Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Proszę o pomoc w analizie błędów 16804 i 18265


pietrosss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam taki problem bo na vagu wyskakuje mi blad 16804 [Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 -

Upper Limit Exceeded - MIL ON] i zapala mi sie kontrolka od elektroniki silnika (ta zolta) a w skrzyni mam blad 18265 -[Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent]. W weekend poradzilem sobie z falujacymi obrotami i bledem 17544. Lewe powietrze. Dlugo sie nie cieszylem bo po 1 dniu wyskoczyly mi te bledy. Bede wdzieczny za kazda pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16804 - dotyczy katalizatora , ew. II sondy

Wykonaj test sprawności kata (readiness code) bodajże w gr. 034

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi czy mam to zrobic na rozgrzanym silniku, czy kat musi miec jakas okreslona temp.?

16804 - dotyczy katalizatora , ew. II sondy

Wykonaj test sprawności kata (readiness code) bodajże w gr. 034

Jest tez test samego kata w gr 46

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w "READINESS CODE" - kody gotowości i napisz co tam zauważyłeś , ile jest na zielono a ile na czerwono i wpisz kod "readiness status" , interesuje nas najbardziej Catalytic Converter(s)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem teraz sprawdzic jak to wyglada i mam 4 pola na zielono i 4 na czerwono ;(.

Tak to wyglada :

Readiness Status: 0110 0101

Exhaust Gas Recirculation: Passed

Oxygen Sensor Heating: Failed or Incomplete

Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete

Air Conditioning: Passed

Seconday Air Injection: Passed

Evaporative Emissions: Failed or Incomplete

Catalyst Heating: Passed

Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete

Prosze o pomoc w rozwiazaniu sprawy. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Układ recyrkulacji spalin (nie istnieje / zawsze 0/passed)

2 Układ podgrzewania sond lambda

3 Sondy lambda

4 Układ klimatyzacji (brak diagnozy / zawsze 0/passed)

5 System obiegu wtórnego powietrza

6 Układ zbiornika węgla aktywnego (system odpowietrzania

zbiornika paliwa EVAP)

7 Układ podgrzewania katalizatora (brak

diagnozy / zawsze 0/passed)

8 Katalizator

Zrób tak :

Podłącz VAG-a , wykasuj wszystkie błędy ze sterownika silnika , uruchom silnik i pojeździj , jak się rozgrzeje do 90oC trochę go pobutuj , nie wyłączając silnika sprawdź jeszcze raz kody gotowości i napisz jak wtedy to wygląda ( na pewno niektóre [miejmy nadzieję że wszystkie] się pozmieniają :wink4: ) , sprawdź błędy w ECU

Kod gotowości (Readiness code) zostanie skasowany z pamięci przy każdym skasowaniu zawartości pamięci usterek lub zaniku napięcia zasilającego.

Wywołanie kodów gotowości to dość skomplikowana procedura, co innego jakbyś miał dostęp do np. VAS-a.

Jak się nie uda podam Ci dokładną procedurę wywoływania kodów gotowości ale dla silników [ANA] oraz [ALZ] , niestety nie mam dla [ALT] ale na pewno będzie bardzo podobnie lub identycznie , wiem że takie procedury znajdziesz m.in. w ELSIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec zrobilem tak jak mowiles. Skasowalem wszytskie bledy. Zapalilem auto i w trase, poczekalem az sie zagrzeje do 90 i przebutowalem go.

Wrocilem i tak jak mowiles zmienilo sie. Z 4 czerwonych mam tylko 2. To one:

Readiness Status: 0010 0001

Exhaust Gas Recirculation: Passed

Oxygen Sensor Heating: Passed

Oxygen Sensor(s): Failed or Incomplete

Air Conditioning: Passed

Seconday Air Injection: Passed

Evaporative Emissions: Passed

Catalyst Heating: Passed

Catalytic Converter(s): Failed or Incomplete

Robert prosze o ocene :>

Z gory dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz nieaktywne sondy lambda i katalizator , ile Ci pali maszyna ?

