Skocz do zawartości

adeuszA4

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O adeuszA4

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adeuszA4

0

Reputacja

  1. Witam. Użytkownicy ALT mają tak że dolewają często olej bowiem silnik uwielbia ten płyn. Warto mieć coś na dolewkę. Pozdrawiam
  2. adeuszA4

    Cewki zapłonowe wymiana

    Witam. Normalna sprawą jest zużycie cewek w Alt po około 100 tys przebiegu na danym komplecie. Absolutnie nie wkładamy używanych. Ci co je sprzedają też chcą parę złotych, a nigdy nie wiadomo ile na nich pojedziesz. Ja polecam sprawdzone w moim aucie i przed zakupem na jakiejś słoweńskiej stronie , która wyglądała jak serwisowa audi. Beru ZSE 051, które kosztowały w sklepie z częściami w moim mieście 120 zł i spisują się super.Pozdrawiam
  3. Witam. Zgodzę się z kolegami, którzy odpowiadali nieco wcześniej i sam przerabiałem taki przypadek w silniku ALT. Praktycznie każdy silnik audi/volkswagen na z tyłu coś co wygląda jak kolanko. Jest to ten króciec wykonany z plastiku i przykręcony do silnika. Między silnikiem a króćcem jest uszczelka która się zużywa, niestety raczej nie można jej kupić.Trzeba z ASO kupić komplet. Ja płaciłem chyba 45 zł. Podsumowując jest to chyba najczęstszy powód wycieków płynu w autach tych marek. Na szczęście niewielki jest koszt naprawy. Pozdrawiam.
  4. W Alt polecam wymianę wszystkich cewek. Jak jedna padła to i pozostałe też już prawdopodobnie się kończą. W dobrej cenie można zakupić Beru lub Bremi (ok. 120 zł). Pozdrawiam
  5. U mnie również ubywał płyn, wymieniłem wyżej wymieniony trójnik i problem się skończył. Pozdrawiam
  6. Takie objawy mogą się pojawić przy rozpadającej się odmie. Taki wąż gumowy z zakończeniem w kształcie gruszki. U mnie popękała pod osłoną z materiału. Pękł również odpowietrznik układu. Odmę oryginał za około 150 zł kupiłem. Odpowietrznik kosztuje 300 zł więc pęknięty odcinek zastąpiłem kawałkiem miedzianej rurki. Wymieniłem też rozdzielacz 40 zł i check engine nie pojawia się od roku. Powodzenia.
  7. adeuszA4

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    Witam. Ja biorąc pod uwagę koszty zalałem do swojego olejożercy TOTAL Quartz 9000 5W40. Na allegro u super sprzedawcy zapłaciłem 180 zł za 10 litrów !!! Do następnej wymiany na pewno wystarczy. Zaraz po wymianie silniczek pracuje pięknie i cicho. Będę obserwował apetyt ALTa na ten niedrogi olej oraz jak na dłuższą metę pracuje na nim ten silnik. Za kilka tys. przebiegu na pewno odezwę się z jakimiś wnioskami.
  8. Tak ma. Po odpaleniu obroty są faktycznie nieco wyższe ale to trwa chwilę. W wielu autach jest podobnie. Niema się czym martwić. No chyba, że podczas jazdy gdy się zatrzymasz z włączonym silnikiem obroty wzrastają do tych wielkości o jakich piszesz. Wtedy duże prawdopodobieństwo zasysania lewego powietrza i należy sprawdzić stan odmy i odpowietrzacza układu. Pozdrawiam.
  9. Ja kupiłem auto w Niemcach rok temu i miało przebieg 98tys. km. Przejechałem jeszcze 5 tys i wymieniłem rozrząd. W książce serwisowej audi faktycznie jest informacja, że w modelu ALT pierwsza wymiana rozrządu po 180 tys. km, ale podobno ci którzy się do tego stosowali to czasem płakali. Panie Kowall wymień koszt w stosunku do wartości auta jest niewielki. Kup jeszcze olej na dolewki bo wskaźnik poziomu oleju w modelu ALT świeci się bardzo często. I tak ma być. Pozdrawiam.
  10. Wymieniłem odmę (czyli przewód gumowy zakończony gruszka w ASO około 160 zł), następnie przy pomocy miedzianej rurki o przekroju 12 mm naprawiłem odpowietrzacz układu (jego symbol 06B133241ak niestety już nie produkowany, ASO w zamian proponuje dwa przewody o łącznej wartości 350 zł). Następnie adaptacja przepustnicy. Po przejechaniu 150 km pomimo, że auto nie brało już lewego powietrza błąd się pojawił. Zdesperowany wymieniłem jeszcze ten plastikowy rozdzielacz nr. 06b103235g 35zł. Po około 24 godzinach sygnalizacja błędu zgasła. Przejechałem już około 1000 km i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
  11. Tylko syntetyk. Nie słuchaj tych , którzy mają szczęście jeździć na innych silnikach. Alt tak ma. Je olej i tyle. Podobno te dobre odżywianie przedłuży mu życie do nieskończoności. Pozdrawiam.
  12. 2.0 Alt tak mają.Zaraz po zakupie (w Niemczech) ostrzej pojeździłem i byłem zdziwiony tym 0,5 oleju na 1000 km. Na allgerio zakupiłem polską instrukcje A4 B6 (75 zł) według której takie zużycie mieści się w normie. Poczytałem również o zasadach oszczędnej jazdy i jeżdżę po mieście na obrotach około 2000 zużycie oleju mam mniejsze , a FIS pokazuje ,że również mniej paliwa je moja 2.0. 2L oleju na 15000km to pryszcz. Życzę w Nowym Roku 2009 wszystkim klubowiczom miłej, bezpiecznej i oszczędnej jazdy.
  13. Dzięki. Jutro spróbuje, a potem napiszę o efektach.[br]Dopisany: 18 Listopad 2008, 19:47_________________________________________________Efekt zgodny z oczekiwaniami. Ściągawka pod linkiem idealna. Działa pod kodowaniem w kanale 19 11001. Teraz proszę o link do instrukcji obsługi komputerka. Z góry dziękuję.[br]Dopisany: 20 Listopad 2008, 17:15_________________________________________________Jeszcze dodam, że cała operacja jest dziecinnie prosta i mając laptoka, oprogramowanie vag oraz odpowiednią przejściówkę do podłączenia można to zrobić we własnym zakresie. Zastosowana manetka to ładnie wykonana podróba z allgerio za 60 zł.
  14. Czy może ktoś doświadczony w aktywacji pełnej opcji komputera w A4 B6 podać jakie zastosował kodowanie w aucie jak moje , czyli sedan, silnik alt 2.0, normalna kierownica. Zaznaczam , że manetkę już wymieniłem. Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...