ynos Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Witam, niestety nie wiem jeszcze jaki model B audi to jest i jaki dokładnie typ skrzyni jest w A4, którą sie interesuję ale chciałbym sie dowiedzieć jak mogę sprawdzić czy tiptronic jest sprawny, czy może ma już typowe wady kwalifikujące ją do kosztownego remontu? Nie znalazłem na tym forum co i jak sprawdzać przy zakupie takiej skrzyni. Proszę o sugestie użytkowników skrzyni tiptronic (1.9 TDi , 115KM).
Bart-S Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Jeśli rok produkcji oraz pojemność i moc silnika, które podałeś są prawidłowe to chodzi o 5-biegową automatyczną skrzynię tiptronic o oznaczeniu EMA (montowane do czerwca 2000) lub EZP (od czerwca 2000 do końca produkcji). Auto o które pytasz to 1.9TDI 115KM, silnik AJM (na pompowtryskach). Jest to nadwozie B5. Co do sprawdzenia - o tipach nie wiem zbyt dużo, ale zacząłbym od przejechania się autem i sprawdzenia czy nic nie szarpie (zarówno podczas jazdy jak i w trybie pełzania). Oprócz tego obowiązkowe podpięcie się VAG-iem do sterownika skrzyni i sprawdzenie czy w buforze nie zapisały się jakieś błędy. Na koniec kanał lub podnośnik - ściągasz osłonę skrzyni i patrzysz czy nie ma wycieków. Tyle...
OLO_GDA Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 generalne nie da sie sprawdzic czy ze skrzynia jest wszystko OKEy, sa tylko oznaki ze skrzynia ma jkaies problemy. po pierwsze i na zimno i na cieplo na postoju trzymajac noge na hamulcu przelaczasz miedzy P, D , R i N nie ma prawa nic szarpac,ani wydawac odglosow. auto na D czy R po puszczniu hamulca na plaskim powinno ruszyc, nie trzeba do tego dodawac gazu. dynamiczne ruszenie na D powinno byc naprawde dynamiczne, powinna byc zdecydowana roznica pomiedzy ruszaniem delikatnym a dynamicznym, nie moze byc wrazenie ze przy mocnym depnieciu na gaz auto wchodzi na wyzsze obroty ale nie rusza dynamiczniej. jazda. biegi musza sie zmieniac plynnie, bez sarpniec czy odglosow, tak samo redukowac. stan pod gorke i pusc hamulec autko moze sie tylko kawalek stoczyc a potem powinno ustac w miejscu lub nawet pelzac do przodu. no i ocena wizaulna plus VAG tak jak Bart-S napisal. generalnie najlepiej dac sie przejechac komus kto na codzien uzytkuje SPRAWNEGO automata... no ijeszcze test ktory zrob jak sprzedajacy nie patrzy ;] trzymasz hamulec i naciskasz jednoczesnie gaz. silnik nie powienien wejsc na obroty wyzsze niz 2500 . jezeli sie wkreci wyzej to najpewniej konwerter jest padniety. ale zrob to na ulamek sekundy bo niezbyt to zdrowe dla skrzyni ;]
ynos Opublikowano 17 Września 2010 Autor Opublikowano 17 Września 2010 Na forum A3 ( bo takie aktualnie posiadam) jest opis jak kontrolować automata (oczywiście kontrola wizualna bez warsztatu itd.)myślę, że podobne zastosowanie będzie miała w automacie A4? Czy jeśli podam Wam VIN, ktoś ma dostęp by powiedzieć jaka skrzynia była fabrycznie i wtedy temat rozmów byśmy zawężyli - VIN WAUZZZ8DZ1A108692. W ogóle będę wdzięczny jeśli ktoś mógłby powiedzieć, w co było fabrycznie wyposażone auto. A jeszcze jedno - czy sprawdzenie poziomu oleju to skomplikowana sprawa? Czytałem wątek tutaj, mówiący o odkręcaniu paru śrub (gdy auto na podnośniku) - czyli raczej nie wykonalne u klienta. Sorry za ilość pytań ale w niedzielę chyba musiałbym jechać oglądnąć auto. Czy ktoś z okolic Kalisza byłby chętny pomóc przy oględzinach tego auta pod względem skrzyni biegów- podziękowanie->np. zgrzewki lub inaczej. Będę jechał z okolic Leszna mogę zabrać kogoś po drodze. Nie ukrywam, że ciężko będzie szukać warsztatu z vagiem i jeszcze w niedzielę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się