Sprawdziłeś czy były jakieś błędy przed wyłączeniem silnika ???

Katalizator nie "przechodzi" diagnozy (nie jest w PASSED), bo "blokuje/blokują" go sonda/sondy lambda

Zrób jeszcze raz tak jak przedtem, tj wykasowanie błędów, możesz jeszcze zaadoptować przepustnicę, potem pojeździj aż uzyskasz taki status jak napisałeś wyżej Readiness Status: 0010 0001

Nie wyłączając silnika sprawdź czy są jakieś błędy w sterowniku silnika [01- Engine] !!!

Jeżeli nie będzie :

*Silnik uruchomiony na biegu jałowym

*Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (radio,światła itp)

*Grupa 099 , pozycja 4 musi być w ON (aktywność sond)

sprawdzenie sondy lambda przed katem : gr. 034 >>> Basic Settings >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> w 4 pozycji powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P1(S1)OK , jak pojawi się B1-P1(S1)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej pierwsza sonda jest do wymiany

sprawdzenie sondy lambda za katem : gr. 043 >>> BS >>> temp. w poz. 2 powyżej 250oC >>> naciskasz pedał hamulca (cały czas trzymasz wciśnięty, jak nie poskutkuje jeszcze raz aż do skutku) ECU zwiększy obroty do ~1400 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> po kilkudziesięciu sekundach B1-P2(S2)OK , jak pojawi się B1-P2(S2)notOK - sprawdzasz błędy i najprawdopodobniej druga sonda jest do wymiany

Jak testy przeszły pomyślnie tj. w gr. 034 i 043 jest B1-P1(S1)OK i B1-P2(S2)OK to sprawdź "readiness code" czy Oxygen Sensor(s) mamy na 0(zero) PASSED. Jeżeli tak jest pozostał nam do sprawdzenia katalizator

sprawdzenie katalizatora : gr. 046 >>> BS >>> temp. w 2poz. 2 powyżej 400oC >>> naciskasz pedał gazu i utrzymujesz je między 3000-4000 RPM >>> poz. 4 powinno pojawić się TEST ON >>> to może potrwać kilka minut !!! , UWAGA na łatwopalne materiały pod samochodem, podczas tej procedury katalizator bardzo mocno się nagrzewa !!! >>> jak przejdzie ten test powinno pojawić się CATB1OK , jeżeli pojawi się CATB1notOK , najprawdopodobniej katalizator do wymiany/wycięcia

Czasami katalizator nie daje się w ten sposób zdiagnozować, wtedy wszystkie wcześniej wspomniane warunki muszą być spełnione , katalizator ulega "samodiagnozie" podczas jazdy ze stałą prędkością ~ 70 km/h

Nie wiem czy coś z tego zrozumiałeś :kox: , jak wspomniałem procedura wywoływanie kodów gotowości jest b. skomplikowana, prościej jest to zrobić np. VAS-em, wyżej masz podane jak wywołać kody gotowości dla sond lambda i katalizatora , są jeszcze dla pompy SAI, EVAPA, EGR ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za pomoc. Pali mi w sumie normalnie, ok 10l gazu. Jutro po pracy zrobie tak jak powiedziales i dam zaraz znac. Mam nadzieje ze to bedzie sonda a nie katalizator. Bo kat to troche wiekszy wydatek :( Jeszcze raz dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw (zapomniałem) zloguj statycznie na rozgrzanym silniku grupę 031 (tam są napięcia 1 i 2 sondy) i wklej tutaj , zobaczymy jak oscylują :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha przed wylaczenie silnika nie sprawdzilem bledow. Wyjasniles wszystko bardzo jasno. Wydaje mi sie ze nie bede mial problemow.

