Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto w silnikach 1.9 TDI i 2.0 TDI A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tą samą firmę czyli Eberspacher Nordic 912 D ładowali do B6 B7 :kox:

Opublikowano

Szkoda, że teraz się dowiedziałem że idzie w volvo kupić rozpylacz.

U mnie kolejna awaria - 01406 - No Flame

Zastanawiam się czy przypadkiem rozpylacz nie odleciał :) choć wątpię bo śrubę osadziłem na hermetyku więc chyba nie.....

Ja już mam powoli dość tego webasta :wallbash:

Opublikowano

Szkoda, że teraz się dowiedziałem że idzie w volvo kupić rozpylacz.

(...)

Dopiero dzisiaj się o tym dowiedziałem

(...)

Ja już mam powoli dość tego webasta :wallbash:

To co ja mam powiedzieć?! Żeby do piecyka się dostać muszę pas przedni, lewą lampę i lewy IC demontować. :lol1::kox:

A hermetyk był odporny na temperaturę (komora spalania) i występujący moment obrotowy (do 8 tysi na minutkę)?

:cool1::przebiegly::naughty:

Może go już tam nie ma?

:decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano

Szkoda, że teraz się dowiedziałem że idzie w volvo kupić rozpylacz.

(...)

Dopiero dzisiaj się o tym dowiedziałem

(...)

Ja już mam powoli dość tego webasta :wallbash:

To co ja mam powiedzieć?! Żeby do piecyka się dostać muszę pas przedni, lewą lampę i lewy IC demontować. :lol1::kox:

A hermetyk był odporny na temperaturę (komora spalania) i występujący moment obrotowy (do 8 tysi na minutkę)?

:cool1::przebiegly::naughty:

Może go już tam nie ma?

:decayed: :decayed: :decayed:

Jak już rozbiorę to drugi raz to kupie ori rozpylacz tym razem.

Hermetyk był do 350st a czy odporny na moment, tonie mam pojęcia, pewnie nie....

Dowiem się co się stało jak wyciągnę ten piec zaś :( Tylko to już na wiosnę nie chce mi sie marznąć jak tym razem... :angry:

Opublikowano

Panowie jak by ktos chcial pompe pod webasto mam caly komplet z ezektorem 8E0919050AE taki jak na fotce zainteresowanych zapraszam na priva

pompaAE.jpg

Opublikowano

(...)

Jak już rozbiorę to drugi raz to kupie ori rozpylacz tym razem.

Hermetyk był do 350st a czy odporny na moment, tonie mam pojęcia, pewnie nie....

Dowiem się co się stało jak wyciągnę ten piec zaś

(...)

Specjalnie dla Was ..... Ruszyłem kooper i rozkręciłem swój 'piecyk-dawcę' :decayed:

Wątek ten coraz mocniej łączy się z tym wątkiem (także źródło rycin): http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=174594.0 :naughty: :naughty:

Tak elementy palnika wyglądają na rycinach:

srodekwebasta.png

srodek1.png

ropylaczdiesel.png

Posiłkując się zdjęciami (sorry za ich jakość, nie mam obiektywu do zbliżeń) postaram się zobrazować parę zagadnień.

W miejscu zaznaczonym czerwonym kółkiem wystaje końcówka rozpylacza, przez którą podawane jest do komory spalania paliwo:

dsc0044v.th.jpg

Paliwo podane przez rozpylacz przecieka przez 3 otwory w denku elementu nr "1", następnie dzięki sile odśrodkowej rozpływa się równomiernie na całym obwodzie krawędzi elementu nr "2" dzięki pędowi powietrza wytworzonemu przez wirnik dmuchawy kierowane jest na wirujące łopatki elementu nr "3", który tworzy mieszankę paliwowo-powietrzną, która jest zapalana przez świecę żarową.

dsc0048mw.th.jpg dsc0049si.th.jpg

Zwróćcie uwagę, że ani na śrubie mocującej te elementy do ośki silnika ani na żadnym z tych elementów składowych nie ma wycięcia/frezu (nie wiem jak to nazwać)

dsc0047p.th.jpg

I jeśli mocowanie tych elementów przez tę śrubę nie zostanie zabezpieczone odpowiednim środkiem zabezpieczającym do śrub to wiatraczek może się poluzować, zacznie się wolniej obracać i przestanie wytwarzać odpowiednią mieszankę ('flame-out') albo to wszystko się w cholerę rozsypie.

Opublikowano

I jeśli mocowanie tych elementów przez tę śrubę nie zostanie zabezpieczone odpowiednim środkiem zabezpieczającym do śrub to wiatraczek może się poluzować, zacznie się wolniej obracać i przestanie wytwarzać odpowiednią mieszankę ('flame-out') albo to wszystko się w cholerę rozsypie.

A jaki klej/środek zastosować do tego?? Są jakieś specjalne??

Opublikowano

Albo do kupienia w każdym dobrym Motoryzacyjnym albo AS0 :) Sprzedający będzie wiedział o co chodzi ogólnie stosowany do srub .

Opublikowano

Albo do kupienia w każdym dobrym Motoryzacyjnym albo AS0 :) Sprzedający będzie wiedział o co chodzi ogólnie stosowany do srub .

Wygooglałem wczoraj, że są różne rodzaje. Jest też smar odporny na moment obrotowy, używany jest do skręcania wirujących elementów. Nie zapamiętałem jednak nazwy i linka :decayed:

WRC, a nie ma w ELSIE albo w ETCE numeru tego smaru jako ori materiału eksploatacyjnego OOOO? Przecież część materiałów eksploatacyjnych ma w ETCE swoje numery. [pewnie mała tubka kosztuje z pińcet :naughty: :naughty: ]

Opublikowano

D 000 600 A2 18 ml 205 PLN :kox:

Opublikowano

hmm jest identyczna do tej którą kupiłem :confused4:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-t5-multivan-i1956200791.html

możliwe jest uszkodzenie pompki że w ten sposób że pompuje 3x więcej ?? może to coś z wysterowaniem ? nie chce kupić kolejnej i znowu mieć 83 ml na teście :decayed:

Opublikowano

hmm jest identyczna do tej którą kupiłem :confused4:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-t5-multivan-i1956200791.html

możliwe jest uszkodzenie pompki że w ten sposób że pompuje 3x więcej ?? może to coś z wysterowaniem ? nie chce kupić kolejnej i znowu mieć 83 ml na teście :decayed:

Moze jest coś w niej już wyrobione :mysli: Widze że są podobne :) pasuje od kogoś pozyczyć i przetestowąć

Opublikowano

D 000 600 A2 18 ml 205 PLN :kox:

http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/zabezpieczanie-pocze-gwintowych-6474.htm

Tyle że wszystkie zakres temperatur mają do 150 st. :mysli:[br]Dopisany: 03 Styczeń 2012, 10:04_________________________________________________

hmm jest identyczna do tej którą kupiłem :confused4:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-t5-multivan-i1956200791.html

możliwe jest uszkodzenie pompki że w ten sposób że pompuje 3x więcej ?? może to coś z wysterowaniem ? nie chce kupić kolejnej i znowu mieć 83 ml na teście :decayed:

Moze jest coś w niej już wyrobione :mysli: Widze że są podobne :)pasuje od kogoś pozyczyć i przetestowąć

O, widzisz :cool1:

Aydaho, rezerwuj sobie piątek :decayed::naughty:

Sprawdzimy obie tym sposobem. W dwóch autach każdą z nich :przebiegly:

Opublikowano

D 000 600 A2 18 ml 205 PLN :kox:

http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/zabezpieczanie-pocze-gwintowych-6474.htm

Tyle że wszystkie zakres temperatur mają do 150 st. :mysli:

Andy nie w smarze problem .. mój piec też nierówno działał przed rozbieraniem go a nic nie było odkręcone. Może i u Ciebie pompka źle podaje paliwo ?

hmm jest identyczna do tej którą kupiłem :confused4:

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-do-webasto-vw-t5-multivan-i1956200791.html

możliwe jest uszkodzenie pompki że w ten sposób że pompuje 3x więcej ?? może to coś z wysterowaniem ? nie chce kupić kolejnej i znowu mieć 83 ml na teście :decayed:

Moze jest coś w niej już wyrobione :mysli: Widze że są podobne :) pasuje od kogoś pozyczyć i przetestowąć

dzwoniłem do gościa z allegro - jak narazie zachowuje się ok. Powiedział że poszuka ori od A4 bo chyba miał i podmieni mi ją - zobaczymy

Opublikowano

D 000 600 A2 18 ml 205 PLN :kox:

http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/zabezpieczanie-pocze-gwintowych-6474.htm

Tyle że wszystkie zakres temperatur mają do 150 st. :mysli:

Andy nie w smarze problem .. mój piec też nierówno działał przed rozbieraniem go a nic nie było odkręcone. Może i u Ciebie pompka źle podaje paliwo ?

Przed wiadomym [co poniektórym] wypadkiem pompka podawała dobrze, piecyk pracował bezproblemowo. Później były zabawy w transplantację bebechów powiązane z rozkręcaniem tego wirniczka. I zaczęły się jaja.

A pompka od czasu montażu u mnie do dnia dzisiejszego miała okazję popracować 2-3 godziny. Tak nietrwałe to one chyba nie są?

Nie dam Ci pewności, że propozycja co do piątku da 100% pewność ale da kolejne informacje.

====

A 'sprawa smaru' jest istotna dla wszystkich, którzy zdecydują się na regenerację rozpylacza ze względu na konieczność rozkręcenia tego wiatraczka by rozpylacz z piecyka wyjąć. Sam chyba wiesz, że rozkręcanie piecyka nie jest szybkie i proste, nawet w R4. Po co robić to kilka razy 'bo akurat wiatraczek się rozkręcił'?

Opublikowano

D 000 600 A2 18 ml 205 PLN :kox:

http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/zabezpieczanie-pocze-gwintowych-6474.htm

Tyle że wszystkie zakres temperatur mają do 150 st. :mysli:

Andy nie w smarze problem .. mój piec też nierówno działał przed rozbieraniem go a nic nie było odkręcone. Może i u Ciebie pompka źle podaje paliwo ?

Przed wiadomym [co poniektórym] wypadkiem pompka podawała dobrze, piecyk pracował bezproblemowo. Później były zabawy w transplantację bebechów powiązane z rozkręcaniem tego wirniczka. I zaczęły się jaja.

A pompka od czasu montażu u mnie do dnia dzisiejszego miała okazję popracować 2-3 godziny. Tak nietrwałe to one chyba nie są?

Nie dam Ci pewności, że propozycja co do piątku da 100% pewność ale da kolejne informacje.

no może i racja ale jakos mi się wierzyć nie chce że to się odkręciło. U mnie słychać że dmucha ale przez dawkę paliwa pracuje nierówno i tak samo było przed wymianą rozpylacza .. skoro wiec u mnie się nie odkreciło po rozbiórce to i u Ciebie raczej nie a to pukanie było już na teście u Mariusza w garażu słychać

Opublikowano

Screen z dzisiaj w wersji ENG a nie RUS :naughty::decayed:

volvop.th.png

Martwi mnie adnotacja "NS" przy pozycji "9" - obawiam się, że nie jest już dostępna jako oddzielna część :confused4:

Zmieniły się też numery części, które wcześniej podawałem.

Opublikowano

no więc - gadałem z moim sprzedawcą pomki - facet jest ok, chce pomoc:

chce mi wysłać na podmianę coś z tego:

- Galaxy / Sharan 2001 rok

- Touran 2004

- T5 ( czyli taka co mam :decayed: )

- Audi A6 ( Thomas Magnete i numer 89372A )

kojarzycie czy coś z tego szrotu podejdzie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...