Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ANA] Pompa powietrza wtórnego - co ją włącza ?


kozi291

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, co jest odpowiedzialne za włączanie pompy powietrza wtórnego ?

Podłączam pompę bezpośrednio po akumulator i pompa działa, a jak podłącze normalnie to się nie załącza, nawet jak silnik jest zimny.

Bezpieczniki sa wszystkie ok bo sprawdziłem - ale nie wiem który to bezpiecznik od tej pompy.

Co może być przyczyną że sie nie załacza ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz VAGa ? Jeżeli tak zrób test elementów wykonawczych , w grupie 077 też jest możliwość zrobienia testu tej pompy SAI , reszta :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki[br]Dopisany: 05 Październik 2010, 20:11_________________________________________________Witam, podłączyłem VAGa zrobiłem test wyjść i pompa się nie włącza. Słychać tylko jakby kliknięcie przekaźnika jakieś syczenie przy silniku ale pompa nie chodzi.

Pomocy, co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź do kanału i podłącz tą pompę bezpośrednio pod aq ( z tego co słyszałem te pompy lubią siadać bo czasami dostaje się do nich woda :mysli: )

po drugie ta pompa praktycznie do niczego nie służy , po włączeniu zimnego silnika nie będziesz spełniał Normy Euro (twoja to chyba już EURO 4 ) , zaczniesz ją spełniać trochę później :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze rozumiem ECU to komputer znajdujący się pod maską w takim plastikowym szczelnym pojemniku po stronie kierowcy ?

Szukałem bezpiecznika wewnątrz auta ale wszystkie które tam są, są sprawne. U mnie jest trochę inny układ bezpieczników i pod pozycją 42 nie mam bezpiecznika od pompy - ale to chyba dlatego że to przejściówka z 99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ECU jest w podszybiu po stronie kierowcy , otwórz ten dekiel i sprawdź tam też są jakieś bezpieczniki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki

A jeszcze sobie przypomniałem jak podłączałem dzisiaj VAGa to wyskoczyły mi dwa błędy:

17831 - ale to dotyczy tej pompy powietrza

oraz

16486 - tego wcześniej nie było - sprawdziłem na forum i błąd dotyczy przepływomierza - czy to oznacza koniec przepływki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy po ostatnim podłączeniu vag-a mam 2 błędy 17831 i 17834 od czego są te błędy ten pierwszy to wiem że coś z wtórnym powietrzem ale nie wiem zabardzo jak to rozwiązać

---------- Post dopisany 28-09-2013 at 21:35 ---------- Poprzedni post napisany 15-08-2013 at 13:15 ----------

wie moze ktos jak rozwiazac ten problem 17831 pompa chodzi po odpaleniu z jakies 60 s potem sie wylacza wymienilem wszystkie wezezyki od zaworka zwrotnego az do gruszki przy kolektorze i blad nadal jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmnij wężyk podciśnienia z n112 idący do zaworu wtryskowego i jak odpalisz auto rano to ma tym wężykiem zaciągać powietrze(lub zrób test wyjść vag-iem dla n112,silnik wolne obroty i powinno też zaciągać) jak jest tak to jest sprawny i pozostanie zawór wtryskowy zakładając,że wężyki jak i cały układ jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde a ten zawor n112 to jest ten zawor zwrotny tak co do niego idzie rurka od popmpy powietrza i z drugiej strony wychodzi wezyk idacy do jakiegos zaworka chyba magnetycznego i puzniej od niego wchodzi w kolektpr ssacy i z tamtad rozdziela sie i idzie do przepustnicy i takze z drugiej strony kolektora wychodzi wezyk ktury tak ze idzie do zaworka a od niego dopiero do gruszki

---------- Post dopisany 02-11-2013 at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany 29-09-2013 at 22:33 ----------

witam koledzy vagiem przeprowadziłem testy tych zaworków i pracują pompa też sprawdzałem chodzi powietrze daje i nie ma w niej wody tylko podczas tych testów było słychać syczenie powietrza z okolic tego

wtrysk_wtryskiwacz_audi_a4_b5_1_6_bosch_06b13355.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu za głowicą,jeden króciec gruby idący do pompy i jeden cienki do n112

a foto np Zawór EGR AUDI VW 06B131101C (3604692395) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

być może chodzi cięzko lub zwyczajnie się zaciął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...