznaczen na nim wynika ze ma on 220om. Zwykla lampka jest mocy 5W, ori led ma 1,1W wiec trzeba jakos nadrobic te 3,9W rezystorem. Korzystajac z prawa Ohma: R=U/I gdzie R- rezystancja (om), U- napiecie (volt), I- natezenie (amper) i przyjmujac napiecie na rowno 14V mozna wyliczyc natezenie I=U/R I= 14/220 I=0,064 om dalej zeby wyliczyc moc: I=P/U P=I*U P= 0,064*14 P= 0,9W wiec ten rezystorek ze zdjecia powyzej zastepuje tylko 0,9W mocy. Tak jak pisalem powyzej moze w a6 to wystarczy zeby nie bylo bledu spalonej zarowki ale w a4 b7 niestety nie. Wracajac do obliczen: 5W-1,1W= 3,9W I=P/U I=3,9/14 I=0,28 R=U/I R=14/0,28 R=50om wiec zeby zastapic roznice mocy nalezy zastosowac resyztor 50om. Jako ze takiego drutowego nie znajdziemy to najblizszy jest o parametrach 47om. I mozna by go bylo przylutowac jak na zdjeciu powyzej ale niestety wytwarza on bardzo duzo ciepla i w mojej ocenie byloby niebezpieczne mocowac go bezposrednio do plytki lampki poniewaz wneka montazowa lampki jest dosc mala i bez wentylacji wiec szybko by sie cos przytopilo albo i gorzej. U siebie postanowilem zamontowac 2 takie rezystory (kazdy po 47om i mocy max 5W) polaczone rownolegle (miedzy + a -) bezposrednio we wiazce przed wtyczka w klapie bagaznika. Lampki dzialaly i nie bylo bledu spalonej zarowki. Mozna by powiedziec ze sprawa zalatwiona sukcesem. Teoretycznie tak ale praktycznie nie dawala mi spokoju temperatura wytwarzana przez rezystory. Juz po minucie dzialania byly tak gorace ze nie mozna bylo ich dotknac na dluzej niz sekunde bo parzyly. Pomimo ze nie dotykaly nawet blachy klapy to ta nad rezystorami byla rowniez bardzo ciepla i to juz po kilku minutach pracy. Dlatego tez postanowilem zakupic jeden rezystor z radiatorem i o wiekszej mocy maksymalnej. Wracajac do prawa ohma zeby wyliczyc jaki rezystor potrzebujemy aby zastapic 2 zywkle zarowki 10W-2,2W=7,8W I=P/U I=7,8/14 I=0,56A R=U/I R=14/0,56 R= 25om Tak wiec potrzeba 1szt rezystora o rezystancji 25om. Taki tez zakupilem czyli 25om i mocy max 50W zeby byl wiekszy zapas a co za tym idzie temperatura mniejsza. Przymocowalem go na zwyklym komputerowym termopadzie (tasma dwustronna przewodzaca cieplo) do metalowej obudowy wneki montazowej lewej lampki wewnatrz klapy bagaznika. calosc polaczona tak jak poprzednie rezystory czyli rownolegle do wiazki przed wtyczka Takie rozwiazanie mysle ze bedzie juz ostateczne. Rezystor co prawda robi sie cieply ale jest to znosna temperatura porownujac do poprzedniego wariantu. Jak cos to mozna bylo by zastosowac zamiast tego 1 rezystora 25om 50W 2 rezystory 50om 50w polaczone rownolegle i temperatura powinna byc jeszcze mniejsza.
  10. Pomysl o zakupie odpowiedniego kabla. Przyda Ci sie nie raz 😉 a koszta zwroca sie szybko bo jak pojedziesz gdzies do mechanika to pewnie z 30-50zl Cie skasuje za samo podlaczenie i odczytanie ewentualnego bledu. Kabel i program to cos to trzeba miec koniecznie 😁
  11. Aha to sorry za wprowadzenie w blad. W kilku innych autach tak lokalizowalem uszkodzony czujnik. Faktem bylo ze caly system czujnikow byl deaktywowany i nie pikalo nic w srodku auta ale czujniki same w sobie tykaly po przylozeniu ucha.
  12. Nie myslales zeby samemu zlokalizowac wadliwy czujnik i go wymienic? Podepnij kompa i powinno Ci wyskoczyć ktory nie dziala, ewentualnie jak nie masz vcdsa to zalacz czujniki i przykladaj ucho do kazdego z nich. Te które sa sprawne powinny tak lekko tykac a w padnietym bedzie cisza.
  13. Z takiego adaptera mozna byloby ja wziac. A probowales podjechac z przetwornica do jakiegoś typowo elektrycznego sklepu? Moze by cos dopasowali?
×
×
  • Create New...