adek265 Opublikowano 3 Listopada 2007 Opublikowano 3 Listopada 2007 Szanowni forumowicze niestety jest to tylko forum dla A4 ale postanowiłem sie podzielic z wami moim problem który mam z Audi C4 2.5TDI (jako to sie mowi tonący sie brzytwy łapie) a mianowicie: Chciałbym sie podzielić tym co spotkało mojego 2.5 tdika być moze ktoś z was miał lub ma podobny problem a mianowicie: Problem jest w Audi C4 2.5tdi AAT (250 000km) 1/ Kiedy silnik jest zimny odpala po kilku obrotach i przez jakis 10sek chodzi na zwiekszonych obrotach ok .1000-1100rpm, w tym czasie silnik kompletnie nie reaguje na wcisniecie gazu. Po 10 sek wszystko wraca do normy (obroty spadają do ok 850rpm ) i zaczyna sie kolejny problem. ->patrz pkt.2. 2/ Silnik juz reaguje na wcisiniecie gazu natomiast przy wcisinieciu gazu silnik reaguje bardzo wolno i bardzo wolno wkręca sie na obroty. (w zakresie ok.2500 - 4000 jest troche lepiej) oczywiście to wszystko odbywa sie na na biegu jałowym. Jednym słowem ruszając pod górę przy obrotach 1500 rpm na 1 -szym biegu silnik zdechnie i jest kompletny brak mocy. 3/ Silnik jak sie nagrzeje wyczuwalne są delikatne falowania obrotów. Krótka historia ponizej: W momencie kupna został sprawdzony silnik w ASO i diagnoza była następująca: problem z recyrk spalin (cos z EGR) i jakiś błąd dot. czujnika położenia pedału gazu ale wtedy wszystko chodziło bez problemu. Problem sie pojawił w momecie kiedy auto dłuższy czas stało i pewnego dnia zaświecił sie "check engine" i to by było na tyle. (silnik palił przez chwile i gasł), wtedy serwis (warsztat w krakowie XXX) i wtedy wymieniono jakiś układ sterowania w pompie i problemy są tego typu jak napisałem wyżej. (koszt 2500zł i robota nie zrobiona). Chcialbym dodać iż silnik obecnie jak sie jeźdiz w ogóle nie kopci i wszystko wygląda na OK ale sa tego typu problemy jak napisałem wyżej. Jezeli ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić to please o komentarze, ewentualnie namiary na dobrego majstra od TDI. (nadmieniam iż niechciałbym kolejnych 2000zł ładować w naprawy). Pozdrawiam i jezeli ma ktoś jakieś pytania to na forum proszę.
lukaszr Opublikowano 3 Listopada 2007 Opublikowano 3 Listopada 2007 Spróbuj zrobić pełne logi autka i wrzucić je na forum w dziale DIAGNOSTYKA VAG. Powinno to dać spory pogląd co się z nim dzieje. Tutaj masz wyjaśnione co i jakie logi po kolei zrobić: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,18478.0.html
adek265 Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Opublikowano 3 Listopada 2007 Dodatkowo problem jest tego typu iż Vagiem 3.11 nie jestem w stanie sie połączyć ze sterownikiem silnika, i jedynym programem którym mogłem sie połączyć to jest DeltaScan dla silnika 1Z. Ale ok spróbuje sie podłaczyć jakąś nowszą wersją VagCom'a. Ps: W warsztacie w/w tez mieli problemy z podłączeniem sie do sterownika.
lukaszr Opublikowano 3 Listopada 2007 Opublikowano 3 Listopada 2007 Dodatkowo problem jest tego typu iż Vagiem 3.11 nie jestem w stanie sie połączyć ze sterownikiem silnika, i jedynym programem którym mogłem sie połączyć to jest DeltaScan dla silnika 1Z. Ale ok spróbuje sie podłaczyć jakąś nowszą wersją VagCom'a. Ps: W warsztacie w/w tez mieli problemy z podłączeniem sie do sterownika. Może masz jakieś mechaniczne zabezpieczenie na OBD ??