Jeszcze raz dzieki.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2010, 20:39_________________________________________________na biegu jalowym ? czy mam dodawac gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem wlasnie tak zrobic jak mowisz i wyglada to tak :

,0.01 1.000 1.000

,0.17 1.000 1.000

,0.34 1.000 1.000

,0.51 1.000 1.000

,0.68 1.000 1.000

,0.86 1.000 1.000

,1.03 1.000 1.000

,1.20 1.000 1.000

,1.37 1.000 1.000

,1.54 1.000 1.000

,1.71 1.000 1.000

,1.88 1.000 1.000, ,

,2.06 1.000 1.000, ,

,2.23 1.000 1.000, ,

,2.40 1.000 1.000, ,

,2.58 1.000 1.000, ,

,2.75 1.000 1.000, ,

,2.92 1.000 1.000, ,

,3.09 1.000 1.000, ,

,3.26 1.000 1.000, ,

,3.43 0.992 1.000, ,

,3.60 0.992 1.000, ,

,3.77 0.992 1.000, ,

,3.94 0.992 1.000, ,

,4.11 0.992 1.000, ,

,4.29 0.992 1.000, ,

,4.46 0.992 1.000, ,

,4.64 0.992 1.000, ,

,4.80 0.992 1.000, ,

,4.97 0.992 1.000, ,

,5.15 0.992 1.000, ,

,5.32 0.992 1.000, ,

,5.49 0.992 1.000, ,

,5.66 0.992 1.000, ,

,5.83 0.992 1.000, ,

,6.00 0.992 1.000, ,

,6.18 0.992 1.000, ,

,6.35 1.000 1.000, ,

,6.52 1.000 1.000, ,

,6.70 1.000 1.000, ,

,6.88 1.000 1.000, ,

,7.05 1.000 1.000, ,

,7.22 1.000 1.000, ,

,7.39 1.000 1.000, ,

,7.56 1.000 1.000, ,

,7.73 1.000 1.000, ,

,7.91 1.000 1.000, ,

,8.08 0.992 1.000, ,

,8.25 0.992 1.000, ,

,8.43 1.000 1.000, ,

,8.59 1.000 1.000, ,

,8.77 1.000 1.000, ,

,8.94 1.000 1.000, ,

,9.11 1.000 1.000, ,

,9.28 1.000 1.000, ,

,9.45 1.000 1.000, ,

,9.63 1.000 1.000, ,

,9.80 1.008 1.000, ,

,9.97 1.008 1.000, ,

,10.14 1.008 1.000, ,

,10.31 1.008 1.000, ,

,10.48 1.000 1.000, ,

,10.65 1.000 1.000, ,

,10.82 1.000 1.000, ,

,10.99 1.000 1.000, ,

,11.16 1.000 1.000, ,

,11.34 0.992 1.000, ,

,11.52 0.992 1.000, ,

,11.69 0.984 1.000, ,

,11.86 0.984 1.000, ,

,12.03 0.984 1.000, ,

,12.20 0.984 1.000, ,

,12.37 0.984 1.000, ,

,12.54 0.984 1.000, ,

,12.71 0.984 1.000, ,

,12.88 0.984 1.000, ,

,13.06 0.992 1.000, ,

,13.22 0.992 1.000, ,

,13.40 0.992 1.000, ,

,13.57 0.992 1.000, ,

,13.74 1.000 1.000, ,

,13.91 1.000 1.000, ,

,14.09 1.000 1.000, ,

,14.25 1.000 1.000, ,

,14.43 1.000 1.000, ,

,14.60 1.000 1.000, ,

,14.77 0.992 1.000, ,

,14.95 1.000 1.000, ,

,15.12 0.992 1.000,

,15.29 0.992 1.000,

Przepraszam za takie nie wyrazne ale to tak na szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem umieszczaj logi poprawnie :cool1:

http://vaglog.rtnet.pl/robertbaluc_22087.html

Obie sondy idą bogato, ~ 1V, nie oscylują , robiłeś to na rozgrzanym silniku ? Może to być spowodowane instalacją LPG, wyłącz na razie tą instalację aż dojdziemy do ładu , jeździj tylko na Pb , możesz podjechać do gazownika możliwe że w inst. LPG coś się rozregulowało

