Skocz do zawartości

w-b

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O w-b

Osiągnięcia w-b

0

Reputacja

  1. Auto jednak jest ewidentnie słabe w całym zakresie obrotów ( o wgniataniu w fotel nie ma mowy ). Najnardziej jest to odczuwalne do 2000 obr ale dalej także. Silnik jakos dziwnie pracuje głosno i twardo. Zastosowałem sie do sugestii podanych wczesniej przez kolegę ciahciah, czyli: wymieniłem filtr powietrza, wymieniłem wężyki podcisnienia ( choc ono było w/g mnie było OK ) obserwowałem sztangę działa poprawnie, Niepokoi mnie inna rzecz, pamiętam jak przy zakupie tego samochodu u naszych zachodnich przyjaciół kolega który się na tym znał sprawdzał czy turbo jest OK łapiac za ta grubą rurę gumowa co idzie do intercoolera i sprawdzał czy twardnieje przy dodawaniu gazu - wtedy twardniała mocno. Teraz wcale nie twardnieje, dodając gazu do obrotów nawet 3000 - 4000 nie ma róznicy , wcale nic się z tą rurą nie dzieje. Czy może to być wina nieszczelnego dolotu? Nie słychac żadnego uciekania powietrza, syczenia podczas jazdy. To co widać z góry posprawdzałem, nie mam dostepu do kanału aby zobaczyć co jest z rurą wychodzącą z intercoolera dołem do silnika, może tam jest jakaś wielka dziura i dlatego nie słychac uciekania powietrza. Z drugiej jednak strony na dynamicznym logu grupy 011 widać, że turbina robi cisnienie więc jesli byłby dolot nieszczelny to byłoby takie cisnienie jak w tym logu? Co może być jeszcze przyczyna takiego zachowania tej rury ( nietwardnieje ) i słabego auta ( nie wgniata w fotel wogóle ) ?? A czy jest może ktoś z Kielc lub okolic kto chciałby zajrzeć do mojego samochodu?
  2. Filtr paliwa, oleju, olej wymieniony miesiąc temu. Katalizator usunięty 2 lata temu Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi wężykami. Dawkę paliwa wiem że mam za niską ( VAG pokazuje 6.6 - 7 ). Tak mi ustawił masz kielecki pompiarz gdy wymieniał mi rok temu uszczelki w pompie bo ciekło paliwo. Ustawił mi wtedy zły kąt wtrysku ( jak sie odczytywało w Measuring Blocks, było ok. 50 ) a powinno być ok 50 ale w Basic Settings. Ustawił mi dawkę paliwa właśnie taką jak teraz mam ok. 7 a wczesniej miałem 4.8 - 5. Mówiłem mu że jest to żle ustawione ale stwierdził, że on tak wszystkim ustawia i jest dobrze i tyle było rozmowy. Auto było mocniejsze i więcej paliło. Kąt wtrysku jednak u innego fachowca przestawiłem natomiast z przestawieniem dawki paliwa jest podobno spory problem. No ale na takiej dawce jeździłem rok czasu i było OK tak więc raczej to nie dawka paliwa Filt powietrza własnie zakupiłem wymienie dzisiaj i zobacze czy cos pomogło. Natomiast nie wiem co sprawdzać w tych wężykach podciśnienia i nawet nie wiem które to są. ... OK, wymieniłem filtr powietrza ale nie widzę różnicy. Pojeżdziłem trochę i podłączyłem vag'a, obserwowałem dawkę paliwa gdy nagle dawka radykalnie się zmieniła, sama, coś pykło ( jakby przekaźnik ) z przodu samochodu i dawka z 6.6 zmieniła się na 3.8. Zacząłem logować i po chwili znowu się zmieniła spowrotem na wyższą. Załączam ten log: Niepokoi mnie tez temperatura, prawie 100*C. Czy to nie za wysoko? Jażdżąc po wymianie filtra powietrza zauważyłem, żę autko jest słabe przy ruszaniu i na niskich obrotak do ok 2000. Kilkakrotnie wczesniej podczas ruszania potrafiło mi nawet zgasnąć. Teraz daje więcej gazu to nie gaśnie. Dodatkowo na 2 biegu idzie ładnie, na 3 idzie tez ładnie ( na 3 biegu robiłem logi dynamiczne ). Na 4 biegu już zdaje sie być duzo słabszy a na 5 jest tragedia. Gaz w podłogę i ledwo idzie. Ciężko się do 170 rozpędzic ( co przedtem nie robiło problemu ). Moje pytanie jest jeszcze takie, skoro w logach nic nie widać niewłaściwego to czy przyczyną tego może być coś innego, mechanicznego jak np.sprzęgło, hamulce ( miesiąc temu wymieniałem tarcze hamulcowe i klocki z przodu, felgi sie dość mocno grzeją ) itp. ? Dziekuje z góry ze wszelkie sugestie.
  3. Zamieszczam logi z przed ok roku. Wtedy wszystko było ok. Statyczne: 000 001 003 004 013 Basic Settings: 000 003 004 011 Dynamiczne: 000 001 003 004 008 010 011