StoRK Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Jezeli ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić to please o komentarze, ewentualnie namiary na dobrego majstra od TDI. (nadmieniam iż niechciałbym kolejnych 2000zł ładować w naprawy). jedz do tego mechanika co ci robil ten sterownik powinienes miec jakas gwarancje powiedz mu co sie dzieje i niech robi za darmo!
lukaszr Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 jedz do tego mechanika co ci robil ten sterownik powinienes miec jakas gwarancje powiedz mu co sie dzieje i niech robi za darmo! Zgadzam się - na wykonaną pracę i części powinieneś mieć gwarancję i jeżeli coś jest nie tak to ten ktoś powinien zrobić to w ramach gwarancji. Ale niekoniecznie te objawy co opisałeś muszą być spowodowane wadliwym wykonaniem pracy przez tego mechanika. Moja rada - zrób pełne logi i daj do przejrzenia w dziale DIAGNOSTYKA. Tylko wykonaj je proszę zgodnie z tym opisem co podałem parę postów wyżej.
adek265 Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Opublikowano 4 Listopada 2007 Kolego moderatorze Mały komentarz do mojego wątku propos zmiany w nagłówku: temat dotyczy silnika AAT w Audi 100 model C5 a nie B5 jak to zostało zmienione.
lukaszr Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Kolego moderatorze Po prostu Łukasz - nie lubię tego rodzaju zwrotów. To tak jakby ktoś ciągle do mnie mówił "Kolego mgr inż". Mały komentarz do mojego wątku propos zmiany w nagłówku: temat dotyczy silnika AAT w Audi 100 model C5 a nie B5 jak to zostało zmienione. Małe niedopatrzenie - zadowolony ??
adek265 Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Opublikowano 4 Listopada 2007 Łukasz nie ma problemu i dziekuję za zrozumienie. Ps: Z jednej strony małe niedopatrzenie a z drugiej moj błąd (mozna to było w nagłówku bardzo prosto zrobić - tak jak to zostało skorygowane), a poza tym proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem jednym z nowych i nie do końca znam panujące tutaj zasady. Ale to wszytko poza tematem tak nawiasem mówiąc a lepiej kontynujmy wątek... Tak jak radzicie w tygodniu postaram sie zrobić logi wg rad i myślę że posuniemy sie do przodu (być może bedzie z tego niezła lektura dla posiadaczy AAT).
lukaszr Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Łukasz nie ma problemu i dziekuję za zrozumienie. Spoko, nie było sprawy :> Ps: Z jednej strony małe niedopatrzenie a z drugiej moj błąd (mozna to było w nagłówku bardzo prosto zrobić - tak jak to zostało skorygowane), a poza tym proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem jednym z nowych i nie do końca znam panujące tutaj zasady. Ale to wszytko poza tematem tak nawiasem mówiąc a lepiej kontynujmy wątek... Nauczysz się i rzeczywiście lepiej skończmy te małe OT, bo zaraz nas Admini pogonią Tak jak radzicie w tygodniu postaram sie zrobić logi wg rad i myślę że posuniemy sie do przodu (być może bedzie z tego niezła lektura dla posiadaczy AAT). Na pewno jakieś nowe doświadczenie i informacje, które może komuś się przydadzą. Rób logi i wrzucaj je do przeanalizowania, ale do działu DIAGNOSTYKA VAG.
spanky Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Dodatkowo problem jest tego typu iż Vagiem 3.11 nie jestem w stanie sie połączyć ze sterownikiem silnika, i jedynym programem którym mogłem sie połączyć to jest DeltaScan dla silnika 1Z. Ale ok spróbuje sie podłaczyć jakąś nowszą wersją VagCom'a. Ps: W warsztacie w/w tez mieli problemy z podłączeniem sie do sterownika. Może masz jakieś mechaniczne zabezpieczenie na OBD ?? tam jest sterownik z epoki kamienia łupanego nie akceptowalny przez wszelkie wynalazmki firmy Viaken i program Vag-Com i niczym inny jak oryginalnym Vag'iem sie nie połaczysz w celu pełnej diagnostyki....
adek265 Opublikowano 5 Listopada 2007 Autor Opublikowano 5 Listopada 2007 no wiec w takim przypadku czyżby pozostawała tylko ASO ? DeltaScanem (wer Demo) sie podłączyłem bez problemu tak więc powinien być jakiś soft którym można by logi zrobić. Proszę o radę w tym przypadku bo bez tego nie ruszę z miejsca.
lukaszr Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 no wiec w takim przypadku czyżby pozostawała tylko ASO ? DeltaScanem (wer Demo) sie podłączyłem bez problemu tak więc powinien być jakiś soft którym można by logi zrobić. Proszę o radę w tym przypadku bo bez tego nie ruszę z miejsca. Może spróbuj VWTOOL'em ?? Może ten soft się połączy.
spanky Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 no wiec w takim przypadku czyżby pozostawała tylko ASO ? sa warsztaty ktore posiadaja oryginalne niebieskie pudełeczko VAG ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się