Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wibracje podczas przyśpieszania


jaca31

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM MAM TAKI PROBLEM PODCZAS PRZYŚPIESZANIA NA 3,4 ORAZ 5 BIEGU W OBROTACH 1800-2100 CZUĆ SILNE WIBRACJE (gałka od biegów i ogólnie trzęsie autem).

wymienione zostały w ciągu roku:

-dwumas+kompletne sprzęgło

-obie półosie

-2 poduszki pod silnikiem

-poduszka skrzyni biegów

-oraz ostatnio skrzynia biegów (najnowszy pomysł mechaników) co oczywiście nic nie dało.

DODAM ŻE TO SAMO SIĘ DZIEJE NA ALU I NA ZIMÓWKACH WIĘC NIE WYWAŻENIE OPON I FELG ODPADA.

PROSZĘ O POMOC BO KOŃCZĄ SIĘ POMYSŁY O PIENIĄŻKACH NIE WSPOMNĘ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lektura forum+(vag+pełne logi)=na 90% rozwiązanie zagadki,mechaników jak nie masz jednego zaufanego to nie słuchaj,bo już Cie ładnie skroili.....

szczególnie sprawdź na Vagu pompowtryski czy Ci nie kuleją,bo to najprawdopodobniej będzie przyczyną,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zrobiony program ? Pamiętam że chyba HUGO miał takie coś , wibracje wału przez Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega z forum David mial takie wibracje i tez tak dochodzil jak Ty i okazalo sie , ze mial robiony program (czip :decayed:) mial za duzo Nm , dlatego takie byly objawy. Dwumas nie dawal rady i padl :confused4: . A dobrze poskladali ci sprzeglo i dwumas :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba dobrze poskładali bo przed wymianą na jałowym biegu latała gałka od skrzyni a po już nie no i dobrze sprzęgło bierze i pod górkę bez problemu a poza tym prubowałem z ręcznego ruszać samym sprzęgłem i nie telepało tak jak to było przed wymianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić czy masz podniesioną moc , może u jakiegoś tunera w okolicy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić czy masz podniesioną moc , może u jakiegoś tunera w okolicy .

A jak nie masz tunera pod reka to zrob logi dynamiczne i wrzuc tutaj :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś podpiąłem vaga i wyszły mi trzy błędy: 17996, 17965, i 16685 co to za błędy i czy może to być związane z tymi wibracjami?

aha i spojrzałem na bloki silnika 13 i 18 i 23 i tak na biegu jałowym temp 90st. :

blok 13: cylinder 1 było -0,12 cylinder 2 było -0,19 cylinder 3 było 1,22 i cylinder 4 było -0,89

blok 18 wszędzie 0

blok 23: cylinder 1 było -5 cylinder 2 było 23 cylinder 3 było 5 i cylinder 4 było 3

dziwi mnie to -5 na pierwszym cylindrze.

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do watku :wink4:.

U mnie (AFN 98r Q) tez wystepuja takie wibracje ale od ok 2000 tys wzwyz i tylko przy bardzo gwaltownym przyspieszaniu :confused4:Ustepuja po przekroczeniu ok 3700 obr... Moze to byc wina podpory na wale??? W sumie znajomy, calkiem dobry mechanik po ogledzinach ukladu napedowego powiedzial ze przez to na 99% Bo pisaliscie wczesniej ze przez zbyt duza ilosc Nm moze sie tak dziac. I tu moje pytanie czy 305Nm w AFN to az tak duzo :mysli: Program robiony 4 mies temu w Dynosoft K-ce (ALI). Wibracje zaczely wystepowac moze miesiac po wgraniu mapy i sa odczuwalne z tylu auta. Jakby tylko na tylnej osi. Przerabial ktos ten temat???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie podobną sytuację tylko nie w takim stopniu (jest to bardzo delikatne drganie), przy przyspieszaniu tak gdzieś do 3000 obr. tak jakby z przodu było jakieś koło niewyważone. Zaczęło mi drgać po wymianie 1 PD, zrobiłem logi ale tylko statyczne i okazało się że ten wymieniony ma trochę za wysoką korekcję -pozostałe 3 ok. Także u mnie na 90% to wina tego 1 pompowtrysku ale pewności nigdy niema :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś podpiąłem vaga i wyszły mi trzy błędy: 17996, 17965, i 16685 co to za błędy i czy może to być związane z tymi wibracjami?

aha i spojrzałem na bloki silnika 13 i 18 i 23 i tak na biegu jałowym temp 90st. :

blok 13: cylinder 1 było -0,12 cylinder 2 było -0,19 cylinder 3 było 1,22 i cylinder 4 było -0,89

blok 18 wszędzie 0

blok 23: cylinder 1 było -5 cylinder 2 było 23 cylinder 3 było 5 i cylinder 4 było 3

dziwi mnie to -5 na pierwszym cylindrze.

proszę o pomoc

17996 - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=131171.0;highlight=17996

17965 - przeładowanie (najprawdopodobniej przycina się VTG - LOGI !!!) , reszta :szukaj: :szukaj: :szukaj:

16685 - sprawdź kabelki od pompowtrysku na 1 cylindrze [albo pompka się wysrała]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do watku :wink4:.

U mnie (AFN 98r Q) tez wystepuja takie wibracje ale od ok 2000 tys wzwyz i tylko przy bardzo gwaltownym przyspieszaniu :confused4:Ustepuja po przekroczeniu ok 3700 obr... Moze to byc wina podpory na wale??? W sumie znajomy, calkiem dobry mechanik po ogledzinach ukladu napedowego powiedzial ze przez to na 99% Bo pisaliscie wczesniej ze przez zbyt duza ilosc Nm moze sie tak dziac. I tu moje pytanie czy 305Nm w AFN to az tak duzo :mysli: Program robiony 4 mies temu w Dynosoft K-ce (ALI). Wibracje zaczely wystepowac moze miesiac po wgraniu mapy i sa odczuwalne z tylu auta. Jakby tylko na tylnej osi. Przerabial ktos ten temat???

Witam

Mialem podobny obiaw i po wymianie sprzęgła na jednomas wszystko ustopiło ale wcale to nie oznacza że u Ciebie jest to samo.

Kiedyś jeździłem 2.8q z walniętą podporą wału i objawy były podobne tylko że drgania zaczynały się już od puszczenia sprzęgła na pierwszych biegach i im szybciej tym mniej było to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...