  4. Oddałem ostatnio auto do regeneracji maglownicy no i po odbiorze maglownica działa OK ale silnik jest dużo słabszy, dzwięk silnika jest też jakis dziwny i wydaje mi sie , że jakby auto tak drgało. Panowie od maglownicy oczywiście utrzymują, że nic oprócz maglownicy nie dotykali i nie ma mozliwości żeby cos popsuli lub przestawili. Auto jednak jest o wiele słabsze niż było szczególnie na niskich obrotach, prosze jesli to możliwe o sprawdzenie co mogłoby być tego przyczyną. Logi statyczne: 000 001 003 004 007 013 Basic Settings: 000 003 004 011 Dynamiczne: 000 001 003 004 008 010 011
  5. Czyli mam się nie przejmować , że ta gąbka była mokra i tak to zostawić? Ta gąbka ma być mokra??
  6. Witam. W tej wnęce na pompkę centralnego zbiera mi sie woda. Nie wiem którędy może ona sie tam dostawać. Uszkodziła mi sie pompka i chcąc wymienić stwierdziłem, że ta gąbka w której jest pompka była calutka mokra ( woda się z niej lała po ścisnięciu jak z nasączonej gąbki wodą w wannie ). Na samym dole tej wnęki jest malutki otworek szerokości ok 2-3 mm i długości 1.5 - 2 cm, rozumie , że on ma odprowadzać zbierającą się ewentualnie wodę. Myślałem , że to może przez niego dostaje się woda i zalepiłem go. Jednak po 1 dniu jazdy na deszcz i po kałurzach w tej wnęce było ok 1cm wody która nie miała jak odpłynąć. Udrożniłem spowrotem ten mały otworek i woda spłyneła. Obok jest jeszcze otwór okrągły średnicy ok. 2 - 3 cm ale zaślepiony plastikowym kapslem tak więc nie ma nic do rzeczy. Z boku znajduje się jeszcze jakaś taka kratka z filterkiem, jakby wywietrznik. On jest moim gównym podejrzanym. Ale nie wiem jak sie zabrać do takiej naprawy. Prosze o sugestie co sprawdzić i co zrobić aby woda się tam nie zbierała bo boje sie , że ta pompka też wyzionie ducha jak będzie racować w wodzie. Pozdrawiam
  7. Jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam
  8. Ponownie dziekuję za rady, już wiem gdzie jechać z autkiem tak więc o katalizatorze też wspomnę. Pozdrawiam wszystkich. [br]Dopisany: 28 Luty 2009, 22:57_________________________________________________No więc już byłem u mechania, autko naprawione. Została wyczyszczona turbina, wymieniony termostat oraz wymontowany wkład katalizatora. Auto jeździ już naprawdę dobrze :> Załączam logi wykonane po naprawie w celu ponownego sprawdzenia czy wszystko OK. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Próba statyczna: - normalnie: 000: 001: 003: 004: 007: 013: - basic settings: 000: 003: 004: 011: Próba dynamiczna: 000: 001: 003: 004: 008: 010: 011:
  9. Dziękuję za odpowiedź. Ale wymienić termostat? Wydaje mi sie , że z tym nie mam kłopotu. Gdy silnik sie rozgrzeje to stabilnie 90*. Co do czyszczenia turbiny to może orientuje się ktoś gdzie możnaby to wykonać w Kielcach? Wogóle gdzie w Kielcach jest fachowiec co ma pojęcie o tym samochodzie i będzie potrafił zarówno wymienić termostat jak i wyczyścic turbine nic przy tym innego nie psując .
  10. Jest to mój pierwszy post tak więc na wstępie chciałbym się przywitać. A teraz do sedna. Od pewnego czasu moje autko zaczęło nieregularnie dostawać "trybu awaryjnego" , tracić moc, falować "mocą" podczas przyśpieszania. Tryb awaryjny załączał się przeważnie podczas ciągłego, długiego przyśpieszania przy ponad 3000 obr. Po sprawdzeniu vag'iem okazało się , że jest tylko jeden błąd: 575. Poczytałem forum i doszedłem do wniosku, że powodem tego mogą być "zapieczone" łopatki w turbinie. Potwierdzał by to fakt następujący: Loga dynamiczne robiłem z konieczności poza miastem w normalnym ruchu ulicznym i dlatego rozpoczynając próbę nie zawsze udawało mi się ją zakończyć dlatego tych prób było sporo. Otóż po kilku próbach auto przestało wchodzic w tryb awaryjny i jeździło normalnie, przyśpieszając do 4500 obr. Jedynie dwie pierwsze sekcje 000 oraz 001 udało mi sie zarejestrować zakończone wejściem w tryb awaryjny ( odpowiednie loga załaczam niżej). Wszystkie pozostałe loga kończyły sie już nie trybem awaryjnym lecz przy ponad 4300 obr. sam je przerywałem. Zamieszczam loga i proszę o ich sprawdzenie i informacje co jest nie tak, czy mam coś z tą turbiną ( o ile to faktycznie ona ) robić, czy ją jakoś "rozjeździć" ? A może to coś zupełnie innego? Statyczne w trybie normalnym: 000: 001: 003: 004: 007: 013: Statyczne w trybie basic setings 000: 003: 004: 011: Dynamiczne kończące się trybem awaryjnym: 000: 001: Dynamiczne zakończone poprawnie: 000: 001: 003: 004: 008: 010: 011:
  11. Zakupiłem a4 chciałbym się przywitać
×
×
  • Dodaj nową pozycję...