Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Długo się nagrzewa silnik - niedogrzany ?


ynos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

1.9TDi AJM, tiptronic po wymianie rozrządu i płynu chłodzącego G12++ (1:1).

Do roboty mam 35km. Ruszam z miasta około 4km i potem już trasa , średnio od 50km/h - 12km/h z tendencją do średniej 50-70km.

Wcześniej nie zauważyłem ale przed wymianą rozrządu prawie nie jeździłem kupionym autem ale teraz widzę, że 90sto na liczniku osiągam po około 15km jazdy autem przy temp. zewnętrznej -5 (dzisiaj). Auto raczej pracuje w zakresie obrotów 2tyś. jak to D w automacie pilnuje.

Czy to aby nie za długo się nagrzewa silnik?

Czy wymiana płynu starego na nowy mogło mieć wpływ na taką zmianę? Czy może te silniki tak długo się nagrzewają?

W a3 1.6benzyna to po około 7km mam prawie 80stopni na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej temp potrzeba około 10-12 km jazdy. Jeśli jedziesz w zakresie 1500 obrotów to może to potrwać nawet dłużej

Ja mam do pracy ok 4,5 km (2 km trasa reszta "miasto", przedział obrotów 1800 - 2200 i na finischu mam 60 -62 stopnie wg klimatronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik benzynowy zawsze szybciej sie nagrzewa niz diesel. U mnie potrzeba ok 7-8km po miescie zeby zlapac 90stopni przy podobnej temp (-5st). Wydaje mi sie ze wszystko masz w porzadku ale mozesz sobie sprawdzic temp. plynu chlodniczego na climatroniku lub podpiac VAGA :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czym martwić, szybkośc złapania temp silnika zalezy od spraw technicznych, ale te wydają sie ok, temp otoczenia i od tego jak sobie poczynasz z pedałem gazu. Jak flex napisał może to potrwać.

U mnie do pracy mam ok 8km w mieście i temp waha się 75-80 st, ostatnio jak było pow 0 przez pare dni to miałem 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mozesz sobie sprawdzic temp. plynu chlodniczego na climatroniku lub podpiac VAGA :wink4:

Climatronic pokazuje prawie to samo co licznik - może różnica o błąd odczytu z licznika. Tak więc skazania są podobne, lecz myślałem, że jednak te 10km to już powinien być ciepły.

Czyli spalanie po mieście 10.5L/100 przy odcinkach 3-6km i temperaturach ostatnich tygodni (-7 do +5) będzie normalne przy zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest watek o spalaniu i tam mozesz sobie poczytac do woli :wink4:

Wiem, tylko problem, ze powstają takie ogólne wątki i z jednej strony fajne ale jak masz czytać setki postów to czasem się człowiek pogubi :)

Dziś dokładnie oglądnąłem.

Start na zimnym po nocy, wyłączony nadmuch kompletnie OFF, wskazania kanału 49 wzrastało szybciej niż kanału 51. Zawsze jakieś 10-15st. mniej niż na 49.

Zmieniło się przy 75 na kanale 49, wówczas wskazania na kanale 51 zaczęły przerastać wskazania z kanału 49 i silnik osiągnął 90stoponi. Po tym , temperatura cieczy na kanale 49 powoli doszła i stanęła na 88stopni.

Gdy załączyłem ogrzewanie wewnątrz i zacząłem grzać, temperatura cieczy na kanale 49 zaczęła spadać tak do 80 - czy to normalne?

Przy wdepnięciu na trochę dłużej temp. na cieczy wzrosła do 88, jednak przy dalszej spokojnej jeździe temp. cieczy znowu spadła do 83.

Czy tak się zachowują wskazania klimatronica przy zdrowym termostacie i czujniku temp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jes dokładnie jak opisujesz, przecież na nagrzewnicę wieje zimne powietrze i ją schładza więc dlatego temperatura spada. U mnie przy -10, temperatura wewnątrz auta 20 stopni, jadąc (2000 - 2500 rpm) klimatronik na kanale 49 waha się w granicach 85 - 87, sądzę że wszystko masz ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jes dokładnie jak opisujesz, przecież na nagrzewnicę wieje zimne powietrze i ją schładza więc dlatego temperatura spada. U mnie przy -10, temperatura wewnątrz auta 20 stopni, jadąc (2000 rpm) klimatronik na kanale 49 waha się w granicach 85 - 87, sądzę że wszystko masz ok

Panowie o co chodzi z tymi kanalami, i jak na climatronicu sprawdzić tą temp??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w B6 (pewnie jest inny panel klimatronika i inny opis kanałów, ale może się mylę), poszukaj na forum pt. KODY KLIMATRONIKA i jednocześnie zapytaj forumowiczów, którzy mają taką furę jak ty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w B6 (pewnie jest inny panel klimatronika i inny opis kanałów, ale może się mylę), poszukaj na forum pt. KODY KLIMATRONIKA i jednocześnie zapytaj forumowiczów, którzy mają taką furę jak ty :)

Sorki nie spojrzałem że to o B5 chodzi, ale dzieki za wyjaśnienie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że też się tym mocno martwiłem i u mnie jest dokładnie tak samo, termostat wymieniłem na ori i wlałem g12++ i jest bez zmian w ASO powiedzieli że ten typ tak ma.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś porównałem ale od początku jazda na temperaturze 21 w programie Auto.

Do 70 stopni, program 49 miał zawsze wyższą temperaturę, potem program 51 zaczął przerastać temp. cieczy i płynnie doszedł do 90, natomiast 49 znacznie wolniej już (niż jak to było bez nawiewu) zaczął dochodzić do temp. 78. I generalnie wahał się od 80-88 gdy spokojnie jechałem i gdy przycisnąłem.

Może ktoś w skrócie powiedzieć jak otrzymujemy ciepłe powietrze w środku auta? Przez nagrzewnicę przepływa ciecz chłodząca silnik i w chwili włączenia dmuchamy(eco, auto bądź ręcznie) powietrze opływa nagrzewnicę i pobiera ciepło , które przekazała jej ciecz chłodząca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz ok. Przy takiej temperaturze i w takim zakresie obrotów ten silnik tak się nagrzewa. Dodatkowo nagrzewanie do temperatury roboczej opóźnia włączone nagrzewanie. Nie masz się czym martwić, przestań drążyć dziurę w całym, ja jeżdżę autem z tym motorem i mam tak samo. Ważne by w niskich temperaturach nie wciskać mocno gazu. Niech motor troszkę złapie temp. ok. 70 stopni, ale to juz było wielokrotnie wałkowane na forum. Jeździj i się nie przejmuj, tylko spalanie będzie trochę wyższe :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...