Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Automat, zrzuca biegi góra dół przy równej prędkości.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem z moim automatem, otóż przy jeździe z równym gazem okolo 80 km/h skrzynia wrzuca mi 5 i zaraz zrzuca na 4 znów wrzuca 5 i 4 i tak do momentu aż nie ujmę albo dodam gazu. Ponadto przy kickdownie ale tylko na niższych biegach np z 2 na 1 z czy 3 na 1 jest straszne łupnięcie. Poduchy są ok, przy ostrym kicku z 5 na 3 tego w ogóle nie ma. Ogólnie przełącza biegi dosyć płynnie.

Teraz pytanie czy na to mieszanie biegami może miec wpływ przepustnica, która nie chce przejść adaptacji ? w grupie 098 wywala ERROR ale silnik żadnych błędów nie pokazuje.

Moja skrzynia to zwykły automat 5hp19 bez tipa.

Opublikowano

kolego najlepiej poszukać specjalnej firmy ktora siedzi w skrzyniach ni elekceważ jak się włączy tryb awaryjny to będzie lipa, nie zawsze Vag pomoże ja też mam automat ale moja fura jest pod nadzorem fachowca ze Szczsecina jak coś to tylko do niego jadę.

Opublikowano

W sumie ciekawa przypadłość ale czy miałeś okazje sprawdzić błędy w skrzyni i czy miałeś olejek wymieniany to ja bym na początek sprawdził a potem bym szukał drugiej opinii

Opublikowano

Hmmm błedów w skrzyni nie ma, jedyny błąd się pojawia coś ze światłem stopu , jutro go dokładnie spisze. Oleju jeszcze nie zmieniłem , chce to zrobic lada dzien. Wczoraj sprawdziłem jedynie poziom oleju , jest dobry ale olej jest zdecydowanie 'przepalony'...

Rozmawiałem z gościem , który naprawia długo ASB powiedział, że ta dolegliwość z mieszaniem biegami, może brać się z przepustnicy i że wymiana oleju może pomóc.

Opublikowano

bład jaki mi skrzynia wywala to 00526 - włącznik światła hamowania - F - nieprawidłowy sygnał. Z czym to sie je ?:)

Opublikowano

Tzn ze masz kilka możliwości problemu

Połączenia na wtyczkach

Wiazka przetarcie bądź inne uszkodzenie kabli

Albo najbardziej prawdopodobne czujnik światła stopu

W szybkim tłumaczeniu skrzynia nie wie kiedy hamujesz a prawdopodobnie sygnał jest wysyłany w momencie kiedy przyspieszasz bądź jedziesz ze stała prędkością

Stawiam na czujnik jak bym tobą

Powodzenia

Opublikowano

Dokładnie o niego chodzi , kiedys miałem nawet taki odchyl ze miałem diode z rezystorem wpieta coby widzieć kiedy odpalam światła stopu tyle ze oprocz lamp kiedys nic wiecej nie Robil ten czujnik teraz sygnał leci do kalkulatora silnika i skrzyni wiec mógł by mi się przydać ale już z tego wyroslem

A tak bliżej tematu poprostu go wymien i daj znać o postępach

Opublikowano

Panowie mam problem z moim automatem, otóż przy jeździe z równym gazem okolo 80 km/h skrzynia wrzuca mi 5 i zaraz zrzuca na 4 znów wrzuca 5 i 4 i tak do momentu aż nie ujmę albo dodam gazu. Ponadto przy kickdownie ale tylko na niższych biegach np z 2 na 1 z czy 3 na 1 jest straszne łupnięcie. Poduchy są ok, przy ostrym kicku z 5 na 3 tego w ogóle nie ma. Ogólnie przełącza biegi dosyć płynnie.

Teraz pytanie czy na to mieszanie biegami może miec wpływ przepustnica, która nie chce przejść adaptacji ? w grupie 098 wywala ERROR ale silnik żadnych błędów nie pokazuje.

Moja skrzynia to zwykły automat 5hp19 bez tipa.

powiem Ci kolego, że mam to samo ! kilka miesięcy miałem spokój i od przed wczoraj te same objawy co u Ciebie powróciły... tak jak by skrzynia nie była zdecydowana czy zmienić bieg czy nie...

rozwiązałeś już ten problem ??

muszę zerknąć pod ten czujnik hamulca bo co prawda nie skojarzyłem, ale przez moment komputer mi wyświetlił "bremse licht" - to może być to![br]Dopisany: 22 Luty 2011, 11:13_________________________________________________

A tak bliżej tematu poprostu go wymien i daj znać o postępach

sorry, że tak post po postem ale ile ten czujnik kosztuje ?

