Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Olej na dolewkę...?


fido920

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno popełniłem błąd i zmieniłem olej na Castrol 5W40 Magnatec, niestety dopiero po wymianie wziąłem się za lekturę forum, no i wyszło że to syf, faktycznie olej zrobił się czarny zaraz po wymianie, etc...Nie chcę na razie zmieniać, ale że na dolewki sporo oleum idzie (do następnej wymiany doleje pewnie 5 litrów), pomyślałem, że na dolewkę może warto kupić Mobil 1 5W50 Rally Formula...Jest sens? No i czy nic nie wybuchnie...?hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zawsze zrobi się ciemny zaraz po wymianie, i nie świadczy to źle o oleju.

Na dolewkę możesz dokupić olej dowolnego producenta i wskazane jest, by miał co najmniej tę samą klasę jakościową wg. API (czyli SM/CF) lub wyższą oraz lepkościową wg. SAE (5W40) , ale nie jest to obligatoryjne.

Ja na dolewkę zawsze dokupywałem taki sam olej, jakim miałem zalany silnik, z tym, że każde do tej pory posiadane auto eksploatowałem na Mobilu :tongue4:

Mobil 1 5W50 Rally Formula jest tak samo płynny jak Magnatec ( 5W - 25 do - 30°C ).

//EDIT: Poprawiłem to o tym SAE, bo faktycznie pomyliłem oznaczenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem, wynika, że akurat W50 świadczy o lepkości kinetycznej w wysokich temp. znaczy 100stopni, a pierwsza liczba oznacza w jakiej temp. olej samoistnie napłynie do pompy w tym wypadku -30 czyli na odwrót kolego Kimi...Przynajmniej tak tu (na forum) wyczytałem...Chodzi mi tylko o to czy można wymieszać Castrola z Mobilem1...No i czy nic nie wybuchnie... :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: moim skromnym zdankiem szkoda "uszlachetniać" tego castrola, lepiej już szarpnąć się na baniak czegoś "lepszego" w 10W40 i kłopoto z głowy. Nie powinno wybuchnąć, gdzieś był taki mundry artykuł gdzie pisali że współczesne oleje można mieszać (byle zgodność klasy była) i tak można z 10W40 zrobić bardziej syntetyk lub w drugą stronę>>>>pytanie tylko po co. Nie wiem czy masz traktura czy benz ale w trakturze sadze zawsze będzie płukało i olej ma być ciemny. Ja w LPG mam czysty olej ale to nie oznacza że nie traci swoich właściwości-to inna bajka. Zmień i już. :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie mieszał. Kiedyś zmieszałem oleje przekładniowe - Castrol i Elf. Miałem zwyczaj zlewania niepotrzebnych końcówek olei do jednego - olej zrobił się koloru mlecznej czekolady i strasznie śmierdział. I nawet łańcuch w rowerze bałem się nim nasmarować :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:slina: a ja wpadłem do jednego delikwenta żeby osłuchać silnik- że coś rzęzi, powiedział że zmieniał olej właśnie, no to ja wołam o baniak- kolo szczęśliwy przynosi coś tam orlena - mi :shocked: wyszły -patrzę a tu jak wół -do hydrauliki. Spuszczamy a tu piana :cool1: , zaklinał się że na trzeźwo :wink4: wymieniał... :naughty: tak też nie polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem swój post powyżej, bo strzeliłem kiszkę z tym SAE :tongue4:

To 5W to oznaczenie "zimowe", czyli zachowanie płynności w ujemnych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...