Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pluje sadzą 1,9 tdi 110km


ludwik166

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem jak jest zimny to pluje z tłumika sadzą olejem czymś takim miałem walnięta turbinę w marcu 1,5l oleju poleciało przez układ wydechowy wydaje mi się ze olej do tej pory już wyleciał czy to normalne czy coś się dzieje niedobrego proszę o pomoc Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jeśli sadza to czarny dym i to jest wszystko ok, a jeśli niebieski to olej i wtedy trzeba się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest wszystko ok. przegonisz autko i wydmucha wydech z sadzy - tak do 4500rpm :wink4:

jak jest sucha to nie ma oleju :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebuję, ale mam ten sam problem.

Z tego, co pisaliście, sadza to normalka, ale moja Audi (A4 B5 1.9TDI 90KM) pluje jakąś czarną cieczą. Trudno to określić - nie jest tłuste, więc wykluczyłbym olej. Nie jest też suche, jak olej napędowy. Bardziej wygląda to jak mieszanka wody z sadzą - po chwili wysycha na dłoni. Może to być kwestia trefnego paliwa (ze śladowymi ilościami wody, czy innych zanieczyszczeń)? Autko jak postoi do rana, to w tłumiku jest normalna, sucha sadza.

TDI mam od 2 tygodni, obecnie w trakcie rejestracji. Nie sprawdzałem jak jest po mocniejszym zagrzaniu silnika.

[Edit]

Dodam, że tak jak pisał kolega powyżej - gdy przegazuję silnik, wylatuje więcej tej cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okres zimowy , dlatego pluje sobie wodą i sadzą. Prosty przykład , wystaw na dwór na chwilę kawałek szyby lub metalu a za chwilę wstaw do ciepłego , momentalnie na danej rzeczy skropli się para. Tak samo w wydechu , jest zimny a po odpaleniu jest ogrzewany od środka i dochodzi do skroplenia pary. Nie na darmo mówią że największym zabójcą auta jest ciepły garaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam tak te wypociny i nadal nie wiem jak podejsc do tematu?

Moje a4 nie ma kata i droche dymi (nigdy nie ustawiany byl kat wtrysku tak sobie to tlumacze)

ale jak ja po nocy odpale to zamna na kafelkach czarna plama tak pol na pol mokro-sucho,malo tego na goracym jak mu dam w piz*e to tez zostawia plame?

oliwy nie ubywa jakos znaczaco praktycznie nie dolewal choc jak raz audi przegonilem na trasie wroclaw opole to litra dolalem na nastepny dzien :confused4:

Pytam bo niewiem od czego zaczac,myslalem juz nad wymiana turbo ma juz 300,00tys przelatane choc czyszczona to jzu moze pora na nia??

Moze ten kat ustawic i zniweluje te dymienie choc troszke?

Moze tez wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choc jak raz audi przegonilem na trasie wroclaw opole to litra dolalem na nastepny dzien

Pytam bo niewiem od czego zaczac,myslalem juz nad wymiana turbo ma juz 300,00tys przelatane choc czyszczona to jzu moze pora na nia??

Moze ten kat ustawic i zniweluje te dymienie choc troszke?

Moze tez wtryski?

Po 100 kilometrach dolales 1L?

Ja robie raz w miesiacu trase 1000 kilometrow i to caly czas autostrada, 150,160,170km/h

I dolewam 100 gram.

Zanim wymienisz turbo, to wczesniej zrob logi, bedziesz wiedzial czy nadaje sie do wymiany.

Kat wtrysku, nie jest zle sprawdzic lub ustawic. Szczegolnie na zime. Ale to ma znaczenie tylko przy zapalaniu.

I znowu logi powiedza ci wszystko.

Najpredzej mysle ze moga to byc wtryski. Ale jak zrobisz logi to znowu bedziesz wiedzial czy sa ok. czy nie.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra dobra z litrem przesadzilem..ale na tym odcinku nie zeszlem z 200km/h to byl ten jeden jedyny raz :embarrassed:

Logi spoko i chetnie ale sam nie potrafie a jak kiedys prubowalem to psalo brak sterownika 9w sensie ze jakis sterownik w aucie idt) tak mi na forum pisali.takze wroze z fusow!! ja autko na zimnym pali od stzrala tym bardziej ze kiedys sam recznie na oko kat ustawialem. wiec jesli nie ma to nic do dymienia..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi spoko i chetnie ale sam nie potrafie

autko na zimnym pali od stzrala tym bardziej ze kiedys sam recznie na oko kat ustawialem.

Mysle ze musisz porozmawiac z kolegami z okolic Opola, napewno ktos ma VAG i chetnie zrobi ci logi.

Jesli autko ladnie pali na zimnym to napewno jest na plus.

Ale w ustawianie kata wtrysku na "oko" jakos nie bardzo wierze.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimny czy cieply pali od strzala a powarznie sam breszka ustawialem jak mialem przod zrzucony :embarrassed:

a jak sei objawia awaria wtryskow? moze dlatego dymi?

poszukam kogos z okolic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zimny czy cieply pali od strzala a powarznie sam breszka ustawialem jak mialem przod zrzucony :embarrassed:

a jak sei objawia awaria wtryskow? moze dlatego dymi?

poszukam kogos z okolic..

może Ci dymić, wtryski mogą lać i fura nie spala :cool1: najlepiej :vaglogi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...