[B5 ACK] Tiptronic 2 pytania...

    10 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Jestem bardzo zadowolony póki co z tej skrzyni, ale mam 2 pytania.

    Czy też macie tak, że po odpaleniu jak przełączacie szybko bieg z P na R to czujecie delikatny opór tj. tak, jakby trzeba było chwilę odczekać i mocno wcisnąć pedał hamulca.

    I jadąc 45-55 km/h skrzynia "zastanawia się" między 3 a 4 biegem. Obrotomierz delikatnie faluje, jakby skrzynia się wahała czy wrzucić już 4 czy zostawić na 3. Poza tym wszystko działa lux. Nie szarpie, szybko i sprawnie redukuje. Jak przyspieszam w miarę dynamicznie to też nie mam żadnych problemów.

    W położeniu manualnym też wszsytko super.[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2010, 16:48_________________________________________________Panowie od tipów napiszcie jak to u was wygląda.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie powinno być takich objawów jak opisałeś. Jeżeli obroty falują to znaczy, że skrzynia się ślizga, może być skończone sprzęgło, które puszcza i wtedy na pewno nie jedzie super bo przerabiałem temat dwukrotnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość mateoos

    Jeśli zgaszę samochód na 'P' i puszczę hamulec nożny, to na pochyłej drodze samochód stoczy się minimalnie w przód lub w tył i później, po odpaleniu, rzeczywiście jest nieco większy opór przy przełączaniu z 'P' na cokolwiek. Tak jest skonstruowany automat.

    Spróbuj zaciągnąć hamulec ręczny przed puszczeniem nożnego.

    Druga kwestia - pierwsza rzecz do sprawdzenia, to poziom oleju w skrzyni :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Olej w skrzyni sprawdzę w poniedziałek, a napiszcie jeszcze jaki jest koszt w razie czego wymiany sprzęgła w skrzyni.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Olej w skrzyni sprawdzę w poniedziałek, a napiszcie jeszcze jaki jest koszt w razie czego wymiany sprzęgła w skrzyni.

    Stary konwerter oddajesz i dostajesz regenerowany.

    Cena http://midparts.com.pl/5HP19FLA_28L_V6-2607.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość mateoos

    Przy okazji i ja się uspokoiłem :) 700 zł to jeszcze nie tragedia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Olej w skrzyni sprawdzę w poniedziałek, a napiszcie jeszcze jaki jest koszt w razie czego wymiany sprzęgła w skrzyni.

    Stary konwerter oddajesz i dostajesz regenerowany.

    Cena http://midparts.com.pl/5HP19FLA_28L_V6-2607.html

    Jeżeli mam być szczery to sprzęgła regenerowanego w PL bym nie brał.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Olej w skrzyni sprawdzę w poniedziałek, a napiszcie jeszcze jaki jest koszt w razie czego wymiany sprzęgła w skrzyni.

    Stary konwerter oddajesz i dostajesz regenerowany.

    Cena http://midparts.com.pl/5HP19FLA_28L_V6-2607.html

    Jeżeli mam być szczery to sprzęgła regenerowanego w PL bym nie brał.

    Nowe też mają.

    Co jest nie tak z regenerowanymi? Nie ma fachowców czy sprzętu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie chcę nikogo osądzać, ale mam wrażenie że tego i tego.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Najdziwniejsze, że u mnie jest tylko problem z tym wrzuceniem z 3 na 4 bieg i tylko przy ok 55km/h. Tak jak pisałem, jakby się skrzynia zastanawiała czy wrzucić bieg czy poczekać. W pozycji manualnej jest jak najbardziej spoko przy przerzuceniu na 4-ke...[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 15:24_________________________________________________Koledzy więc olej w skrzyni jest calutki. Jeżeli chodzi o opór to faktycznie już to wyczułem Mateos.

    Kolega od którego kupiłem samochód potwierdził, że to jest normalna akacja z tymi obrotami, zwłaszcza przy jeździe pod górę, że czasam itrzeba mocniej gaz nacisnąć, żeby zredukował bieg lub 2.

    Pozostaje mi tylko dylemat czy zmieniać olej w skrzyni tip, bo kolega zrobił 40k bez wymiany i nie wie, jak było wcześniej. W książce serwisowej też nic nie ma o wymianei oleju w skrzyni, tylko standardowo filtry, olej silnikowy itd.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy