• Ogłoszenia

0
robert3384

[B5 ADR] Problem ze sterowaniem fis-em

    Rekomendowane odpowiedzi

    robert3384    0

    Witam wszystkich. mój problem polega na tym ze nie zawsze mogę zmieniać parametry wyświetlane przez fis (średnie spalanie,czas jazdy,spalanie chwilowe itd.) przycisk RESTART jest sprawny, gorzej z przyciskami nawigacyjnymi, górny nie działa a dolny jak mu się zachce. czasami mam wrażenie że zależy to od pozycji kierownicy w momencie odpalania. Podobnie jest z wyświetlaniem RDS na fis, raz działa a raz nie. Może ma ktoś pomysł czym może to być spowodowane i czy da się to jakoś naprawić.

    z góry dziękuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    MaxsteRR    0

    Sprawdź kostkę od FISa z tyłu licznika, czy jest dobrze wciśnięta, styki nie są pośniedziałe itp. :wink4:

    Mi raz dziwnym trafem wyskoczyła, ale nie do końca i raz działało a raz nie :decayed:

    A jeśli zaśniedziały (co raczej jest mało prawdopodobne) to "Kontakt spray" mile widziany :naughty:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    arczi900819    0

    Mogły się pojawić "zimne luty" (widać je gołym okiem- takie jakby spękane dookoła spoiny cyny) Warto by było wyjąć licznik i sprawdzić połączenia, jak nie to może manetka, przyciski nie łączą.... ale jak jakiś przycisk raz działa a raz nie to warto sprawdzić połączenia lutowane w liczniku. Ja poprawiałem ostatnio w liczniku luty bo mi podświetlenie raz świeciło raz nie (podświetlenie zegarów)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    robert3384    0

    Niestety panowie nic nie pomogło :no:. "Zimnych lutów" nie zauważyłem, czyszczenie kostek też bez efektu, po wyjęciu radia i czyszczeniu kostek RDS działał przez 10 min. Jeszcze spróbuje zdjąć i sprawdzić styki, połączenia i przewodu manetki może ze względu na użytkowanie któryś z przewodów po prostu pękł i w zależności od tego raz działa a raz nie.Macie jaszcze jakieś pomysły co miże być nie tak?. Mam jaszcze pytanie czy można sprawdzić to vag-com, jeśli tak to jak to zrobić. Z góry dzięki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    arczi900819    0

    Hmmm w sumie Vagiem możesz zrobić test wyświetlacza (zapalą się poszczególne segmenty, popipkają kontrolki itp) w pewnym stopniu to rozjaśni sprawę bo będzie można stwierdzić czy wina leży po stronie manetki czy też gdzieś w liczniku przy fisie. A Vag-comem robisz test wyświetlacza czyli podłączasz go, wchodzisz w opcje licznika i tam masz test licznika i poszczególnych elementów. Tam sprawdzisz fisa.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    nobile    0

    Najlepiej jak byś miał miernik elektryczny (multimetr, mogła by być ostatecznie jakaś bateria z diodą albo żaróweczka) nawet za 10zł i sprawdził opcją testowania diod czy jest przejście w manetce jak przyciskasz przyciski do wyświetlacza. Jak jest to błąd tkwi idzie indziej, jak nie to manetka do naprawy. Oczywiście trzeba też mieć najlepiej rozpiskę pinów w kostce.

    Co do popękanych lutów nie zawsze je widać, pękniecie może być minimalne i ciężko je zauważyć nawet pod lupą. Miałem tak w drzwiach w passacie i niektóre były wyraźne a niektóre ledwie widoczne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    robert3384    0

    test vag-iem zrobiony (czyli ruch wskazówek obrotomierza i prędkościomierza, brzęczyk, wygaśnięcie fis i świecenie wszystkich linij licznika kilometrów, następny z tego co zrozumiałem niedostępny) poza tym zero błędów. Jeszcze raz rozłożyłem licznik i obejrzałem wszystko dokładnie i nic, bez zmian. :confused4:chyba tylko pozostaje zdjąć kierownice i pająka, rozebrać manetkę i sprawdzać wszystkie połączenia i styki. chyba że macie jeszcze jakieś pomysły. Co do RDSu na Fis to wczoraj po wyjęciu radia i przeczyszczeniu kostek RDS był przez 30 min i wsiąkł. :mysli:[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 21:21_________________________________________________witam serdecznie. po miesiącu miałem trochę czasu i wyjąłem licznik, rozebrałem go i tak jak wyżej opisane poprawiłem wszystkie luty. nawigacja po wszystkich funkcjach działa ale tylko dolny przycisk i przycisk Restart. Od ostatniego postu nie włączył się nawet razu rds na fis. Radio zaczyna umierać (tz procek dźwięku) czy to może być przyczyna braku rds na fis?[br]Dopisany: 12 Październik 2010, 22:22_________________________________________________Witam ponownie. Dziś po raz kolejny wytargałem licznik i wszystko poprawiłem jeszcze raz. Miernikiem sprawdziłem przewody czy nie są gdzieś przerwane czy inne takie, wszystko z nimi ok. manetkę też sprawdziłem i przyciski nawigacji i reset są sprawne. Po złożeniu info. na fis-e moglem zmieniać tylko dolnym przyciskiem i działał przycisk restart. Po 2 godz. działa tylko przycisk restart a fis wyświetla tylko info. o chwilowym spalaniu i nie daje się zmienić.

    może ktoś wie jak to naprawić albo chociaż czym może to być spowodowane?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy