Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[1.9 SDI] VW polo, za wysokie obroty biegu jałowego + inne problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pewne problemy z autkiem vw polo, rocznik 94 (3 generacja), silnik 1.9SDI.

- na biegu jałowym zawsze ma ok 1100-1200obrotów

- przy odpalaniu wydaje straszne klekot taki bardzo szybki i aż mocno zatrzęsie całą budą

- auto trzęsie się "bez obciążenia" przy jeździe powyżej 1500obrotów przestaje i chodzi bardzo ładnie. (dodam że silnik patrząc się na niego nie trzęsie się)

Auto nie kopci nawet przy odpalaniu, nie kopci pod obciążeniem, bez problemu osiąga też około 160kmh czyli prędkość katalogową, spalanie jest w normie.

Opublikowano

A czy to czasem nie jest silnik AEF? Czyli 1.9 D (nie mylic z SDI) na posrednim wtrysku z pompą Lucasa? Takie silniki byly tez w Skodach feliciach. Moja Luba uzytkowala takiego klekota i naprawde moge powiedziec ze z autem bylo wszystko ok i rowniez trzęsło ostro na postoju i az mocny rezonans szedl... Te silniki (AEF) na 101% maja dwumas ktory jest bolączką tej konstrukcji, jak rowniez pewnie plecionka jest do wymiany. Ale to ze one sa takie glosne to pewnie nie tyle sprawa wyświechtanego dwumasu, co tez nieudanego ukladu zasilania paliwem.

Podejrzewam ze ten hałas przy odpaleniu to dwumasówka, albo rozrusznik ktory juz prawie wyzionął ducha. W tej mojej rozrusznik byl wymieniony, bateria super a i tak klepalo przy odpalaniu, pozniej chodzil ok, a obroty od nowosci mial na 1000 ustawione :decayed: Teraz sprzedalismy to..... i w poniedzialek jedziemy po wymarzone A3 :>

Pozdro i sorry ze sie tak rozpisalem :hi:

Opublikowano

moc w kwitach 64kuce czyli wychodzi na SDI :mysli:

Oznaczeń silnika nie widzę nigdzie, wlapek brak.

no ale 1000 a 1200 to już różnica :mysli:

Jak mogę odróżnić sdi od tego AEFa?

Opublikowano

Z tylu w bagazniku wlepki niet? 1.9D tez mialy 64ps i śmiem twierdzic ze taki tez posiadasz motor... SDI byly udane i nie bylo z nimi takich 'przygód'. Poza tym z tego co pamietam to na pompie gdzies powinno widniec 'lucas'...

Opublikowano
Z tylu w bagazniku wlepki niet?

jak to polo ze 3 razy było z tyłu minimum klepane to o wlepce zapomnij :P:wink4:

patrzę na zdjęcia silników sdi oraz AEF i ..... no to jest AEF :)

Opublikowano

ja miałem ibize SDI z 1999 i tez trzesło buda na jałowym

pozniej było polo z 2000 roku tez sdi i tez wszytko trzesczało

Opublikowano

No to jemu za bardzo nie pomozesz... Chyba ze wymienilbys dwumasówkę, plus rozrusznik, plus plecionke i wtedy zszedl mu z obrotami na nie cały 1000rpm. Aczkolwiek mogloby sie okazac ze caly czas jest stosunkowo glosny.. Kiedys wyczytalem na forum Polo (bo tez mnie nurtowal problem rezonansu w tym aucie) ze te 1.9D juz tak mają.... :decayed:

Opublikowano

Jeśli SDI i pompa jest sterowana elektronicznie to zmień nastawy a jeśli jest linka gazu to pewnie uwalony jest taki podwujny przekażnik który steruje ssaniem i kilkoma innymi zaworami na pompie.

Efekt jest metaliczny rechot silnika podczas gazowania jak i jazdy.

Opublikowano

podczas jazdy jak pszczółka jedzie :)

oleję temat :hi:

Opublikowano

Z tymi Polo faktycznie coś jest nie tak , ojciec ma 1.4 D. i też trzepie nim na wolnych obrotach. Najbardziej deska rozdzielcza się telepie. Wyjąłem ją i powkładałem gąbki , trochę lepiej ale nie wiele.

Opublikowano

no głównie o deskę mi chodzi.... nawet myślałem że ona jakaś nieprzykręcona jest :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...