[B5 AFN] Po odpaleniu na zimnym silniku głośno chodzi.

    9 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam serdecznie,

    Zauważyłem ostatnie kilka dni po odpaleniu po nocy chodzi silnik głośno kilka sekund tak do pół minuty. Próbowałem się dosłuchać stukania zaworów itp (doświadczenia z poprzedniego samochodu) ale raczej to inny dźwięk. Potem wraca do normy. Co to może być? Od czego zacząć diagnozę? Gdy odpalam po pracy nie występuje to zjawisko więc podejrzewam że to po długim staniu samochodu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To jest raczej normalna rzecz że na zimnym silniku troszkę głośniej chodzi, powodem może być olej silnikowy, który mógł stracić swoje właściwości smarowania, kiedy ostatnio wymieniałeś olej, ja nawet słyszałem o letnich olejach silnikowych czyli że dopiera jakiejś temperaturze nabiera swoje właściwości smarownicze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Z tym olejem to się zgodzę,temperatury coraz niższe a i pewnie wymiana ci się zbliża.

    Wymień na porządny olej i po kłopocie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Olej raczej odrzuciłbym ze względu na to że to mobil1 10w50 full syntetyk wymieniany był w lutym zaraz po kupnie samochodu i przejechane koło 8tys km. Poza tym to nie jest troszkę tylko on dość głośno pracuje na początku. On nawet na starym oleju przy 30st mrozu w zimę długo kręciłem zanim odpalił ale chodził cichutko. I tu nie chodzi o odczucia i że to diesel bo on naprawdę chodził cichutko nawet jak na diesela. Może mieć to jakiś ziązek może z jakąś nieszczelnością w dolocie? Bo ostatnio poruszałem taki watek i wynikło że może byc jeden z łaczników nieszczelny ale nie miałem czasu jeszcze tego wymienić. Nadmienie ze niema to płyu na takie parametry jak moc czy moment bo od razu ciągnie super od samego dołu. Oczywiście na zimno nie wkrecam go na wysokie obroty.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Głośna praca po odpaleniu może być spowodowana uwalonym czujnikiem temperatury,czy to powietrza,płynu,czy paliwa,bo jeśli zmienia Ci się szczekanie w pracę TDI to raczej regulator początku wtrysku jest OK,ale dla uzyskania pewności podepnij Vaga,bo teraz to wróżymy.Ale nie czepiał by się głośnej pracy w obecnych temperaturach,świece jeszcze nie grzeją a temp dość niskie,w zasadzie to dla mnie normalny objaw jak słucham swojego silnika po odpaleniu bez grzania.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To mnie troche uspokoiłeś. W sumie świeczki pewnie też sa uwalone bo w ostatnia zimę ciężko strasznie palił a do tej pory się nie zabrałem za ich sprawdzenie i ew wymianę. Przed zimą zrobię to na pewno. A fakt palę od razu bez czekania na ew podgrzanie bo żyłem w świadomości że świece i tak w tej temp nie grzeją. Choć ciekawostką jest że np dziś nie było tego głośnego rozruchu. Mam kabelek wiec jak się dorwę gdzieś do laptopa to posprawdzam. Sprawdzić tylko błędy czy robić logi jakichś grup? Może zrobię przynajmniej statyczne wszystkie grupy profilaktycznie i wrzucę do obejrzenia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Być może przyspieszony kąt początku wtrysku. Loguj grupę 000 w trybie BS

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    pastaldo - stukają Ci popychacze hydrauliczne, tez mam AFN i ten tam problem :naughty: , jesli cichną w kilkadziesiąt sekund to nie zawracaj sobie tym narazie głowy, problem jest jak stulakają na ciepłym silniku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    przyzwyczaiłem się już do tego. Ostatnio właśnie mnie inna rzecz zastanawia. Bo właśnie jak jest ciepły już po jakimś czasie jazdy mam wrażenie że chodzi głośniej. I to raczej nie jest stukanie a coś jakby w czasie przyśpieszania chodził jak traktor takim bardziej basowym odgłosem. Gdy puszczę pedał gazu jest norma. Od razu zaznaczę że mam zaślepiony EGR jeśli to może mieć znaczenie choć coś czytałem że chodzi tylko twardziej silnik na wolnych obrotach.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy