Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Szarpanie podczas przyspieszania


Horas91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

VAG'a podepnę po południu, jak tylko będę u znajomego, ale chciałbym się wstępnie dowiedzieć co może być przyczyną:

Od dłuższego czasu miałem podobny problem, tzn. przy szybkim przyspieszaniu od niskich obrotów tj. 2500 w okolicach 3000-3500 można było odczuć delikatne szarpnięcie(ułamek sekundy), a następnie samochód dalej przyspieszał, VAG nie pokazywał błędów więc uznałem, że tak ma być.

Jednak dzisiaj przy przyspieszani(mocniejsze wciśnięcie pedału gazu) samochód jakby się zadławił zaczęła mrugać kontrolka "CHECH ENGINE"

oraz samochód zaczął się dławić(szarpać), teraz zaczyna to także występować przy delikatnym przyspieszaniu.

Niedawno wymienione

Cewka zapłonowa (1500 km temu)

7 tyś temu wizyta w ASO oraz rozrządu i wszystkie filtry

Myślałem, że jest to wina paliwa(zła jakość) więc postanowiłem do tankować do pełna aby paliwo się wymieszało, jednak to nie pomogło.

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 14 Grudzień 2010, 22:51_________________________________________________Taka ciekawostka, próbowałem go przegonić ok 170 km/h jednak to także nic nie dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identycznie jak cewka padała. Byłem na pomiarze kompresji i tzw "mechanik" podczas próby podpiął cewki pod listwę i leżały sobie luźno na pokrywie zaworów. Jak od niego wyjechałem miałem właśnie takie objawy jak piszesz, aż wieczorem przestał palić jeden gar...Po podpięciu pod kompa wyszło że cewka padnięta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym obstawiał że któraś cewka skończyła żywot ,zacznij od sprawdzenia cewek i do świec też można zajrzeć w jakim są stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuje za informacje, wasze przypuszczeni się potwierdziły, wymieniłem cewkę z 2 cylindra na 1 i okazało się, że "losowe wypadanie zapłonu" mam na 1 cylindrze.

Jutro jadę po cewkę, piszę o tym aby temat był zakończony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identycznie jak cewka padała. Byłem na pomiarze kompresji i tzw "mechanik" podczas próby podpiął cewki pod listwę i leżały sobie luźno na pokrywie zaworów. Jak od niego wyjechałem miałem właśnie takie objawy jak piszesz, aż wieczorem przestał palić jeden gar...Po podpięciu pod kompa wyszło że cewka padnięta...

@fido920: jak sprawdzic VAGiem ze cewka poszla? chodzi o "missfire detected" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku było to "losowe wypadanie zapłonu" i jeszcze jeden błąd którego nie pamiętam,

wystarczy zamienić cewki na cylindrach i zobaczyć czy zmienił się numer cylindra przy tym błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku było to "losowe wypadanie zapłonu" i jeszcze jeden błąd którego nie pamiętam,

wystarczy zamienić cewki na cylindrach i zobaczyć czy zmienił się numer cylindra przy tym błędzie.

Dokładnie tak, te inne błędy to błąd kata i coś tam jeszcze...nie pojawiły się jak zmieniłem cewe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Alt polecam wymianę wszystkich cewek. Jak jedna padła to i pozostałe też już prawdopodobnie się kończą. W dobrej cenie można zakupić Beru lub Bremi (ok. 120 zł). Pozdrawiam

Ori w VW kosztuje 153 zł, więc nie jest źle, jedną miałem wymienioną w 2005 roku i tak pracował na 3 starych aż w ciągu 2 miesięcy padły 2, więc została jeszcze jedna z 2002 roku. Ale uważam, że puki działa to jej nie ruszam :)

A ja mam inny objaw padających cewek - czasami wyraznie trzesie budą jak stoje na swiatlach albo w korku.

Tyle ze na VAGu jest czysto - zadnych bledow. Moze tak byc?

Pozdrawiam

Grzegorz

Tak, gdyż czasem może nie dawać iskry na 1 cylinder, przez co pracuje na 3. Komputer nie zawsze odnotuje błąd dla przykładu mogę dać tu mój samochód, czasem szarpnęło a a komputerze nic, aż pewnego razu zaczęło szarpać i włączyła się kontrolka.

W twoim przypadku problemem będzie tylko ustalenie która cewka padła :confused4:

Pozdrawiam[br]Dopisany: 16 Grudzień 2010, 15:20_________________________________________________A dla osób cieszących się z rozwiązania problemu, będę miał jeszcze parę błędów :decayed:

Ale już nie konkretnie związanych z silnikiem [br]Dopisany: 16 Grudzień 2010, 15:24_________________________________________________20101103034.jpg

dla potomnych :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam u siebie coś podobnego zmieniłem samochód tydzień temu i wszystko było w porządku, trzy tankowania po około 60PLN i autko działało jak należy, aż do ostatniej środy kiedy to zatankowałem na tej stacji co zawsze to samo paliwo co zawsze (Orlen verva 98) pojechałem na myjnie i jak już odjezdzałem zauważyłem.Auto ma takie czasem odbicia, bo niby raz jedzie prawidłowo innym zaczyna hamować samo z siebie i tańczy aż się boje jezdzić.

1. cięzej mi kręci rozrusznikiem wcześniej odpalał płynniej teraz jakby się dusił,

2. przy ruszaniu muszę dać dużo gazu, bo tak szarpie, że prawie gaśnie (to się stało na drugi dzień wcześniej jeszcze dobrze ruszał),

3. podczas dynamicznego przyśpieszania coś jakby go hamowało, szarpie dławi się obrotomierz stoi praktycznie w tym samym położeniu bez względu na bieg auto traci moc.

4. dziś zauważyłem, że obroty bardzo falują, aż całe auto skacze na jałowym dodatkowo jak się uspokoi po włączeniu nawiewu na szybę sytuacja ta sama.

Dodam jeszcze, że wczoraj wyjezdziłem całe to paliwo dziś zalałem z BP za 150PLN dodałem uszlachetniacza do benzyny przejechałem 100km i jest to co było, a nawet jakby gorzej, bo nie da się jechać cały czas szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...