Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Brak mocy /notlauf :(


Texi89

Rekomendowane odpowiedzi

Auto od pewnego czasu przy mocnym depnięciu w pedał gazu wchodzi w tryb awaryjny :angry:

Bardzo bym prosił o analizę logów :hi:

Błędy jakie występują i wracają po wykasowaniu to :

3 Faults Found:

01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 35-00 - -

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-00 - -

LOGI:

Log (0 - 001)

Log (1 - 003,003)

Log (2 - 011)

Log (3 - 000,000,000)

Log (4 - 010)

Log (5 - 008)

Log (6 - 004,004,004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dotyczą silnika ALH po czipie a nie AFN i do sprawdzenia masz instalację od ABS i elektrozaworu sterującego klapą gaszącą a to, że zrobiłeś je w trybie awaryjnym to sam się już zorientowałeś. W każdym razie błąd 17958 owocuje w przypadku tego silnika koniecznością zdjęcia sztangi z dźwigni kierownic spalin turbosprężarki i osobno należy palcami sprawdzić (po rozpięciu) jak porusza się sama dźwignia kierownic spalin przy turbo a jak reaguje siłownik podciśnienia czyli grucha ze sztangą przy wciskaniu sztangi do gruchy - czy daje się ją wcisnąć i czy sama wyskakuje z gruchy pod naporem wewnętrznej sprężyny. Możesz z powodzeniem włączyć log 011 w trybie BS i wtedy przypatrzeć się czy, jak i w jakim zakresie sztanga zmienia swoje położenie co 10 sekund a wtedy już zauważysz nieprawidłową pracę. Dalsze logi nie będą miały większego sensu. Dopiero po doprowadzeniu do ładu ciśnienia doładowania sprawdzi się pracę przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano takim cudem, że sterownik 038 906 018 AE jest właśnie z silnika ALH (90 KM) po wirusie a ponadto w AFN nie ma klapy gaszącej ani elektrozaworu N239. Skoro faktycznie masz silnik AFN to ktoś zapodał Ci do niego sterownik z silnika ALH i nie ma się co dziwić, że nie da się skasować dwóch pierwszych błędów bo o ile w drugim przypadku ktoś podłączył się nie do tego pinu co trzeba to w pierwszym nie ma się z czym do sterownika podłączyć. O tyle jest dobrze, że silnik ALH (mimo, że ma tylko 90 KM fabrycznie) również ma turbosprężarkę ze zmienną geometrią więc sterowanie turbodoładowaniem będzie prawidłowe o ile wyczyścisz zmienną geometrię w swojej turbince.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli to A4 to zacznij od odczytania co masz wpisane na sterowniku, bo jest jeszcze jedna opcja, ktos wrzucil Ci gotowca z silnika ALH ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie bym i uwierzył w takie coś gdyby wcześniej sterownik silnika wyświetlał błąd 17964 ale nie przy błędzie 17958 w tym sterowniku :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dziś wężyki i zbiorniczek podciśnienia i auto odżyło ;)

kolego ktore wezyki wymieniles??jakies zdjecia moglbym prosic??:)

mozna na allegro jakies zestawy tych wezow kupic??

dzieki za uwage pozdro

jeszcze jedno pytanie jaka srednice wewnetrzna maja wezyki podcisnienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dziś wężyki i zbiorniczek podciśnienia i auto odżyło ;)

kolego ktore wezyki wymieniles??jakies zdjecia moglbym prosic??:)

mozna na allegro jakies zestawy tych wezow kupic??

dzieki za uwage pozdro

jeszcze jedno pytanie jaka srednice wewnetrzna maja wezyki podcisnienia??

tutaj kupisz:

http://www.re5pect.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem ze strony re5pect i jestem zadowolony... Kupowałem za pobraniem i nie wyszło drogo...

A te na allegro za pobraniem to cena :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...