Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem ze skrzynią Multitronic - nieprawidłowy zakres przełożeń...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam klubowiczow juz pisalem odnosnie problemu ze skrzynia a problem tkwi w tym ze jak rano odpalam auto skrzynia pracuje tak jak powinna (multitronic) czyli wachlujac galka wszystko wchodzi jak powinno dopiero po przejechaniu kilku kilometrow z D przeskakuje na S i manualna zmiana nie wchodzi i rowniez komputer nie widzi N a jak wlacze wsteczny to czuc ze zaskoczyl ale nie ma pelnej mocy podpiolem VAGa i wykrylo blad "czujnik trybu pracy" tylko zastanawia mnie to ze jak auto postoi pare godzin to po odpaleniu wszystko dziala dobrze i po paru km dzieje sie to samo gosc w naprawach skrzyn automatycznych mowil ze moze byc ze przy wybieraku mogl wyleciec jeden z magnesow lub jakies blaszki sa zuzyte czy cos miał ktos podobny problem z gory dziekuje za odpowiedzi

Opublikowano

Pozycje PRNDS są identyfikowane dzięki bramce magnetycznej znajdującej się na końcu drążka wybieraka (zabudowanego wewnątrz skrzyni).

CVTmaggate.JPG

Pozycja bramki jest odczytywana przez 4 czujniki hallotronowe znajdujące się w złączu F125 wyprowadzonego ze sterownika skrzyni biegów.

multidriver.jpg

Jest kilka możliwych usterek w tym przypadku - uszkodzenie bramki magnetycznej (chyba najmniej prawdopodobne), zanieczyszczony olej ATF (opiłki które przyklejają się do bramki i zakłócają pracę czujników), usterka połączeń elektrycznych między czujnikami halla a sterownikiem (najczęściej spotykane), lub źle ustawiona linka wybieraka.

Zacznij od ponownego sprawdzenia błędu i wklej tutaj cały komunikat.

Gdy problem ze zmianą biegów wystąpi ponownie - zapnij VAGa i podłącz się do sterownika skrzyni, wejdź do bloków wartości mierzonych (grupa 002). W pozycji pierwszej masz symbol aktualnej pozycji wybieraka - możliwe opcje to:

P

ZP (między P i R)

R

ZN (między R i N lub N i D)

N

D

S

Er (w przypadku błędu)

W drugiej pozycji masz odczyt z czujników halla – reagują one na ustawienie bramki magnetycznej. Każda pozycja wybieraka ma swoją unikalną sekwencję czujników:

0 1 0 1 (P)

0 1 0 0 (ZP - między P i R)

0 1 1 0 ®

0 0 1 0 (ZN - między R i N lub N i D)

0 0 1 1 (N)

1 0 1 0 (D)

1 0 0 0 (S)

Wszystkie pozostałe kombinacje wskazują błędną pozycję drążka zmiany biegów (0000, 0001, 0111, 1001, 1011, 1100, 1101, 1110, 1111). Dzięki tym odczytom możemy wykryć który z czujników halla działa nieprawidłowo.

Np. odczyt 0 1 0 1 dla pozycji P to nic innego jak przekazanie aktualnego stanu z czujników. Nazwijmy czujniki ABCD (pierwsza pozycja – czujnik A nie wysyła sygnału (=0), druga pozycja – czujnik B wysyła sygnał (=1), trzecia pozycja – czujnik C nie wysyła sygnału (=0), czwarta pozycja – czujnik D wysyła sygnał(=1)).

ABCD

0101

Zależnie od aktualnej pozycji wybieraka, zmienia się ustawienie magnesu na końcu drążka a tym samym odczyt z czujników halla (czyli sekwencja sygnałów z F125). Jeśli w danej pozycji drążka pojawi się błąd – sprawdzamy odczyt sekwencji czujników i porównujemy go z opisem powyżej (sprawdzamy który z czujników – A,B, C czy D ma nieprawidłowy dla danej pozycji sygnał).

Jeśli odczyt w MVB2 będzie poprawny to najprawdopodobniej będzie trzeba dostroić kabel wybieraka (przygotuję opis dla tej procedury).

Opublikowano

wielkie dzieki kolego za te informacje teraz wiem wszystko pozdrawiam :)[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 13:19_________________________________________________bo jak mialem podpietego VAGa to kolega wajchowal galka i tez wlasnie sprawdzalismy odczyty i P widzialo R i N nie widzialo a na pzoycji D widzialo ze wjacha jest na S wiec musze podjechac na serwis opisze jak zrobie co bylo powodem awari i chyle glowe koledze za wiedze :hi:

Opublikowano

Wybierak możesz sam ustawić - nie jest to aż tak skomplikowane ;)

Opublikowano

mysle ze skoro tak to podzielisz sie spotrzezeniami :) czekam z niecierpliwoscia :hi:

Opublikowano

tylko nie mozna powiedziec ze to napewno wybierak no a jak ustawic wybierak bo nie mam pojecia szczerze to zielony jestem w tej sprawie bo od niedawna mam to auto i to moj pierwszy automat a niestety nie mam na wlasnosc VAG bo to kolegi wiec na razie lipa

a jest to jakas prosta procedura ???