Opublikowano

:decayed:to co piszę nie jest to za bardzo związane z tematem, miałem problem zAbsem i miało to wplyw na wysprzęglanie momentami sprzęgło wysprzęglało za póżno i dławił się na moment silnik Abs wyregulowany sprzęgło działa normalnie :hi:

Opublikowano

mówimy tu o automatach nie o manualu ;)

nie wymieniłem tego jeszcze, miałem urwanie głowy. Może w weekend wymienię olej i filtr w skrzyni na początek i wezme się za ten czujnik pod pedałem hamulca, Znajomy ostatnio wymieniał takowy w a3 to zapłacił w ASO około 30 zł.

Najbardziej podejrzewam przepustnicę, gdyż wcześniej jak normalnie przechodziła adaptację wszystko było ok. teraz ,a, problem, że w vagu w grupie 098 wyskakuje error. Jeszcze raz spróbuję ją wyjąc i przeczyścić a jak nie to zamówię inną. A jak wygląda sprawa u Ciebie z adaptacją??

Opublikowano

A jak wygląda sprawa u Ciebie z adaptacją??

za bardzo nie wiem o co mnie pytasz... ale już lecę do szukajki... :)[br]Dopisany: 28 Luty 2011, 08:39_________________________________________________W AFN nie ma przepustnicy... właśnie wyczytałem na forum...

Opublikowano

no właśnie nie udało się jeszcze, czy zimny czy ciepły przy stałej prędkości szarpie i niezaleznie czy jade 50, 60 czy 100 czy 120...

Opublikowano

Ja mam B5 silnik AJM, skrzynia automat EZP tiptronic i miałem problem z czujnikiem światła stop. Zamówiłem w serwisie nowy za 70zl i miałem czekać na niego dwa dni. Oczywiście nerwy mi puściły, bo włączał się błąd i piszczenie więc zdjąłem osłonę nad pedałem hamulca (4 śrubki), wykręciłem go rękami. Poruszałem samym stycznikiem. Działał prawidłowo za każdym razem ( ustawić dźwignie w automacie na P i włączyć zapłon. Po puszczeniu guzika czujnika bucik przy skrzyni musi zgasnąć) i wkręciłem go ponownie llikwidując luz pomiędzy włącznikiem a pedałem. Błąd zniknął a czujnik na razie działa. Jak padnie będę miał nowy ten zamówiony. U mnie błąd wyskakiwał przy dłuższym trzymaniu nogi na hamulcu np w korku i zapalała się zaraz kontrolka od ABS i ESP. Jak będę miał ten nowy czujnik to wpisze nr części dla innych czytających którzy będą mieć podobny problem.

Co do zmiany biegów w przedziale 4 i 5 biegu obawiam się że dobry czujnik stop niewiele tu pomoże .... ale może się mylę

W A3 u mojej mamy automat robi dokładnie to samo co twoja skrzynia fenix ale nie mam pojecia czemu. Delikatnie obstawiam na zużyty olej lub jego delikatny brak......

Opublikowano

U mnie są 2 czujniki pod pedałem jeden z rurką - jakieś podciśnienie chyba do tempomatu i drugi to zapewne do świateł. Oba są sprawne - sprawdziłem miernikiem czy dają sygnał. Na forum A8 znalazłem informację , że przed sprawdzeniem skrzyni wciska się pedał hamulca lub podczas sprawdzania się go trzyma - wtedy podobno nie wyskakuje ten błąd. Nie sprawdziłem tego jeszcze bo jak rozgrzebałem auto to za jednym zamachem chcę zrobić wszystkie naprawy.

Co do zrzucania u mnie się to pojawiło od kiedy przepustnica przestała przechodzić adaptację. Sprawdź w a3 czy przepustnica jest zaadoptowana. Pozatym okazało się, że mam przepustnicę nie z mojego silnika. Mam już kupioną odpowiednią także jak ogarnę się z tymi rzeczami to napewno dam znać co zrobiłem i czy coś pomogło ale może to potrwać i ze 2 tygodnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...