Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Brc II generacja (Silnik krokowy BRC) Problem


Bebzo28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem.

Posiadam Audi a4 1.8 20v 125 kw 97r.

Zamontowana II generacja Gazu BRC just

Na benzynie jest ok.

Od pewnego czasu auto na gazie przestało przyśpieszać, muli itp.

Wole obroty na zimnym silniku są ok , po rozgrzaniu też ok.

ale nie można nim przyspieszyć, wciskam gas do dechy i muli buczy tak jak by brakowało mu gazu.

Pojechałem do gazownika i w miejsce korkowca ( czyli od parownika do miksera jest wąż a na nim jest zawór silnik krokowy BRC) w te miejsce wstawił mi zwykły zawór z pokrętłem i wyregulował parownik.

W chwili obecnej jak samochód jest rozgrzany to wolne obroty na gazie są ok, można przyśpieszać auto śmiga elegancko.

Ale rano jak odpalę na benzynie obroty są na 1200 wiadomo ssanie, po chwili przy gazuje i przełącza się na gaz i też są obroty na 1200 ale jak mu dam dużą przygazówke do 3000 to ssanie się wyłącza i obroty są na 900 i wtedy zaczynaja się falowanie obrotów ale tyko na LPG ( jak był krokowiec na przewodzie to tak nie było).

A jak się rozgrzeje to są eleganckie obroty.

Wniosek mi się nasuwa taki :

z korkowcem było lepiej ale znowu mulił przy przyspieszaniu i palił na 100km/ 11 litrów gazu. ( przeliczenie na 300 km 32l gazu.)

A z tą śruba co mi wstawił , auto taras faluje na obrotach tylko jak jest zimny, po rozgrzaniu jest ok , nie muli jak przyśpieszam , ale za to pali mi więcej gazu ( 13 litrów na 100 km albo i więcej bo zrobiłem 250 km a weszło 30 litry ).

Co mam zrobić , jak sprawdzić czy korkowiec jest zepsuty bo jak włączam zapłon to słyszę dzwiek pod maską ( wrrrrrr i cisza ) słychać jak chodzi krokowiec BRC , i przy wyłączaniu zapłonu to samo ( wrrrrrr) taki sam dziwięk. Tak jakby on działał.

Krokowiec jest podłączony wtyczka , ale jest wymontowany z przewodu gazowego między parownikiem a mikserem w tym miejscu mam zwykły zawór.

Więc widzę jak on działa jak dodaje gazu on tylko podniesie się do góry 2 milimetry. czy tak ma byc ?

pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie uszkodzona sonda lambda, bo ona jest głównym albo jedynym czujnikiem sterującym dla tego "krokowca". W przypadku jazdy na benzynie z kolei, sonda jest tylko jednym z wielu mniej ważnych czujników i w autach starszych generacji można nawet nie zauważyć, że nie pracuje.

Może być też zatarty częściowo trzpień "krokowca" i dlatego nie może sie podnieść.

Gazownik powinien podpiąć Ci drugiego "krokowca". Jeśli zachowywałby sie tak samo, to prawdopodobne jet to co napisałem na początku.

Jeśli chcesz jeździć na "śrubie", to niech jeszcze raz wyreguluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym mieć na krokowcu bo obroty z rana są stabilne. może jest jakiś sposób na to żeby krokowca wyczyścić może co go zacina?

kupiłem sobie Interfejs VAG KKL obd2 audi czy tym kabelkiem sprawdzę jak działa sąda ?

czy miernikiem sprawdzić jak i gdzie się podłączyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGiem pewnie sprawdzisz, ale ja nie podpowiem Ci jak, bo nie wiem. Miernikiem cyfrowym nie bardzo, bo ma dużą bezwładność wskazań. Sonda jest wpięta przed katalizatorem i dostęp raczej tylko z kanału, choć nie wykluczam, że przewód przechodzi gdzieś przez komorę silnika i może tam byłoby go łatwiej znależć.

Myślę, że zacznij od przeszukania forum w temacie diagnostyki sondy, albo wcześniej wróć do gazownika niech podmieni "krokowca" na inny. Może tylko tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupiłeś interfejs z kabelkiem ,a jaki masz program do obsługi VAG-a COM,czy może Polski VAG 2,5,czy 4,9.

A co do gazownika to prawdopodobnie nie miał interfejsy do obsługi BRC i dlatego wstawił Ci najprymitywniejsze urządzenie do regulacji. Zmień gazownika jak to możliwe . Silniczek krokowy jest prawdopodobnie sprawny jeżeli tłoczek reaguje na dodanie gazu,ale trzeba go wyregulować,a może wystarczyło tylko podregulować reduktor.

Jeżeli autko jest wyregulowane na śrubę to teraz spróbuj w to samo miejsce wstawić spowrotem silniczek krokowy.(przed montażem możesz odkręcić te dwie śrubki od góry i wyjąć tłoczek by go oczyścić szmatką i potem delikatnie złożyć)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...