Zrób jutro kody gotowości ale na Pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi robielm na rozgrzanym silniku ale na LPG. Jutro pokaze wyniki z kodow gotowosci. Dzieki.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2010, 21:31_________________________________________________Czesc. Zrobilem tak jak mowiles. Sprawdzilem sondy i wyszly ok. Tzn. test nie wlaczyl sie sam tylko musialem go wlaczyc, u gory mialem taki przycik ON,OFF,NEXT. Po nacisnieciu pojawilo sie run i pozniej wyszlo ok. To byla grupa 034. Jaw wszedlem w grupe 043 to juz bylo ok. Nic nie musialem robic. A jak chcialem w ten sposob sprawdzic kat to po wlaczeniu ON spadly obroty i nie reagowal na pedal gazu. Wylaczylem i wrocilo do normy. Co Ty na to? Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcialem w ten sposob sprawdzic kat to po wlaczeniu ON spadly obroty i nie reagowal na pedal gazu. Wylaczylem i wrocilo do normy. Co Ty na to? Pozdrawiam:)

Widocznie VAG 908 ma już te procedury, zrób jeszcze raz te sondy (sprawdź czy jest jakiś błąd) i zrób katalizator - naciśnij ON i czekaj co się pojawi potem sprawdź błędy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcialem w ten sposob sprawdzic kat to po wlaczeniu ON spadly obroty i nie reagowal na pedal gazu. Wylaczylem i wrocilo do normy. Co Ty na to? Pozdrawiam:)

Widocznie VAG 908 ma już te procedury, zrób jeszcze raz te sondy (sprawdź czy jest jakiś błąd) i zrób katalizator - naciśnij ON i czekaj co się pojawi potem sprawdź błędy

Tez mialem ALT i te same bledy z katem, z testem kata mialem identyczny problem, czekalem nawet z 15 min na wykonanie testu bez rezulatu (rowniez nie reagowal na gaz)

Ja robilem to tak:

1 ZAPŁON WLACZONY WCHODZISZ W SILNIK PODSTAWOWE NASTAWY I KANAL 60 .

ADAPTACJA PRZEPUSTNICY JAK PISZE ADAPT OK

KANAL 30 SILNIK PODNOSISZ NA 2 600 OBR . TUTAJ GOTOWOSC SOND DO PRACY W WIERSZU PIERWSZYM MAJA BYC 111 A W DRUGIM 110 JAK JEST PRZECHODZISZ

DALEJ

KANAŁ 34 TEST SONDY PRZED KATALIZATOREM ZNOWU 2600 OBR I CZEKASZ TROCHE TRWA W WIERSZU 4 JEST STATUS ON ALBO OFF

JAK BEDZIE ON TO CZEKASZ I WYJDZIE ALBO B1-P1 OK JAK NIE OK ODPYTAJ PAMIEC BLEDOW JAK BLAD SONDY WYMIEN JAK OK PRZECHODZISZ DALEJ

KANAL 36 2600 RPM TEST SADY ZA KATALIZATOREM W WIERSZU DRUGIM TO SAMO CO WCZESNIEJ JAK TEST OK PRZECHODZISZ DALEJ

KANAL 37 DIAGNOZA CONTROLI SYSTEMU LAMBD JAK OK DALEJ

KANAL 43 TEST STARZENIA SIE SONDY TO SAMO 2600 JAK OK DALEJ

Jak ktorys test nie chcial sie wykonac (w moim przypadku test kata), od razu w droge z podpietym vag'iem i juz nie bs tylko kanaly odpalilem sobie tylko te ktore sie nie chcialy wykonac i w miare spokojna jazda (od 70 do 100 km/h) test kata wykonywal sie sam w czasie jazdy jezeli wszystkie powyzsze sie wykonaly pozytywnie. Jezeli wartosc w Amplit Ratio przekroczy wartosc 0,5 wyskoczy ci info CAT NOT OK.

W moim przypadku problemem byla wlasnie instalacja LPG.

A tu link do mojego tematu:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=124066.0;highlight=zbojna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...