Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Komputer pokładowy


Morgan

Recommended Posts

Witam wszystkich!

jestem tutaj nowy, poniewaz od paru dni dopiero jestem włascicielem A4 Avant 2002, vin z 2003, 1,9 tdi 130 ps, oznaczenie silnika AWX.

Mam nastepujace pytanie odnosnie komputera pkładowego, poniewaz chyba u mnie jest jakas okrojona wersja, gdyz na przelaczniku od wycieraczek - z boku , nie ma tego przelaczniczka, ktorym zmienia sie opcje wyswietlane na tym duzym wyswietlaczu pomiedzy predkosciomierzem a obrotomierzem. Zastanawia mnie to, poniewaz pokazuje tam ile moge mniej wiecej przejechac kilometrow do kolejnego tankowania. Samochod ma tez dwustrefowa klime, elekktryke, Audi Koncert System itp., czyzby nie mial tych opcji ?Czy moze mial zmieniany ten przelacznik i wstawiono nie taki jak powinno sie, tanszy, bez tego sterowania ?

Najbardziej interesuje mnie informacja, czy jest mozliwe, ze moj samochod nie ma tych opcji?, czy byly produkowane takie wersje, ktore na tym wyswietlaczu pokazuja jedynie dystans ktory pozostal do kolejnego tankowania? Jezeli takich nie bylo to czy wymiana manetek na te z przelacznikiem spowoduje ze bede mogl korzystac z tych opcji komputera?

Z gory dziekuje za wszelkie porady, przepraszam jednoczesnie za byc moze zbyt rozwlekle zapytanie, pozdrawiam1

[ Komentarz dodany przez: rob: 24-02-2007, 23:39 ]

proszę zapoznać się z REGULAMINEM

[ Dodano: 26-02-2007, 18:22 ]

licze klubowicze , ze ktos mi jednak odpowie !

dodany do FAQ

Link to comment
Share on other sites

Pierwsz kroki to rozszyfruj kody wyposażenia na naklejce w książce serwisowej lub takiej samej w wannie koła zapasowego. Jesli komputer był jak auto wychodzilo z fabryki to napewno się o tym dowiesz.

Link to comment
Share on other sites

jeśli nie macie, to chyba taki kod macie :

9Q0 - without multi-function indicator/ on-board computer

Zmodyfikowałem lekko temat, proszę stosować się do regulaminu

Link to comment
Share on other sites

jestem szczęśliwym posiadaczem a4 b6 130km miałem ten sam problem zadając sobie te pytania .sprawa jest prosta wystarczy zmienić przełącznik od wycieraczek z wszystkimi przyciskami do sterowania oraz odblokować te funkcje za pomocą vaga. musisz jedynie znależć dostęp do vaga manetkę kupisz na allegro jak dobrze znajdziesz to gdzieś za 150zl w serwisie nowa ok 400zl i to wszystko. tak zrobiłem wszystko super działa. ten temat był poruszany na forum http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=2664

Link to comment
Share on other sites

sprawdzilem kody wyposazenia i mam 9Q3 = multi-function indicator, without on-board computer and check control, wiec musze wiedziec napewno czy da sie odblokowac, jezeli kupie nowa manetke. Sami rozumiecie - kupic manetke- wywalic okolo 200 zyla, a jak sie nie da odblokowac to kasa w plecy, pozdro

Link to comment
Share on other sites

z tego co wiem to wszystkie liczniki tej marki tego modelu mają pełny FIS więc ogólnego problemu nie ma mój model też ma 9Q3 wszystkie modele są przystosowane do tych zmian niskim kosztem problem polega jedynie na znalezieniu MąDREGO znawcy ustawienia tego za pomocą serwisowego kompa .w ten sam sposób możesz dołożyć tempomat-wystarczy dołożyć dodatkową rączkę i uruchomić tą funkcję. może ktoś sobie zadać pytanie dlaczego taka wypasiona bryka nie ma tego w standarcie-myślę że jak pomnoży się ilość wyprodukowanych bryk przez parę euro to odpowiedż jest prosta :a4fan:

Link to comment
Share on other sites

ale wystarczy sama manetka czy jeszcze cos - jakies przewody, zlacze i.t.p?

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie!

odswiezam temat, poniewaz jutro mam miec wlasnie manetke z obsluga fis-u. Moze ktos potrafi konkretnie wytlumaczyc w jaki sposob odblokowac vag-iem mozliwosc pokazywania przez fis pozostalych opcji? Z gory dzieki za wszystkie komentarze.

