83piotrek Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam, jak kupowalem auto to sprzeglo bralo od gory, a bylo juz to poltora roku temu. Wiedzialem juz wtedy, ze jego koniec niedlugo nastapi. No i od jakis dwoch miesiecy co drugi, co trzeci dzien mam problem z wrzucaniem 1ki i wstecznego- jednego dnia jakos idzie, drugiego musze wbijac biegi na sile. Pomaga wczesniejsze wcisniecie sprzegla i dopiero po kilku sekundach bieg. Wczoraj jednak miarka sie przebrala i jest decyzja o wymianie. Niestety mam 2mase i pytanie czy przy wymianie sprzegla musze i ja wymieniac ?? Trudno jest wymienic sprzeglo w tym aucie- czy moge dac do gorszego mechanika, ale tanszego czy do porzednego, ale drogiego ? Ogolnie identyfikacji czy mam 2mase dokonalem na podstawie naklejki na rozrzadzie AHL 358954 (2masa wg katalogow jest od nr 060000, no chyba ze ktos zmienial obudowe rozrzadu....) Ale dzwonilem dzis do sklepu i koles mi mowil ze wg identyfikacji po vin mam sprzeglo 210mm (czyli bez 2masy), ale wydaje mi sie ze sie walnal....
WinterOOOO Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 _________________________________________________ czy moge dac do gorszego mechanika, ale tanszego czy do porzednego, ale drogiego ? ...to pytanie jest dla mnie co najmniej dziwne :blink: to nie wymiana żarówki...jeśli chodzi o sprzęgło to dobrze mieć konkretnie zrobione przez gościa co ogarnia temat bo roboty trochę jest ( w poprzedniej 1.6 ADP też sprzęgło wymieniałem) wiec lepiej znajdź dobrego mechaniora bo to nie jest wymiana w 30 min... zaoszczędzisz 50 może nawet 100pln i zaraz pojedziesz po nowe sprzęgło( i kto wie co jeszcze ) bo gość coś źle złoży albo czegoś nie dokręci.
Daimos Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 wszystko zależy jaki masz przebieg i w jakim stanie będzie dwumas po zdemontowaniu, w benzynie dwumas wytrzymuje znacznie dłużej niż w dieslu, dobry mechanik nie będzie miał problemu z diagnozą osobiście wymieniłbym komplet (dwumas + sprzęgło)
WinterOOOO Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 dobrze będzie jak przy okazji wszystkie simmeringi wymienisz
marewel Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 wszystko zależy jaki masz przebieg i w jakim stanie będzie dwumas po zdemontowaniu, w benzynie dwumas wytrzymuje znacznie dłużej niż w dieslu, dobry mechanik nie będzie miał problemu z diagnozą osobiście wymieniłbym komplet (dwumas + sprzęgło) Osobiscie robilem a100 2.8 '92r quatro i dwumas byl w stanie idealnym.
83piotrek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Panowie, wymiana 2masy w tym aucie to bylby zly sen....z tego co sie pytalem to te kolo kosztuje ok 1.5tys....i tak grubo sie zastaanwialem czy wymieniac sprzeglo, mam tez do wymiany wahacze i pare innych pier**l (czujnik walu, wentylator klimy) czy moze go sprzedac. Do tej pory auto nie mialo zadnych dziwnych objawow, oprocz tego ze czasami ciezko bylo wbic 1ke i wsteczny, no i sprzeglo bralo od samej gory. Nic dziwnego nie zauwazylem....
Daimos Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 niestety ale taki jest koszt całości, dlatego jak pisałem wyżej, niech mechanik zweryfikuje dwumas i jak będzie ok to wymień samą tarczę, docisk, łożysko wyciskowe oraz przy okazji uszczelniacz wału korbowego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się