Opublikowano

Rozbierasz obudowę wybieraka (gałka, ramka, osłona PRNDS), odkręcasz śrubę - ustawiasz wybierak w prawidłowej pozycji i dokręcasz śrubę. Zostało to bardzo ładnie opisane (w języku angielskim) w manualau HAYNES-a dla A4 B6.

Procedura jest na tyle prosta, że można spróbować ;) Potrzebuję trochę czasu aby przetłumaczyć ten teks, zrobić zdjęcia i przygotować manual...

Największe prawdopodobieństwo to jednak sterownik - walnięte połączenie (drucik) czujnika C. Sekwencja dla pozycji D to 1010. Dla S 1000. Wszystko pasuje - w przypadku trybu D czujnik C zamiast 1 daje 0 i skrzynia interpretuje to ustawienie jako S. Z kolei na N zamiast 0011 masz 0001 czyli pozycja, której sterownik nie rozumie. Natomiast na R powinno być 0110 a jest 0100 czyli nie widzi wstecznego tylko pozycję między R i P.

Opublikowano

no tez mi sei tak zdaje ze to sterownik tylko dziwi mnie to bardzo ze auto jak postoi troche to po ponowym ruszeniu dziala przez chwile dobrze a na trasie to nieraz mam ustawione na D a pokazuje S i w niektorych momentach wskakuje na zadana pozycje D i po chwili znowu S heh a jak juz bym rozkrecil wybierak tylko co mi da jak mam na S i ustawil bym na D ale komputer go nie podświetli bo nie bardzo rozumiem hmm a taka naprawa sterownika droga jest orienujesz sie moze ???

Opublikowano

Dobra chyba nie ma co ustawiać wybieraka - analiza tego przypadku wskazuje jednak na sterownik...

Co do warunków w których usterka się pojawia - widocznie temperatura ma tu zasadniczne znaczenie. Mogę tylko zgadywać co tu się dzieje. Może po podgrzaniu galareta, w której zalane są druciki zaczyna pracować a wraz z nią uszkodzone połączenie?

Jest kilka miejsc w PL (coraz więcej), które naprawią Ci sterownik - niestety jest to związane z jego demontażem ze skrzyni (trzeba spuścić ATF). Procedura została opisana w Encyklopedii Multitronika (poszukasz sobie ;)). Co do polecanych warsztatów - chyba najtaniej zrobisz to w Sserwis (Rydułtowy koło Rybnika - www.sserwis.pl). H4mm3R naprawiał tam ostatnio swój driver - zapłacił niecałe 1100zł za wszystko (wymiana oleju, naprawa sterownika, montaż i demontaż). Nie wiem tylko jak to z gwarancją wygląda - jak już tu zajrzy to sam się wypowie :good:

Inne sprawdzone przez forumowiczów firmy zajmujące się naprawą to Zielona Góra oraz Ozorków (k/Łodzi)

http://allegro.pl/naprawa-multitronic-multitronik-skrzynia-fv-gw-i1236756430.html

http://allegro.pl/naprawa-skrzynia-multitronic-multitronik-12mc-gwa-i1240053835.html

Opublikowano

i moze na lawecie ? a jak podczas pracy do przodu - przeskoczy samoistnie na prace R ? bedziesz zbierał auto

Opublikowano

Czaki w tym przypadku nie ma takiej opcji ;) Sekwencje czujników są tak dobrane aby wykluczyć taką możliwość.

Mimo wszystko Twoje R to nie wsteczny więc w miarę możliwości postaraj się go jak najmniej używać.

Opublikowano

wiesz CZAKI22 zrobilem juz nim 1000km przy takiej pracy gdyz nie wiedzialem ze sterownik jest uszkodzony gdyz po zakupie od razu jechalem do niemiec i nic sie takiego nie zdazylo a co do pracy wstecznego to staram sie go jak najmniej uzywac :)

[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 18:36_________________________________________________a po drugie jezdze teraz caly czas na S a nie na D gdyz S po podlaczeniu Pod VAGa dziala dobrze i go widzi i odczyty sa dobre ...

Opublikowano

No to pewnie spalanie Ci skoczyło?

Opublikowano

wiesz kolego w sumie nie az tak bardzo średnie wyszlo mi w trasie przy 4 pasazerach i srednio predkosc 140 km/h 150 km/h komputer pokazal 6,2 /// 6,6 to chyba nie tak zle njawazniesze ze Tryn S dziala zgodnie z przeznaczeniem tak autko musialo byc w Pl heh

Opublikowano

Teraz dojrzałem - profil popraw, masz AWX-a wpisanego :decayed:

Opublikowano

Jeśli masz B6 1.9TDI to Multitronic wychodził tylko z silnikiem AVF... Masz książkę serwisową?

Opublikowano

Skoro już walczymy z Twoją skrzynią - może sprawdź jakie ma oznaczenie? Znajdziesz je w tym samym wierszu co oznaczenie silnika (wiersz 5-ty).

GJA, GWX czy HPP?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...