Bylem dzisiaj u goscia ktory zajmuje sie elektronika samochodowa i powiedzial ze zeby to odblokowac to trzeba znac kodowanie, a do tego dostep ma tylko serwis, wiec sam nie wiem.

[ Dodano: 10-05-2007, 15:05 ]

moze ktos konkretnie napisze jak to zrobic?

Link to comment
Share on other sites

chyba :

[17 KombiInstrument]

Adaptacja - 10

Kanał 19 - odczytaj jakie masz wartości i podaj.

Link to comment
Share on other sites

a wiec sytuacja wyglada tak, zamowilem manetke, ma przyjsc dzisiaj, dowiadywalem sie czy ktos wie o co chodzi z jej wymiana i odblokowaniem opcji fis-u, ale w Białymstoku tylko jeden mechanik powiedzial ze zrobi ale musi znac kodowanie, wiec musze mu napisac lub wytlumaczyc jak to zrobic, sam vag-a nie mam, prosze o pomoc

szukalem tej manetki 3 m-ce bo to jest 8E0, wiec teraz byloby szkoda gdyby sie nie udalo, nie mowiac o kosztach

Link to comment
Share on other sites

wiec musze mu napisac lub wytlumaczyc jak to zrobic, sam vag-a nie mam, prosze o pomoc

daj spokój... To znaczy, że jak podasz mu błędne kodowanie i coś spierdzieli, to będzie Twoja wina ? :cool:

Twoje kodowanie to : 11011

Ale tylko na Twoją odpowiedzialność, mogę sprawdzić jak ja mam...

Link to comment
Share on other sites

a co moze spierdzielic?, to nie ma tak ze jak nie zadziala to nie odblokuje, a potem nie moze cofnac tak jak bylo standardowo?

Link to comment
Share on other sites

ok, moje kodowanie to : 31001

To oznacza :

3 - podświetla mi się całość w wyświetlaczu, po przekręceniu kluczyka (mało istotne)

1 - komputer pokładowy (poziom 1 i 2)

0 - FIS 1 (inna możliwość FIS 2)

0 - temperatura otoczenia (nie wyświetlana, jak nie ma podświetlenia)

1 - zegar aktywny (ten radiowy)

Tę temperaturę nie bardzo rozumiem, bo wyświetla mi się ona. Być może chodzi tu o któryś moment, zanim nie przekręcę kluczyka.

Myślę, że możesz dać kodowanie takie jak moje. To tłustym drukiem jest najistotniejsze.

20070511164602iu0.png

Link to comment
Share on other sites

w ten sam sposób możesz dołożyć tempomat-wystarczy dołożyć dodatkową rączkę i uruchomić tą funkcję

a jesteś tego pewien bo jak tak to sobie montuję... nie trzeba żadnej wiązki ciągnąć ??

Link to comment
Share on other sites

dzieki wielkie, wydrukuje to co napisales, mam nadzieje ze gostek zajarzy o co chodzi

[ Dodano: 11-05-2007, 20:47 ]

rozmawialem przed chwila z kolega ktory to odblokowal i nie jest to takie proste jak mowi, trzeba zmienic vag-iem typ licznika, na taki ktory pokazuje wszystkie opcje, robil to w stolicy, trwalo to okolo godzinki, ale jak mowi potem zapalala mu sie kontrolka od braku plynu spryskiwacza i jakos mu to wylaczono, pozdro

Link to comment
Share on other sites

dzieki wielkie, wydrukuje to co napisales, mam nadzieje ze gostek zajarzy o co chodzi

[ Dodano: 11-05-2007, 20:47 ]

rozmawialem przed chwila z kolega ktory to odblokowal i nie jest to takie proste jak mowi, trzeba zmienic vag-iem typ licznika, na taki ktory pokazuje wszystkie opcje, robil to w stolicy, trwalo to okolo godzinki, ale jak mowi potem zapalala mu sie kontrolka od braku plynu spryskiwacza i jakos mu to wylaczono, pozdro

Sorry, ale to pierdoły.

Tak jak napisał Pre_pl za wszystko odpowiada odpowiednie kodowanie licznika.

Jeśli trwało to 1 godz. to tylko po to aby mechanik miał uzasadnienie zapłaty odpowiednio wysokiej stawki.

W 15 minut tez by dał radę.

Link to comment
Share on other sites

piotrr07, a jednak trzeba wiązkę bo już napisałem do gościa z allegro...

Link to comment
Share on other sites

no to ja chyba zrezygnuje, za duzo grzebania w niuni, jestes pewien z tym okablowaniem alvaroalvaro78 ?????

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...